Toekomstvisie Volvo 700 vereniging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2015 21:58 #1418590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geachte heer Sandstra,
Geachte heer Sandstra,

Uw schildjes worden door een deel van de vereniging ontzettend gewaardeerd. Echter er is ook een groep die zich vrij van stickers, schildjes en andere uitingen wil voortbewegen. Dat is uiteraard hun eigen keuze.

Leden onderling mogen schildjes / stickers / etc verhandelen wat ze willen, dat is aan ieder voor zich. Dit is echter geen taak van de vereniging. De enige spullen die wij verkopen zijn artikelen met het clublogo erop.

Wij zijn op dit moment druk bezig om diverse zaken om te keren naar proactief en ambitieus. Dit heeft geleid tot onder andere de oprichting van diverse werkgroepen. Helaas was het heel moeilijk om 1% van het ledenaantal bij elkaar te krijgen. Het bestuur en de leden zijn samen de vereniging, het bestuur moet actief zijn en het zou leuk zijn als dit navolging krijgt van de leden. Al begint dit gelukkig ook steeds meer te komen. En daar ben ik erg blij mee. Veel dagen zijn volbezocht, taxatiedag was vol, sleuteldagen bij Nordicar en Bosscha zijn altijd vol maar helaas de sleuteldag in Cuijk is afgelast wegens te weinig deelnemers. Maar dat kan natuurlijk volgend jaar weer heel anders zijn dat er een wachtlijst in Cuijk is.

Ik wil met alle plezier voor u een vaste adverteerder pagina maken waarin u het schildje kunt vermarkten. Als u mij de tekst stuurt dan vul ik het nog voor u in ook.

En flauwe gein is een subjectief begrip, wat flauw is dat is voor een ieder anders. En gein daar is nooit iemand minder van geworden, het maakt de wereld juist een stukje mooier. Een lach op het gezicht kost immers minder spierspanning dan een boos gezicht.

Fijn weekeinde toegewenst !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2015 13:27 #1418639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitstraling
Prettig om een reactie te lezen van een dapper bestuurslid.Niets staat een bestuur in de weg om na samenspraak met een lid van de vereniging (lees lid 333) het idee verwoord in mijn bijdrage in een groter verband tot leven te wekken.Mijn onbaatzuchtige methode om een klein steentje bij te dragen staat buiten kijf.Het is duidelijk dat mensen van boven de 70 jaar zich niet meer als Razende Roelants gaan inzetten voor welke vereniging dan ook.Mijn omgeving wordt heel kostbaar voor me.Sandstra(333).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2015 09:47 #1418707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderspul
Ik weet dat dit als een belediging opgevat gaat worden,
maar dit is niet iets wat in de toekomstvisie thuishoort.
Wat men in algemene zin van de bordjes vindt, laat ik helemaal nog buiten beschouwing.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2015 11:21 #1418712 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De visie-mannetjes maken hun
De visie-mannetjes maken hun eigen afweging wat er wel en niet in de visie terecht komt.

De eerste ruwe versie van de visie is klaar (opgesteld door het meest eigenwijze visie-mannetje) en wordt door een ander visie-mannetje (die behept is met enige sociale vaardigheden) nu ontdaan van de ergste taalfouten, de meeste botte stellingnames, de beledigingen, de vooroordelen en de onwaarheden (;- ))).

Die aangepaste versie bespreken we binnenkort (datum moet nog geprikt worden) met het clubje visie-mannetjes. Dus tot zover de update over het proces.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 08:23 #1418981 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Aantallen auto's van de leden per bouwjaar
Waarde Volvisti,

Als onderdeel van de visie-vorming is op basis van de ledenadministratie bepaald hoe de verdeling van de auto's over de verschillende bouwjaren is.
Opgemerkt moet worden dat niet alle leden correcte informatie doorgeven of eventuele wisseling direct doorgeven.
De onderstaande tabel is daarom alleen een grove indicatie. Het beeld wisselt, in ieder geval elke week.

