760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 13:35 #1082839
door V700 register
760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC) is gemaakt door V700 register
Zojuist van de week gekocht en hij moet nog ingevoerd worden. Een 760 TIC uit 1983. Wie heeft ervaringen met deze auto en vooral met de motor, daar dit type van dat bouwjaar niet in Nederland is geleverd volgens de verhalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 15:08 #1287971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een donkerbruine toevallig
Een donkerbruine toevallig soms ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 15:18 #1287973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit Frankrijk toevallig ?
Uit Frankrijk toevallig ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 20:59 #1288006
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heee, leuk...
Die van mij is
Heee, leuk...
Die van mij is ook van 83, gekocht in Finland, met 216k opde klok, volgens kenteken een turrbo diesel, maar het draaiende deel onder het spruitstuk niet gevonden, het is dus een kale 24D (geworden?). Wel volgens het VIN een turbo met een 5 bak. Volgens mijn vaste leverancier van autoparts is de 760GLE pas is 84 in Nederland geintroduceerd.
Mijn 760 heeft cetr. deurvergrendeling, schuifdak, electr. ramen, airco, elctr. verstelbare stoelen met verwarming, en zelf cruise control ingebouwd;geen org. Volvo, de bedrading was bij mij niet uitgevoerd, dus de keuze viel al snel op de CC die nog op de plank lag, John Gold 300.
Geeft soms bij bestellen van onderdelen wel eens verrassingen.... Schijven voorzijde bestellen is volgens het boekwerk een schijf met een diameter van 28 cm, en met draadeinden (de wielbouten) aan de schijf vast, schijf diende met een grote moer op de naaf vastgezet te worden.... Uiteindelijk bleek de schijf, diameter 26,2 cm van een 720 met gaten voor de wielbouten die al an de naaf zitten, gewoon te passen; deze waren overigens € 70,- goedkoper (per 2). Ook de tellerbak is niet Hella, maar japans, van Yazaki, zijn onderling niet uitwisselbaar.
Voor de door mij aangekochte onderdelen, bijna alles van de 7 serie past, en bij twijfel op het forum vragen.... Er zit hier bij elkaar een berg kennis.
Kale blok is me uiteindelijk toch te tam, heb een 745 TDIC gekocht van '93, automaat, die gaat met motor en bak als donor dienen voor de oude dame. Scheelt toch veel PK's, en met 70.000 per jaar wil ik toch het comfort van de auto gebruiken. En comfort heeft ie, als ex MB C klasse rijder, nooit ouder dan 4 jaar, lease, kan ik zeggen dat de 760 zit als een woonkamer, ik voel me er thuis, ik zit lekker, en bij de motorwissel zal ik het motorcompartiment bekleden met speciaal ontdreuningsmateriaal, in '83 waren de beschikbare materialen m.i. toen niet zo goed als wat er nu leverbaar is. (materiaal is van de scheepvaart leverancier Exalto uit Hardingsveld, is brandvij, en wordt gebruikt voor diesel aggregaten in fluisterkasten... en heel betaalbaar. Dat zal het motorgeluid binnen met de helft moeten reduceren. Dit is ook de enige klacht die ik heb over de auto, kan een stuk stiller binnen. Het oveblijvende kale blok is klusje voor de winter, gaat geheel uit elkaar en wordt naar nieuw gereviseerd. De GLE gaat nog jaren mee.......... ff afkloppen op kaal hout....
Heb met de MB altijd sjagrein om me heen gehad, nu alleen maar duimen omhoog. Maakt het rijden een stuk prettiger.
Volvo is gewoon een vriendelijke auto. (behalve de witte, met rode en blauwe strepen erop)
Groet,
Andy
Die van mij is ook van 83, gekocht in Finland, met 216k opde klok, volgens kenteken een turrbo diesel, maar het draaiende deel onder het spruitstuk niet gevonden, het is dus een kale 24D (geworden?). Wel volgens het VIN een turbo met een 5 bak. Volgens mijn vaste leverancier van autoparts is de 760GLE pas is 84 in Nederland geintroduceerd.
Mijn 760 heeft cetr. deurvergrendeling, schuifdak, electr. ramen, airco, elctr. verstelbare stoelen met verwarming, en zelf cruise control ingebouwd;geen org. Volvo, de bedrading was bij mij niet uitgevoerd, dus de keuze viel al snel op de CC die nog op de plank lag, John Gold 300.
Geeft soms bij bestellen van onderdelen wel eens verrassingen.... Schijven voorzijde bestellen is volgens het boekwerk een schijf met een diameter van 28 cm, en met draadeinden (de wielbouten) aan de schijf vast, schijf diende met een grote moer op de naaf vastgezet te worden.... Uiteindelijk bleek de schijf, diameter 26,2 cm van een 720 met gaten voor de wielbouten die al an de naaf zitten, gewoon te passen; deze waren overigens € 70,- goedkoper (per 2). Ook de tellerbak is niet Hella, maar japans, van Yazaki, zijn onderling niet uitwisselbaar.
Voor de door mij aangekochte onderdelen, bijna alles van de 7 serie past, en bij twijfel op het forum vragen.... Er zit hier bij elkaar een berg kennis.
Kale blok is me uiteindelijk toch te tam, heb een 745 TDIC gekocht van '93, automaat, die gaat met motor en bak als donor dienen voor de oude dame. Scheelt toch veel PK's, en met 70.000 per jaar wil ik toch het comfort van de auto gebruiken. En comfort heeft ie, als ex MB C klasse rijder, nooit ouder dan 4 jaar, lease, kan ik zeggen dat de 760 zit als een woonkamer, ik voel me er thuis, ik zit lekker, en bij de motorwissel zal ik het motorcompartiment bekleden met speciaal ontdreuningsmateriaal, in '83 waren de beschikbare materialen m.i. toen niet zo goed als wat er nu leverbaar is. (materiaal is van de scheepvaart leverancier Exalto uit Hardingsveld, is brandvij, en wordt gebruikt voor diesel aggregaten in fluisterkasten... en heel betaalbaar. Dat zal het motorgeluid binnen met de helft moeten reduceren. Dit is ook de enige klacht die ik heb over de auto, kan een stuk stiller binnen. Het oveblijvende kale blok is klusje voor de winter, gaat geheel uit elkaar en wordt naar nieuw gereviseerd. De GLE gaat nog jaren mee.......... ff afkloppen op kaal hout....
Heb met de MB altijd sjagrein om me heen gehad, nu alleen maar duimen omhoog. Maakt het rijden een stuk prettiger.
Volvo is gewoon een vriendelijke auto. (behalve de witte, met rode en blauwe strepen erop)
Groet,
Andy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 21:08 #1288009
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic .....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 21:10 #1288010
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo is gewoon een
Volvo is gewoon een vriendelijke auto. (behalve de witte, met rode en blauwe strepen erop)
Dat is toch niet altijd zo heb ze nog wel eens nodig tijdens de Rally vooral rondom Hellendoorn, Barneveld daar heb je op zich hele goede mensen wonen het is alleen jammer dat de jongeren wanneer ze met drank op ik als official 9 van de 10X de lul ben, maja 1 telefoontje en de proef wordt stil gelegde en dan komen er vaak veel vrienden aan HEHEHEHE, sorry is gemeen maar wel handig af en toe oom agent. hehe
Dat is toch niet altijd zo heb ze nog wel eens nodig tijdens de Rally vooral rondom Hellendoorn, Barneveld daar heb je op zich hele goede mensen wonen het is alleen jammer dat de jongeren wanneer ze met drank op ik als official 9 van de 10X de lul ben, maja 1 telefoontje en de proef wordt stil gelegde en dan komen er vaak veel vrienden aan HEHEHEHE, sorry is gemeen maar wel handig af en toe oom agent. hehe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 21:12 #1288011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 Turbodiesel uit 1983
Die van mij is er dus eentje uit Belgie. Ik ben nu eens een beetje aan het kijken naar info over de motor etc. Ken uiteraard de 7-serie wel en voor de handel genoeg gehad, echter deze wil ik prive gaan rijden naast mijn 850.
Hoe zijn de ervaringen overr het algemeen met de motor want je hoort of horrorverhalen, of super positief. Nogmaals ik heb de auto zo gekocht en moet 'm nog gaan ophalen en wou er eigenlijk meteen rijdend mee vanuit Belgie naar Nederland komen en niet op een autoambulance zetten. Dan weet ik ook meteen of het motortje in orde is.
Auto heeft overigens al 8 jaar stilgestaan, dus dat is dan tevens een mooie gelegenheid om weer even goed warm te lopen. Uiteraard rustig an doen met het beestje.
Oh ja, zoek ook nog een werkende, complete cruisecontrol voor zo'n ding.
Hoe zijn de ervaringen overr het algemeen met de motor want je hoort of horrorverhalen, of super positief. Nogmaals ik heb de auto zo gekocht en moet 'm nog gaan ophalen en wou er eigenlijk meteen rijdend mee vanuit Belgie naar Nederland komen en niet op een autoambulance zetten. Dan weet ik ook meteen of het motortje in orde is.
Auto heeft overigens al 8 jaar stilgestaan, dus dat is dan tevens een mooie gelegenheid om weer even goed warm te lopen. Uiteraard rustig an doen met het beestje.
Oh ja, zoek ook nog een werkende, complete cruisecontrol voor zo'n ding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 23:19 #1288025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de zite staat veel info
Op de zite staat veel info omtrent CC. Doordat de bekabeling niet aanwezig is in een 83-er heb ik voor de Gold- cruise control gekozen, met stuurconsole bediening. En dan nog wel de goedkope uitvoering, dus niet data gestuurd, maar met vacuum pomp gestuurde regelaar; ben er behorlijk gek van, buiten de 3 direct programmeerbare geheugens, bij mij 70, 100, en 120km, dan wel de echte KM van de GPS navigator, (vermeerderd met de marge die door de hermandad wordt aangehouden, ) is de CC met één tik vast te zetten op de snelheid die je op dat moment rijdt. Bovenstaande marge scheelt al gauw 15 km bovenop de af te lezen snelheid van de 760 ;-p. Vooral in France op de peage is het lekker relaxed rijden, en dat doe ik gemiddeld 2x per maand.
A.
A.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2010 21:54 #1288440
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK, de afspraak is
OK, de afspraak is definitief. De auto ga ik de 15e halen, kan niet wachten tot het zo ver is allemaal. heeft iemand nog info over de dieselblokken die gebruikt zijn ?
Kijk, met een 850 kan ik lezen en schrijven en heb ik ook altijd zat onderdelen van op voorraad, zie ook het volvo850forum, dit is voor mij even een nieuw projectje allemaal dus info is gewoon welkom.
Alvast bedankt.
Kijk, met een 850 kan ik lezen en schrijven en heb ik ook altijd zat onderdelen van op voorraad, zie ook het volvo850forum, dit is voor mij even een nieuw projectje allemaal dus info is gewoon welkom.
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2010 00:06 #1288458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou zonde zijn
haal hem maar op de ambulance op, na 8 jaar heeft de distributie riem zijn tijd wel gehad
auto moet eerst grote beurt hebben en alle riemen vervangen, of je neemt `t risico
auto moet eerst grote beurt hebben en alle riemen vervangen, of je neemt `t risico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam