Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 09:44 #1420248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ex voorzitter
Mag weer inloggen op het forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 11:54 #1420249 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Matpartij
Frits,

kennelijk zijn er mensen uit op één grote openbare matpartij met als doel de vereniging zo veel mogelijk schade te berokkenen.

Allereerst wil ik nog benadrukken dat de hele kwestie los van de visieclub moet worden gezien. Het incident heeft wel plaatsgehad tijdens een vergadering van die visieclub maar het vervolg ( de mail aan Ton) is een initiatief van René Luigies en mijzelf geweest. Daar loop ik niet voor weg en sta 100% achter die mail die kritisch maar wel netjes was.

Als ik voor mezelf spreek, en dat weet iedereen die mij hier al een paar jaar kent, ga ik nooit voor de waarheid aan de kant. Op dat punt voel ik me in het geheel niet aangesproken. Maar mijn voorkeur heeft het niet om op een forum waar slechts een handjevol leden van onze vereniging komen, deze kwestie verder uit te vechten en dat doe ik ook niet. Daar is een ALV of BALV voor. Daar heb ik nog wel een veel uitgebreider verhaal te vertellen.

Ton Lagerweij kan hier ook zijn verhaal houden en zijn kant van de medaille laten horen. Hij heeft zelf aangegeven dit niet op het forum te willen uitvechten, maar wellicht denkt hij hier nu anders over en is hij vrij om te handelen zoals hem dat goeddunkt.

Het overgebleven bestuur heeft gemeend om vanwege rust en continuïteit de reguliere ALV te vervroegen maar niet een BALV bijeen te roepen. Zij kunnen daarbij de komende tijd laten zien wat ze waard zijn. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn. En als er voldoende leden zijn die het daarmee niet eens zijn, dan staat het die leden vrij, conform de regels der statuten, om een BALV af te dwingen.

Over het gezwaai met portefeuilles om het minste of geringste wil ik nog wel iets kwijt. Iemand die een bestuursfunctie binnen een vereniging aanvaardt, weet dat dit niet vrijblijvend is. Mensen van een vereniging geven je het vertrouwen en verwachten dan iets terug en rekenen op je. Ook als het moeilijk wordt. Dan dien je als bestuurder pal te staan, ook als je dat wellicht op kritiek komt te staan en handel je in het belang van de vereniging en haar leden en laat je je daar niet vanaf brengen.

Van mezelf kan ik zeggen dat ik altijd vanuit die zienswijze bestuurd heb in deze vereniging. Ik heb daarbij ook genoeg kritiek gehad en zal die nu van sommigen ook ongetwijfeld weer krijgen maar dat maakt me niet uit. Ik ben ere-lid van deze vereniging en ik draag deze vereniging een goed hart toe, heb me altijd zeer betrokken gevoeld en voel die betrokkenheid nog.
Dat sommigen het wellicht in deze kwestie niet met me eens zijn, soit. Maar vecht dan met open vizier en kom dan ook met je argumenten en feiten.

En ik denk dat ik met het bovenstaande alles gezegd heb, wat ik hier op het forum kwijt wil.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 13:45 #1420254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan alleen voor mijzelf
Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar wens niet te vechten binnen een hobby. En een portefeuille neerleggen van iets wat ik heel erg leuk vind doe ik echt niet zomaar.

De besproken mail vonden Ton en ik verre van netjes.

Maar dat is een verschil van zakelijk inzicht en is helemaal niet erg. Moddergooien en beschuldigen van anderen laat ik aan anderen over daar doe ik niet aan mee. Ik hoef mijn gelijk niet te hebben.

De leden beslissen over de huidige bestuurssamenstelling en wat er goed of minder goed is (gegaan).

Ik ben daarom ook voor een spoedige ALV. Voor de leden althans ik zal daar zeer waarschijnlijk niet bij zijn. De leden mogen dan beslissen of ze het met de huidige samenstelling eens zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 14:56 #1420256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Nou ben ik ook niet van het moddergooien.
Helaas schrijft Jan wel zijn stukje.
Maar dat is aan Jan.
Ik zet me al jaren in voor de club. Neem hemeldagen sleuteldagen etc etc.
Hoe dan ook het huidige bestuur met kader zal er toch niks op tegen hebben als we de leden een email sturen of ze willen stemmen.
Wel of geen tussentijdse ALV.
Het is immers een club van de leden.
Zonder leden geen club.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 17:38 #1420263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Petje af voor Maarten
Ik moet toch even kwijt dat ik het bijzonder moedig vind van Maarten om de taak van voorzitter op te pakken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 18:06 #1420265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hick up
Het was waarschijnlijk een kick up of Frits,

Ton is inderdaad nog lid tot en met 31 december en mag tot die tijd gewoon op het forum blijven komen, lezen, schrijven etc.

Wij zullen hem echt niet onaangekondigd blokkeren.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 19:02 #1420268 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Mail.
Maak dan ook gewoon duidelijk waar die mail over ging, het ging neem ik aan niet over de koningsspelen van volgend jaar of zo, ik denk dat het onze vereniging betrof. En de vereniging is alle leden bij elkaar.
Blijf dan niet om de brei heen draaien.

Groeten,

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 19:12 #1420270 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Hoor je daar eigenlijk niet bij te zijn als interim secretaris?
Behoudens ziekte of andere zwaarwegende redenen.

Dit klinkt een beetje als de vereniging verlaten?
Dat kan toch niet, wat als Rudiger nou weer een nieuwe koppeling moet hebben?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 19:20 #1420271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben nog lid hoor ton dus
Ben nog lid Ton dus Rudiger hoeft zich geen zorgen te maken als de auto weer stuk is :-)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 20:44 #1420277 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Goed lezen.
Ton,

als je mijn verhaal in dit draadje van maandagavond 22.16u. eens goed leest, dan staat er precies wat er in die mail stond die naar de ex. voorzitter is gestuurd. Ik draai niet om welke brei dan ook heen en op de eerstvolgende ALV zal ik die mail aan een ieder ter beschikking stellen.

Groeten, Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC