Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 20:55 #1420279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto

Mijn auto is nooit stuk, heeft enkel veel preventief onderhoud nodig Ton ;-). Volgende week een biertje bij de Rijper eilanden? Of zit je al in Zweden?

Groetjes Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
29-07-2015 00:19 #1420283 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 2e factor
Maarten, maar gaat de 2e factor door het opnemen van een voorzitters taak hierdoor niet nog later komen? :-)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2015 09:01 #1420286 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Brief bestuur van juli 2015 en visie-club
Even voor de duidelijkheid en correctheid: de visie-club is door het bestuur a.i. uitgenodigd voor de vergadering van 21 juli. Dat is natuurlijk prima. De visie-club was door het bestuur a.i. uitgenodigd omdat de leden al lang betrokken zijn bij de club in diverse rollen. De visie-club was daarom bij de vergadering met een aantal personen aanwezig.

Aangezien de visie-club verder geen andere status heeft dan het maken van de concept-visie, waren de visie-mannetjes aanwezig op persoonlijke titel.
Uit de brief van Maarten namens het bestuur a.i., zou gelezen kunnen worden dat de visie-club instemt met de keuze van het bestuur. Dat is vast niet zo bedoeld door de schrijver van de brief. Maar kan aanleiding zijn voor onduidelijkheid.

De visie-club schrijft de concept-visie maar heeft als visie-club geen mening over de bestuursperikelen. In ieder geval hebben we daar als visie-club nooit een standpunt over bepaald. We hebben de visie-mannetjes elk hun persoonlijke mening. En dat is ook prima.

Ik schrijf dit om te voorkomen dat het maken van de concept-visie wordt vermengd met het bestuurlijk gebeuren. Daar schiet namelijk niemand wat mee op. Ik wil deze zaken helder en gescheiden houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2015 11:50 #1420287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdig
Alexander,

Als de toegezegde artikelen, verhalen en verslagen (inclusief foto's) worden ingestuurd kan ik een blad maken,
en het gaat ook best wel lukken om dat tijdig te doen, maar dan moet de copy wel ingeleverd worden.

Maar het is natuurlijk we noodzakelijk dat er wat ingeleverd wordt.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 11:19 #1420323 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee nog niet.
We zitten nog in Zweden Rudiger, 10 september weer thuis.
Maar voor het weer hadden we wel thuis kunnen blijven, nog nooit zo een slechte zomer gehad hier.
Volop water in de put, in de regentonnen en in het meer, dat wel.
Het weer lijkt nu iets te gaan opknappen.
Ondanks alles vermaken ons prima hier.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 21:13 #1420338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje genoeg van de discussie
Het maakt mij allemaal niets meer uit hoe het gaat met deze discussie. Ik vind het alleen wel het raar dat de ALV uitgesteld wordt, lees: pas wordt gehouden in januari 2016. Een kleine club van wijze heren buigt zich over het wel en wee van onze vereniging. Daarvoor alleen maar respect, want dat gebeurt belangeloos en in vrije tijd. Toch denk ik dat een ALV op kort termijn goed is om duidelijkheid te bieden aan de leden. Precies wat Frits al aangaf: in januari kan je niet meer opzeggen voor 2016.
Net als andere leden vind ik het belangrijk om te weten welke koers en met welke mensen de vereniging gaat varen. De wijze waarop e.e.a. al besloten lijkt, nodigt mij al niet uit om mezelf aan te melden voor een functie welke dan ook binnen de vereniging.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 21:48 #1420340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Open en eerlijk
Gerard,

`De besluiten welke de afgelopen twee en halve week zijn genomen zijn genomen in overleg met de resterende twee bestuursleden.
Een aantal besluiten is genomen na het raadplegen van een kadergroep bestaande uit een RC, een aantal moderatoren/webmaster en twee leden welke deelnemen in de visieclub. Ik zie dit als een advies.

Besluitvorming is dus volledig transparant en open gebeurd. Daar kan ik iedereen recht voor in de ogen kijken. Ik heb ook nooit gezegd dat adviezen unaniem waren, sommigen hadden een andere mening maar we hebben als bestuur de meerderheid gevolgd.

Het gisteren verstuurde verslag van de vergadering (alleen aan degenen die erbij berokken waren, lees aanwezig en/of uitgenodigd) schetst ook een ander beeld dan zoals Rudiger vertelt, maar als Rudiger de vergadering zo heeft beleefd, dan is dat voor hem zijn waarheid. Daar zeg ik verder niets van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 22:37 #1420344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie
Maarten,
Neem mij niet kwalijk, maar ik snap niets van jouw reactie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 22:43 #1420345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jouw zinsnede
Gerard,

Ik reageer op jouw zinsnede "De wijze waarop e.e.a. al besloten lijkt,".

Ik wilde alleen maar verduidelijken dat de besluitvorming een open en eerlijk proces was omdat ik uit jouw reactie het idee kreeg dat je dacht dat het anders was gegaan.

(mede omdat er in dit draadje er ook staat dat ik mezelf tot voorzitter zou hebben gebombardeerd).

Verduidelijkt dit nu wel wat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 23:10 #1420346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Maarten, wat voor mij duidelijk is dat besloten is om de ALV niet op korte termijn te laten plaatsvinden, maar in januari, min of meer als gebruikelijke ALV. Kennelijk hebben leden daar met gegronde redenen bezwaren tegen. Dat is wat ik bedoelde met "De wijze waarop e.e.a. al besloten lijkt."

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC