Dieseltje kietelen, ze wordt echt gemeen snel (foto's van pomp toegevoegd)

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 14:41 #1302497 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic carpartsdirect.nl
Bij de revisie van mijn D24TIC-kop heb ik ze besteld bij <a href=" www.carpartsdirect.nl "> www.carpartsdirect.nl
MVGWolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 15:28 #1302506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aardig
Erg aardig dat je deze ervaringen wilt delen.
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 16:13 #1302515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Zo'n verhaal zou bijna informatiepagina moeten worden. Zin om het verhaal met foto's (de foto's liefst als fotopagina op de site !) in een informatiepagina te zetten ? Evt kan/wil ik wel helpen met het site-technische gedeelte.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 17:21 #1302519 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Heel even wachten
Ik ben nog bezig met een aantal modificaties aan mijn diesel. Als deze af zijn (in de komende week) dan kan ik naar mijn idee het verhaal compleet maken. Inc. Tips, maar ook waarschuwingen en uitleg.
Gr. Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 23:40 #1302590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D24T
In mijn 760 die hetzelfde doet als een 760 b204f hmmm hehehe, hoe zit het nou met die gti'tjes blijven die achter of moeten we dat nog afleggen.

Het enigste wat ik jammer vind is dat er onderin de toeren weinig gebeurt kan misschien aan de afstelling liggen maar toen we de auto ophaalde had zij het ook al, maja voordat ik verder ga moet zij er eerst tip top uitzien voordat ik ook maar iets verder ga doen met de motor maar het lonkt wel.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2011 02:49 #1302601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel D24Tic kietelen
He Bouke,    goed bezig...
Onze oude John Deers kunnen dus toch nog echt aan de bak,... geweldig. Rob barten heeft bij de EGR-klep gesboteerd en de brandstofpomp rijker gesteld. dat was al een hele verbetering. Nauwelijks rook meer, als mij werkpaard op temperatuur is. (mijn koudestart wax-element is kapot).
Ik wil ook graag mijn geweldige werk limosine  (945 D24Tic automaat) nog wat rapper laten rijden. Ik bedenk me wel dat ik rekening moet houden met de automatische bak, de ZF22Hp4. Die moet het wel allemaal aankunnen en natuurlijk de koppakking.
Ik weet eigenlijk niet hoevaak de distributieriem vervangen moet worden. Die van mij is met 390k km vervangen en mijn heerlijke ezeltje heeft inmiddels 464k km op de klok staan. Als de distributieriem vervangen moet worden, is het wellicht handig om a) mijn koppakking te vervangen voor zo'n stalen exemplaar, b) Mijn brandstofpomp verder op te schroeven ect, zoals in jouw verhaal aangegeven.
De katalysator, de uitademingsbeschermer, heb ik er ook al helemaal uit verwijderd., de interne rommel dan...
Ik zal in vadis zoeken naar alle stelmogelijkheden aan de brandstofpomp.
Goed verhaal, ik hoop dat mijn wagen ook nog snller gaat lopen, al ben ik nu al niet ontevreden voor een 15 jaar oude trekker.....
groet Georges

• eric visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 13:23 #1306298 door eric visser (GAST)
Beantwoord door eric visser (GAST) in topic kieteldediesel
Fantastisch verhaal Bouke!!! Leuk geschreven en erg veel info. We gaan een van de komende weken aan de slag met een 940 TDI die de weg niet meer op hoeft en alleen op het boerenerf/land  zal rondvliegen dus alle vrijheid.
We gaan om te beginnen denk ik jou verhaal nog maar eens aandachtig lezen en uitvoeren. Ben het qua onderdelen helemaal met je eens wat de kwaliteit aangaat. De cylinderkop moet je  gewoon goed warm draaien en dan is er niets in de weg! Koppakking vervangen voor staal is erg belangrijk. Ik heb er alle vertrouwen in en we zullen wel eens kijken of we ook het e.e.a. kunnen schrijven over onze bevindingen hier op de site. Verder kunnen wij ook nog wel iets met de uitlaat (recht achter het spruitstuk omhoog door de motorkap met een open pijp ofzo...;-)...) wij hoeven tenslotte de openbare weg niet op. Alhoewel het natuurlijk wel erg leuk is om binnen de emissieieisen te kunnen opereren, en dan toch veel vermogen te hebben. Misschien iets voor onze 740 TDI (1986) die we net uit Belgie hebben ingevoerd en ge-APK-'t hebben. Eerst maar eens proberen....
We zullen jullie proberen een beetje op de hoogte te houden!
Groeten Burney &amp; kevinspui

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 14:11 #1329606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opvul ringetjes
Bouke allereerst petje af en chapeau voor al het pionierswerk en doorzettingsvermogen om dit voor elkaar te krijgen!
Bij mij jeukt het ook al een tijdje en via een tip op volvolvo ben ik bij jou topic terecht gekomen. Je beschrijving is zeer duidelijk en ik ben van plan hier ook mee aan de slag te gaan, uiteraard na een uitgebreide stage 0.
Enige wat me niet helemaal duidelijk is zijn die opvul ringen die je hebt gebruikt om het middengebeid te voorzien van meer brandstof, heb je de veer er helemaal uitgehaald en het volledige gebied gevult met ringen? Dit zou dus eventueel ook met een mooi vulbusje ofzo gedaan kunnen worden?
arjen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2011 08:43 #1332168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk werk!
Ik ben afgelopen vrijdag ook begonnen met aan schroefjes draaien, egr afdoppen en fuel pin een stukje gedraaid en lager gezet.
Resultaat is heel leuk maar powerband erg kort, vandaag gaat mister governor er aan moeten geloven!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2013 22:20 #1399511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic erg mooi verhaal!!!
hey bouke,
na zoeken op google door de interesse in het misschien kietelen van mijn d24tic ben ik dit topic tegen gekomen.... (nog niet eerder gezien op het 700 forum zelf  )het hele verhaal in 1 ruk doorgelezen! erg boeiend om te lezen!

zelf werk ik al met oude dieselmotoren waarbij het erg makkelijk is om de BIP op te schroeven met de smokelimitter en de inspuitschroef.alleen bij mijn d24tic heb ik me er nog niet aan durven wagen omdat ondanks de leeftijd de pomp toch nog een stuk gecompliceerder is dan waar ik zelf mee werk...nu ga ik het er toch maar eens op wagen om in ieder geval eens te gaan schroeven aan de inspuitschroef en de smokelimitter.

wel nog wat vraagje:
ik neem aan dat jij werkt met een turbodruk meter met getallen?? ik heb nog de standaard turbodruk meter maar krijg het idee dat er al is "geknoeid" met de turbodruk... als ik doortrek tot 4000rpm zit ik rond de 3200rpm al in het midden van het rode gebied in mijn drukmeter, is dit normaal? tevens heb ik dan tussen de 2000 en 3000rpm al een redelijke zwarte walm achter de auto hangen.

owja en heb je nog leuke update's??

groeten jens

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC