Nog moeite en kosten doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 12:36 #1279840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gesteld
De kleppen zijn nog niet gesteld geweest sinds de wagen in mijn bezit is (264.000km, nu bijna 290.000km). 
Die voelermaatjes ken ik, en ik heb wel nog ergens een setje liggen dat in een gevulde werkbak zat of zo, alleen heb ik geen idee hoe ik de klepspeling moet controleren.
Ik veronderstel dat de nokkenas bij iedere cilinder in een bepaalde positie moet staan om de klepspeling te kunnen meten, alleen weet ik niet in welke positie dit is, of hoe ik deze positie moet bekomen...
Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn e-mail die ik naar Carlo Schmidt heb gestuurd...
groetjes,Isabelle 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 21:43 #1279890 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klepspeling controleren

Candisa schreef : Die voelermaatjes ken ik, en ik heb wel nog ergens een setje liggen dat in een gevulde werkbak zat of zo, alleen heb ik geen idee hoe ik de klepspeling moet controleren.
Ik veronderstel dat de nokkenas bij iedere cilinder in een bepaalde positie moet staan om de klepspeling te kunnen meten, alleen weet ik niet in welke positie dit is, of hoe ik deze positie moet bekomen...
groetjes,Isabelle 

Je zet de auto op een licht hellend vlak in de 4e versnelling en contact uit. Je demonteert het kleppendeksel. Zie je een klepstoter rechtomhoog staan, of 2 stoters in een v omhoog, dan kijk je welk dikste voelerplaatje je nog tussen de stoter en de stoterbus kunt drukken.
De dikte van het voelerplaatje geeft de klepspeling aan. Je trekt de auto langzaam naar voren en dan draait de nokkenas langzaam rond, zodat alle kleppen aan de beurt komen.
volgorde: 1U1I,2I,2U,3U,3I,4I,4U,5U,5I,6I,6U.
Inlaat klepspeling moet 0,2 en uitlaat 0,4 zijn, plus of min 0,05. Een beetje meer mag ook, minder wordt kritisch. 
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==> 570k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===> 192k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 22:17 #1279894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen andere manier?
Is er geen andere manier om de motor een stukje te doen draaien, zonder de wagen in versnelling te verduwen?
Als alles volgens (herziene...) beloftes verloopt, staat Xenia's 7 morgen weer voor de deur en kan ik dus aan mijn 9 sleutelen zonder schrik te moeten hebben dat we niet weg kunnen.
groetjes,Isabelle 

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 23:57 #1279906 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic grote ratel met dop 23
en deze op de krukas poelie, dat gaat ook. je haalt dan makkelijk je handen open. de fan demonteren is dan aan te bevelen. dat kost ook tijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 11:55 #1279950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm, misschien voor een sleuteldag...
Duwen zal dus makkelijker gaan...
We mogen Xenia's 7 vannamiddag ophalen, maar we hebben vannamiddag nog andere taken te doen, dus ik zal morgen eens kijken voor die vacuumpomp en misschien ook de kleppen te controleren.
groetjes,Isabelle 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC