Doormeten gloeistiften / waselement defect / net vervangen
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Net de PDF nog even bekeken (ik was hem vergeten, maar nu bij rest van de Ofilant documentatie opgeslagen) Het is boutje 1 wat ik niet terug kan vinden. Het is nu te donker (en te koud) om buiten nog even een kijkje te gaan nemen.
Ik heb de bus de laatste keer een 1/4 slag teruggedraaid, maar niets gevonden om vast te draaien. Wellicht is deze inmiddels weer "erafgeschoten".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Adrian,Adrian schreef : Bij 5 graden schat ik in 5 mm ruimte tussen handel en aanslag. Tussen gashandel en aanslagpunt 3-5 mm.
Vanochtend even gekeken voor het wegrijden, maar het was bij 1 gr maar een milimeter of 2. Nog geprobreerd om er iets tussen te zetten, maar de hendel ging te zwaar.
Het lijkt erop dat de bus wel goed zit. Wat zou er nog meer aan de hand geweest kunnen zijn ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen de ofilant startproblemen had heb ik het waselement vervangen voor een "nieuwe tweedehands" als ik je probleem zo hoor is 2 mm zeker te weinig voor deze temperaturen.
Juist nu is het goed te zien dat met een paar graden s'morgens je vervroeger max moet uitslaan.
Als ik het zo hoor is ook dit waselement ter ziele. Tip: koop gelijk het gedeelte met het kabeltje, deze zal ook niet meer zo fris zijn.
Succes.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Heb jij zo nog tips waar ik kan gaan kijken / bellen / informeren voor een dergelijk waselement ? Is de dealert een optie ?
Wat bedoel jij met het gedeelte met het kabeltje ?
@Adrian, kun jij ergens een partnumber terugvinden ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl/?q=node/814
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Adrian,Adrian schreef : Je gaat met het huis en het waselement erin naar een dieselrevisie bedrijf. Die zet er een nieuw waselement voor je in. Kost iets van 20 euro. Ik ben geweest bij Diesel Buchli in Harderwijk.
Ze reageerden vrij snel per mail, maar ik kreeg een prijs door van 60 euris ex. ? Ik zoek nog ff verder, kijken of er in Brabant iets in de buurt zit.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Adrian,Adrian schreef : Willem, Je hebt het antwoord van een verkoper gekregen. Ik ben er heen gegaan en alleen het onderdeel betaald. Een monteur heeft de thermostaat er ingeschroefd. In de werkbank en met een apart stuk gereedschap. Op een sleuteldag zal het ook lukken. Het onderdeel bij volvo: 9139507 Thermostat. Vraag maar wat het daar kost, ik ben benieuwd. Ik heb nog een huis liggen met een thermotaat er in. Die kan ik bijvullen met de was van een andere gesloopte thermostaat, testen onder de hete kraan en in de vriezer. Is die goed dan kan ik dat ding morgen opsturen. Je hebt dan een uurtje nodig om hem zelf te monteren. Het is en beetje een priegel werkje vanwege de veerdruk. Ik verwacht dat je dan de winter wel doorkomt.
Graag maak ik van je aanbod gebruik. Drunen - Harderwijk zit er voorlopig niet in, beetje druk. Zal je de adres gegevens wel ff sturen.
Heb je daar een tekeningetje van ? Kon in VADIS en in de aangeleverde PDF niets vinden.Adrian schreef : Het is en beetje een priegel werkje vanwege de veerdruk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-