760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2010 09:05 #1288471
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ervaring gebruikte dieselblokken
Dat varieert heel sterk.
Je hebt er die 6 ton meegaan zonder revisie en die binnen 2 ton stuk gereden zijn.
Juist gebruik en juiste minimaal onderhoud doen wonderen.
Gebruik je diesel voor lange afstand, rustig warm rijden en eindeloos door laten rollen.
Zorg voor juiste klepspeling, timing van de pomp, goede afstelling koude start en een paar goede gloeibougies.
Met turbo: oliewissel per 10.000.
Je hebt een pb met een linkje naar wat documentatie.
Je hebt er die 6 ton meegaan zonder revisie en die binnen 2 ton stuk gereden zijn.
Juist gebruik en juiste minimaal onderhoud doen wonderen.
Gebruik je diesel voor lange afstand, rustig warm rijden en eindeloos door laten rollen.
Zorg voor juiste klepspeling, timing van de pomp, goede afstelling koude start en een paar goede gloeibougies.
Met turbo: oliewissel per 10.000.
Je hebt een pb met een linkje naar wat documentatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2010 23:14 #1288848
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx Adrian, link was erg
Thnx Adrian, link was erg welkom en zeer bruikbaar ! Het gaf me toch even een inzicht in het blok wat gebruikt is.
Nu nog 'even' iemand zien te vinden die de beide riemen wilt vernieuwen en de rest doe ik hier zelf allemaal wel. Gaat goedkomen dus.
De 15e weten we meer over de auto, kan haast niet wachten.
Nu nog 'even' iemand zien te vinden die de beide riemen wilt vernieuwen en de rest doe ik hier zelf allemaal wel. Gaat goedkomen dus.
De 15e weten we meer over de auto, kan haast niet wachten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2010 18:30 #1288949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist ook al een berichtje
Zojuist ook al een berichtje naar Timen gestuurd voor wat onderdelen, etc. Volvo kan origineel de waterpomp niet meer leveren werd net gezegd door de dealer. Het begint dus al weer goed.....
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2010 09:36 #1289009
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic origineel
Volvo origineel betekent in een Volvo doosje met een Volvo nummer erop.
Dezelfde in een ander doosje zal wel leverbaar zijn.
Dezelfde in een ander doosje zal wel leverbaar zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2010 15:51 #1289704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb toch nog even wat meer
Heb toch nog even wat meer nodig blijkt 
Ben ook op zoek naar een dubbeldins inbouwframe voor een 740 / 760. Een mede 850 forummer heeft er dus eentje in zijn auto (740) zitten en zo iets zoek ik dus ook.
De aansteker vervalt dan wel maar is uiteraard niet erg (rook niet in de auto).
Het verschil met een 'normaal' dubbeldinsframe is dat hier een opvulrand aan de onderkant zit.
Heeft iemand iets liggen waar die vanaf wilt en wat die verkopen wilt ?

Ben ook op zoek naar een dubbeldins inbouwframe voor een 740 / 760. Een mede 850 forummer heeft er dus eentje in zijn auto (740) zitten en zo iets zoek ik dus ook.
De aansteker vervalt dan wel maar is uiteraard niet erg (rook niet in de auto).
Het verschil met een 'normaal' dubbeldinsframe is dat hier een opvulrand aan de onderkant zit.
Heeft iemand iets liggen waar die vanaf wilt en wat die verkopen wilt ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2010 00:52 #1289783
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto?
Hallo Dirk
Daar wil ik wel eens een foto van zien. Dubbeldins past normaalgesproken niet in de 740 en de 940. Ik heb zelf een 940 en zou graag een dubbeldins apparaat inbouwen.
groetjes
Mathy
Daar wil ik wel eens een foto van zien. Dubbeldins past normaalgesproken niet in de 740 en de 940. Ik heb zelf een 940 en zou graag een dubbeldins apparaat inbouwen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2010 07:35 #1289789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij deze dus, is overigens
Bij deze dus, is overigens ook het frame wat ik zoek:
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/DSC_0316.jpg
Overigens, hoe plaats je een foto hier op het forum welke meteen zichtbaar is, dus zonder de link ?
i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/DSC_0316.jpg
Overigens, hoe plaats je een foto hier op het forum welke meteen zichtbaar is, dus zonder de link ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2010 23:13 #1289852
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eigenbouw
Hallo Willem
Is dat geen "eigenbouw"? Volgens mij zit die in die Volvo die laatst iemand uit Zweden heeft opgehaald.
Een foto op het forum zetten gaat <a href="/node/30898" target="_blank">zo</a>.
groetjes
Mathy
Is dat geen "eigenbouw"? Volgens mij zit die in die Volvo die laatst iemand uit Zweden heeft opgehaald.
Een foto op het forum zetten gaat <a href="/node/30898" target="_blank">zo</a>.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 22:34 #1289995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, klopt helemaal.
Hoi Mathy, klopt helemaal. Deze zit in de auto van Marc (ook een gewaardeerd volvo850forumlid. het schijnt een ding te zijn wat zo gekocht is volgens Marc wat hij van de oude eigenaar had begrepen, dacht ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 21:50 #1290760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, de auto is zojuist
Zo, de auto is zojuist rijdend opgehaald en heeft zich fantastisch gehouden (wat ik ook al dacht). Gewoon mee naar huis gereden, rustig aan warm laten worden. Auto deed het super. Dirkie heeft de hele weg met een grote grijns op z'n bek gezeten.
Motor en bakcombi hebben zich prima gehouden. Nu morgen eerst voor de kentekenkeuring op pad, daarna zien we de rest allemaal wel weer. Moet echter voor de APK nog een aantal dingen hebben waar ik eigenlijk niet opgerekend had, maar goed is niet anders. ik zoek de volgende spulletjes nog, als iemand dit heeft liggen hoor ik het graag: -Mistlampen voorin spoiler zowel L als R -Complete achterlichtunits L+R met chromen strip en het bijbehorende tussenstuk ivm beschadigingen -heel hemeltje tbv auto met schuifdak -3e remlichthouder beige (tegen achterruit aan) Alvast bedankt,
Motor en bakcombi hebben zich prima gehouden. Nu morgen eerst voor de kentekenkeuring op pad, daarna zien we de rest allemaal wel weer. Moet echter voor de APK nog een aantal dingen hebben waar ik eigenlijk niet opgerekend had, maar goed is niet anders. ik zoek de volgende spulletjes nog, als iemand dit heeft liggen hoor ik het graag: -Mistlampen voorin spoiler zowel L als R -Complete achterlichtunits L+R met chromen strip en het bijbehorende tussenstuk ivm beschadigingen -heel hemeltje tbv auto met schuifdak -3e remlichthouder beige (tegen achterruit aan) Alvast bedankt,
Moderators: Jerry Stam