1982 5
1983 7
1984 10
1985 21
1986 69
1987 41
1988 25
1989 25
1990 34
1991 30
1992 23
1993 10
1994 22
1995 48
1996 46
1997 68
1998 47
Totaal 531

Opvallend is het relatief hoge aantal auto's uit 1986. Heeft ongetwijfeld te maken met de belastingregels.Ongeveer 40% van de auto's is van de laatste vier bouwjaren. De oudste 7's zijn een zeldzaamheid geworden.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 09:08 #1418984 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Jongste ontwikkeling.
De jongste ontwikkeling wat betreft de toekomstvisie is het op slot zetten van de Volvo700Vereniging Facebookpagina.

Daar worden onder andere foto's geplaatst van verenigingsactiviteiten, technische vragen gesteld en beantwoord en onderdelen te koop aangeboden en gevraagd.
Maar diegenen die niets of zo weinig mogelijk met Facebook te maken willen hebben kunnen nu de ontwikkelingen niet meer volgen of moeten lid worden en afwachten of je door de ballotagecommissie komt.

En kom nou niet meer met het verhaal dat het niets met de vereniging van doen heeft, ik mag toch aannemen dat het bestuur op de hoogte is en wie zwijgt stemt toe.

Het beheerdersduo heeft er een besloten groep van gemaakt, geen pottekijkers!

Waarvoor dank,

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 09:20 #1418988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaatje
ik denk graag in plaatjes
dus ik heb er een plaatje van gemaakt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 09:24 #1418990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic model per bouwjaar.
Lastig dat ik mijn posting niet meer kan corrigeren of aanvullen. 1
maar:
Hoe compleet is dat lijstje? van wanneer is dat lijstje
Is bijvoorbeeld mijn 780 al opgenomen?
Onze voorzitter heeft een wisselende collectie.
dus wat is het meetmoment?

Interessant zou ook zijn welke auto per bouwjaar er is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 09:56 #1418993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen verenigingsactiviteit
Ik zal de moeite nemen om hier op te reageren
Ik ben overigens geen bestuurslid oid. Maarten is/was dat overigens wel
Dit is het bericht wat op Facebook staat:
Beste leden,
Gezien de groepsgrootte ga ik de privacy instellingen wijzigen van openbaar naar besloten.
Dat houdt in dat de leden nog gewoon de postings kunnen lezen, maar buitenstaanders niet meer. Er komen best wat "typische" aanvragen binnen en die spam houden we hiermee buiten de deur.
Ook blijken er nogal wat mensen mee te lezen die hier niks te zoeken hebben.
We doen het ook om te voorkomen dat berichten van leden worden gedeeld met doelgroepen waarvoor ze de berichten niet hebben bedoeld.

1. Het is geen verenigingsactiviteit . De vereniging wilde het niet, maar er was toch behoefte aan. Daarom is die pagina gemaakt.

2. Het is aan de beheerders om te bepalen wie er lid kan worden. Dat was altijd al zo, is niet veranderd en zal ook niet wijzigen. Er wordt een ruimhartig beleid toegepast overigens, maar daar slaan we de plank wel eens mis mee. Dan verschijnen er advertenties van zonnebrillen of leningen of vage afrikanen . Die blijven nu buiten de deur.

3. Je geeft zelf al aan dat je als je weinig of niks met Facebook te maken wilt hebben je er niet meer bij kunt. Zie alinea 3. Als je niks met Facebook hebt heb je er gewoon niks te zoeken. Inderdaad geen pottekijkers, geen spambots, geen vervelende zeurders, geen doorplaatsers op andere sites.

4. Er zijn mensen die geen lid willen worden van deze vereniging of een andere vereniging, maar wel op Facebook zitten. Die komen echt niet hier naar toe omdat er niks is die gaan zelf iets maken op facebook Misschien is het er al, maar als geheel afgesloten site. Dan hebben we er helemaal geen invloed op. Wat ga je dan doen? Boze brieven schrijven naar Facebook?
Kortoom, het is weer zeuren om het zeuren.
Of je doet mee op Facebook, en kan je lid worden. of je doet het niet en dan stop je met het maar blijven doorgaan hierover.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 10:35 #1418994 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De visie-mannetjes hebben
De visie-mannetjes hebben niets te maken met de Facebook-pagina, de besturing daarvan of de inhoud daarvan.
De visie-mannetjes maken een concept-visie voor de leden. Niet meer, maar zeker ook niet minder.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC