Toekomstvisie Volvo 700 vereniging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 18:18 #1419015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Jeroen, de
@Jeroen, de ledenadministratie is afhankelijk van de input van de leden. Als jij mij een mail stuurt met de gegevens van de 780 dan vul ik die in. Als ik geen input krijg dan komt jouw auto niet in de lijst. Vandaar de disclaimer dat de aantallen gemeld door Lex indicatief zijn.

En wat betreft Facebook:
Facebook kent drie soorten groepen. Openbaar, iedereen kan meekijken en inschrijven. Besloten, je kan de groep zien maar niet de inhoud. De beheerder moet leden goedkeuren, en geheim. Groep is niet zichtbaar en slechts zichtbaar na uitnodiging door de beheerder.

De V700 groep is aangemaakt en wordt beheerd door leden, in dit geval Jeroen en Maarten. Zij mogen er mee doen en laten wat ze willen. Jeroen heeft besloten de groep besloten te maken, iets wat om de door hem reeds aangegeven redenen heel begrijpelijk is. Wat leden posten, of het nu door henzelf gemaakte foto's, teksten of andere wetenswaardigheden zijn, is geheel voor rekening van die facebook gebruiker. De enige die kunnen ingrijpen zijn de beheerders. De vereniging kan en wil hier geen invloed op hebben, het is immers een initiatief van leden van de club en staat zoals op de pagina is vermeld, los van de vereniging.

Facebook is een medium wat je omarmt of haat. Maar een feit is dat het niet meer te stuiten is. De diverse fora hebben steeds minder bezoekers door Facebook. Iets wat nu eenmaal zo is en waar niemand wat aan kan doen. Je kan het zien als een kans of een bedreiging. Ik zie het persoonlijk als een grote kans, het is iets waar ik veel plezier aan beleef.

Ik weet zeker dat er binnen 5 jaar bijna geen forum meer over is. De kosten wegen dan niet meer op tegen het aantal bezoekers cq leden. De bezwaren die ik over Facebook hoor, zowel hier als binnen mijn netwerk, komen vaak voor uit onbekendheid. De grootste klagers hebben geen FB pagina of gebruiken hem nooit. Zo leer je ook de voordelen niet zien.

Verslaan kan je het niet dus je kan het beter omarmen en genieten wat het ons te bieden heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2015 22:39 #1419368 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Beste Volvo-vrienden,
Beste Volvo-vrienden,

Ter informatie: op 11 juli vergadert het clubje van de 'visie-mannetjes' weer. Op tafel ligt de eerste ruwe versie van de visie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 09:15 #1419374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic review
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.
Hoe gaan jullie het communiceren ? Met name ook naar de niet zo "digitale" leden?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 09:56 #1419376 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De manier van communicatie
De manier van communicatie zullen we ook bespreken binnen het clubje. Als communicatie-middelen hebben we als vereniging:
- De website
- Factor 700
- Tante Pos
Facebook is van jou en Maarten. Dus de club heeft daar geen zeggenschap over.

Het zal waarschijnlijk een mengeling van deze middelen worden (ofschoon ik dan eigenlijk vooruit loop op de besluitvorming). In ieder geval zal de concept-visie op de komende ALV worden besproken.
De Factor 700 bereikt alle leden. Hier zouden we zelfs een extra nummer aan kunnen wijden. We lopen nog een Factortje achter. Het is maar een gedachte.
Dus in het najaar zal dit duidelijk worden. Veel meer tijd is er dan ook niet meer omdat er tijdig verspreid moet worden om leden te kunnen laten lezen, nadenken en meningen gevormd kunnen worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2015 11:23 #1419378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Om de visie helder en op tijd te communiceren lijkt het me handig om dat eerder te doen dan de Factor. Die komt maar een paar keer per jaar uit.
Ik hoorde/las iets van een nieuwsbrief, wellicht is dat de optie ipv een extra factor, nou ja we zien het wel komen
Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat het nog een inhoudelijk "praatstuk" wordt, met revisies voordat het naar de ALV gaat.

De Facebookpagina volgt alleen de ontwikkelingen, maar het kan daar ook op geplaatst worden als jullie dat willen. Wir stehen zu Ihrer Verfügung
Het bereik is groter dan de website intussen natuurlijk.
Er zijn dan ook niet-verenigings-leden zijn die dat het lezen, op zich niet bezwaarlijk,
En niemand heeft dan via dat kanaal invloed op de besluitvorming uiteraard.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 09:30 #1419861 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarde Volvisti,
Waarde Volvisti,

Gisteren heeft de Visie-club voor de tweede keer vergaderd. Vanuit de diverse hoeken van het land waren we bij Jan te gast (Zie foto. Jan had prachtig weer geregeld. Bakstenen op de achtergrond).
Het eerste concept van de visie is besproken. Aan de hand van het commentaar op de eerste versie hebben we de noodzakelijke aanpassingen doorgenomen.

Dat leidt tot een tweede versie die Lieme Huib en Lex opstellen. Na de vakantieperiode (eind september, begin oktober) komen de visie-mannetjes opnieuw bij elkaar om de eindversie te bespreken.
Dan zullen we ook bespreken hoe de eindversie naar de leden komt. Dat weten we nu nog niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 18:05 #1419865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben wel heel benieuwd...
en 'lichtjes' teleurgesteld vanwege het opstappen van zowel de Voorzitter als de Secretaris...
Beiden nog niet zo erg lang in functie...
In beide gevallen, wat mij betreft, ontzettend jammer!
Wil beiden, Ton en Paul, bedanken voor hun inzet, kennis en kunde en ben heel erg benieuwd naar hoe dit verder gaat....

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 20:32 #1419868 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik vind het allemaal een
Ik vind het allemaal een beetje vreemd.
Behoort het opstappen van Ton en Paul soms bij de noodzakelijke aanpassingen?
Zo klinkt het nl omdat er achter elkaar allerlei berichten op het forum komen.
Beetje tegenstrijdig allemaal.
Zal tijd worden dat er eens een keertje rust komt hier... Dit soort berichten lijkt mij alleen maar meer onrust.
Iets duidelijkere uitleg voorkomt dit misschien...

Ik heb overigens veel respect voor alle bestuursleden hier, je kunt het nl nooit allemaal naar de zin maken.

Succes gewenst aan Paul en Ton. Bedankt iig voor al jullie inzet.

Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 20:56 #1419873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten we het maar mooi
Laten we het maar mooi samenvatten onder de noemer "verschil van inzichten over het te voeren beleid".

Voel mij niet geroepen om er verder op in te gaan. Ik blijf gewoon de ledenadministratie doen totdat er zich een opvolger meldt.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 22:22 #1419880 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Dat Is al een stuk
Dat Is al een stuk duidelijker. Thx...
Sportief dat je niet alles meteen laat vallen (ondanks waarschijnlijk grote frustraties).
Grtz

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC