760 Turbodiesel Inter Cooler uit 1983 (760TIC)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmm, uit mijn informatie blijkt dus dat de combinatie van een D24TIC met ZF automaatpas later geleverd is geweest of leverbaar was in Nederland. Is natuuurlijk niet iets om over te strijden wat ik ook niet ga doen overigensWillem van Strik lidnr 328 schreef : De diesels zijn hier gewoon geleverd vanaf oktober 1982 hoor. Vanaf het moment dat Volvo ze maakte waren ze ook in Nederland leverbaar.
De motorcode die je behoort te hebben is D24T: de eerste diesels hadden geen intercooler. In 1984 (modeljaar) kwam de intercooler erbij en heb je het over een D24Tic: waarschijnlijk heb jij een modeljaar 1984, geproduceerd in 1983 (vanaf oktober werd omgesteld op het nieuwe modeljaar). De motor is niet anders dan de latere turbodiesel intercoolers. Maar er is veel gerommeld, zeker met de inmiddels belastingvrije exemplaren: het loont dus om heel goed te kijekn wat voor motor je feitelijk hebt.
De kop van je bericht klopt overigens niet: een 760TIC zou een benzine-turbo moeten zijn: in modeljaar 1983/1984 was dat nog de B23ET.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dirkie weer helemaal blij dus. De man waar ik vanmorgen was (Paul) had ook nog een leren bekleding compleet staan voor een sedan. Dus als er iemand beige leer zoekt voor een 740/760, ik weet een setje te staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 760 is weer terug van de spuiter. Dirk was weer helemaal blij dat tie 'm terug kon rijden. Motorklep is superstrak geworden, helaas niet uitgespoten, dus dit word een poetser rondom. Dak is keurig gedaan en de voorspoiler helemaal. Niets als lof dus. Vandaag helaas geen tijd gehad, dus vanavond de boel even voorzichtig afgeplakt en morgen verder met eerst het dak er weer in te bouwen, zodat de auto in ieder geval dicht is. Dan het dashboard er compleet uit, want daar wil ik een adner goed werkend in hebben. En dan rustig aan weer helemaal opbouwen. Onderdelen liggen er inmiddels zat

Het word weer eens tjd daat de keuken leeg word en het spul allemaal in en op de auto terecht gaat komen

Word vervolgd dus.......
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het begin is er. Word weer vervolgd....
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat is dan wel een fout antwoord!!!Dirk342 schreef : En dat is ook de enigste juiste anwoord Henk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Mvg.