Doormeten gloeistiften / waselement defect / net vervangen

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2006 21:47 #1151564 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Boutje 1 niet aanwezig ?
Hej Adrian,
Net de PDF nog even bekeken (ik was hem vergeten, maar nu bij rest van de Ofilant documentatie opgeslagen) Het is boutje 1 wat ik niet terug kan vinden. Het is nu te donker (en te koud) om buiten nog even een kijkje te gaan nemen.
Ik heb de bus de laatste keer een 1/4 slag teruggedraaid, maar niets gevonden om vast te draaien. Wellicht is deze inmiddels weer "erafgeschoten".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 06:58 #1151574 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Is ietsje minder

Adrian schreef : Bij 5 graden schat ik in 5 mm ruimte tussen handel en aanslag. Tussen gashandel en aanslagpunt 3-5 mm.

Hej Adrian,
Vanochtend even gekeken voor het wegrijden, maar het was bij 1 gr maar een milimeter of 2. Nog geprobreerd om er iets tussen te zetten, maar de hendel ging te zwaar.
Het lijkt erop dat de bus wel goed zit. Wat zou er nog meer aan de hand geweest kunnen zijn ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 07:52 #1151575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waselement?
Hallo Willem,
Toen de ofilant startproblemen had heb ik het waselement vervangen voor een "nieuwe tweedehands" als ik je probleem zo hoor is 2 mm zeker te weinig voor deze temperaturen.
Juist nu is het goed te zien dat met een paar graden s'morgens je vervroeger max moet uitslaan.
Als ik het zo hoor is ook dit waselement ter ziele. Tip: koop gelijk het gedeelte met het kabeltje, deze zal ook niet meer zo fris zijn.
Succes.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 10:18 #1151581 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 8 a 9 mm
Willem, Vanmorgen even gekeken. De buitentemp stond op 4,9 graden. Bij de vervroegingshandel gingen er makkelijk 3 euro munten tussen. Er zat dus ruim 8 mm ruimte. Bij de gashandel aanslag nog niet een muntstuk. Je moet inderdaad flink kracht zetten om de handel aan te trekken om er wat tussen te krijgen

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 12:33 #1151591 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Nog adressen in de buurt
René,
 Heb jij zo nog tips waar ik kan gaan kijken / bellen / informeren voor een dergelijk waselement ? Is de dealert een optie ?
Wat bedoel jij met het gedeelte met het kabeltje ?
@Adrian, kun jij ergens een partnumber terugvinden ? 

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 13:03 #1151594 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dealer helpt je niet verder
In vadis kom je wel een onderdeelnr tegen. Waselement uit huis verwijderen is lastig. Daarom heb ik het huis zelf gedemonteerd. Je haalt de hele koudestartinrichting eraf en zet tijdelijk een 10mm koperleiding van 5 cm tussen de waterslangen. Je gaat met het huis en het waselement erin naar een dieselrevisie bedrijf. Die zet er een nieuw waselement voor je in. Kost iets van 20 euro. Ik ben geweest bij Diesel Buchli in Harderwijk. Ook in een kerstvakantie toen het koud was.
  www.volvo700vereniging.nl/?q=node/814

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 14:39 #1151603 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Kreeg jij korting dan ?

Adrian schreef : Je gaat met het huis en het waselement erin naar een dieselrevisie bedrijf. Die zet er een nieuw waselement voor je in. Kost iets van 20 euro. Ik ben geweest bij Diesel Buchli in Harderwijk.

Adrian,
Ze reageerden vrij snel per mail, maar ik kreeg een prijs door van 60 euris ex. ? Ik zoek nog ff verder, kijken of er in Brabant iets in de buurt zit. 

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 16:08 #1151610 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic geen korting
Willem, Je hebt het antwoord van een verkoper gekregen. Ik ben er heen gegaan en alleen het onderdeel betaald. Een monteur heeft de thermostaat er  ingeschroefd. In de werkbank en met een apart stuk gereedschap. Op een sleuteldag zal het ook lukken. Het onderdeel bij volvo:  9139507 Thermostat. Vraag maar wat het daar kost, ik ben benieuwd. Ik heb nog een huis liggen met een thermotaat er in. Die kan ik bijvullen met de was van een andere gesloopte thermostaat, testen onder de hete kraan en in de vriezer. Is die goed dan kan ik dat ding morgen opsturen. Je hebt dan een uurtje nodig om hem zelf te monteren. Het is en beetje een priegel werkje vanwege de veerdruk. Ik verwacht dat je dan de winter wel doorkomt.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 16:25 #1151611 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Laat maar komen !

Adrian schreef : Willem, Je hebt het antwoord van een verkoper gekregen. Ik ben er heen gegaan en alleen het onderdeel betaald. Een monteur heeft de thermostaat er ingeschroefd. In de werkbank en met een apart stuk gereedschap. Op een sleuteldag zal het ook lukken. Het onderdeel bij volvo: 9139507 Thermostat. Vraag maar wat het daar kost, ik ben benieuwd. Ik heb nog een huis liggen met een thermotaat er in. Die kan ik bijvullen met de was van een andere gesloopte thermostaat, testen onder de hete kraan en in de vriezer. Is die goed dan kan ik dat ding morgen opsturen. Je hebt dan een uurtje nodig om hem zelf te monteren. Het is en beetje een priegel werkje vanwege de veerdruk. Ik verwacht dat je dan de winter wel doorkomt.

Hej Adrian,
Graag maak ik van je aanbod gebruik. Drunen - Harderwijk zit er voorlopig niet in, beetje druk. Zal je de adres gegevens wel ff sturen.

Adrian schreef : Het is en beetje een priegel werkje vanwege de veerdruk.

Heb je daar een tekeningetje van ? Kon in VADIS en in de aangeleverde PDF niets vinden.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 17:07 #1151612 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mail
Mailtje met een plaatje is verstuurd naar je mail adres<a href="mailto:willem500@wanadoo.nl">@wanadoo.nl. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC