Toekomstvisie Volvo 700 vereniging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 22:45 #1417964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderdelen zeker stellen
Ik lees hier wat mee, ben ook VKV lid al vanaf 1977, veel van wat hier wordt geschreven is binnen de VKV (vroeger V-44) gepasseerd.
Wees voorzichtig met een schuur of hal oid, je doet het nooit goed omdat er altijdleden zullen klagen die verder weg wonen.

Waar wel over moet worden nagedacht is de onderdelenvoorziening, er is gelukkig veel tweede hands verkrijgbaar en nu kun je relatief veel nog via de dealer nieuw krijgen... Feitelijk komt dit bij GCP vandaan, Genuine Car Part's in Jönkoping gerund door Hans Hartmann en zijn medewerkers.
Was bedoeld voor de dealers, maar je kunt er nu ook als particulier terecht.

Het opstellen van een lijst van bedreigde onderdelen, zou nu al moeten starten.
Heeft de Vereniging een PR- functionaris of een onderdelen staflid, dit lijkt mij heel belangrijk.

Als tweede item zou ik de verjonging van de Vereniging willen stimuleren, wederom met de VKV als voorbeeld, die hebben een jongeren register opgericht.
Helaas kan ik geen actieve rol in de vereniging oppakken, ben aardig druk met de SBKA mijn Wtichting in Arnhem, voor behoud klassiekers en in mijn geval Volvo's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 08:50 #1418164 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarde Volvisti,
Waarde Volvisti,

Gisteren zijn de 'visie-mannetjes' voor het eerst bij elkaar gekomen. Van Roosendaal tot Drenthe zijn we in het midden van het land bij elkaar gekomen.

De hoofdlijnen van de visie zijn op papier (op een flip over om precies te zijn) gezet. Daar omheen hebben we uiteraard breed gediscussieerd over wat de vereniging is, wat ons bindt en wat we verwachten voor de komende vijf jaren. Centraal stond de vraag: "hoe ziet de club er uit over vijf jaar?"
Zoals eerder door mij geschreven heeft het weinig zin om nu al in te gaan op de inhoud van de visie. Dat leidt tot onnodige discussie. Maar over een ding waren we het helemaal over eens: het oude motto moet onverkort van toepassing zijn en blijven: "Gezelligheid en kennis uitwisselen zijn troef!"

De afspraak is dat de bevindingen van gisteravond worden opgeschreven in de eerste ruwe versie van de visie. Daar reageren alle 'visie-mannetjes' weer op. Vervolgens komen de mannetjes bij elkaar. Ontbrekende zaken worden aan de visie toegevoegd, zaken die toch niet zo goed zijn worden aangepast of verwijderd, fijnslijperij op de teksten. Afijn, dat soort werk. Dat leidt tot een tweede versie van de concept-visie.
Hier zal een soortgelijke slag mee gedaan worden. We verwachten dat in het najaar te doen. Dan komen we voor de derde keer bij elkaar en willen we die visie afronden als concept van de 'visie-mannetjes'. Ook zullen we dan bespreken hoe we de visie aan de leden geven en hoe het beste vanuit de leden gereageerd kan worden op de visie en.
De visie met de reacties daarom, komen dan op de ALV ter tafel in maart 2016.

Da's het idee van het te doorlopen proces. Mocht er aanleiding toe zijn, dan passen we het proces uiteraard aan. Vragen? Laat maar weten (forum, pb of e-mail).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 10:39 #1418165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn complimenten aan de
Mijn complimenten aan de "visie mannetjes" . Ik vind het heel fijn om te zien dat er meer betrokkenheid van de leden komt. De vereniging bestaat immers uit de leden, het bestuur is slechts faciliterend. Nu nog een ruim aantal aanmeldingen voor de georganiseerde activiteiten, wij zoeken nog RC's en de activiteitencommissie kan ook nog wel iemand gebruiken :-)

Keep up the good work !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 10:49 #1418166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezelligheid en sleutelend kennis uitwisselen ?
Prima, op deze wijze houden we de vaart erin.
Ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar de visie.
Nu er zo duidelijk over gezelligheid en kennis uitwisselen wordt gesproken, wil ik mijn hal in Arnhem aanbieden als steunpunt voor de Volvo 700-vereniging. We hebben alle spullen om de kennis overdracht in praktijk te brengen en zijn niet commercieel. Mocht iemand het nog niet kennen, zie <a href=" sbka.nl " target="_blank"> sbka.nl en we organiseren hier ook sleuteldagen voor de VKV. Naast de onderdelen is, naar mijn mening, ook een steunpunt in iedere regio wenselijk

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 11:06 #1418168 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Steunpunt Arnhem!!!
Hé Dutchdoc, da's mooi. Samen sleutelen aan de club. Da's eigenlijk wel een mooi idee :-)

Steunpunt Arnhem. Klinkt goed. Volgens mij moeten we daar wat mee gaan doen. In het verleden hebben we zaken gedaan zoals poets-, klets-, klusjes- en koffie-bijeenkomsten (ook bekend als PKKK) en dingen zoals kofferbakverkoop.
Kunnen we in Arnhem doen bij jou, maar ook op andere plekken natuurlijk. Is makkelijk te organiseren en kost niks behalve koffie.

"Gezelligheid en kennis uitwisselen" was van oudsher het motto. Maar met zo'n grote club lijkt het soms op de achtergrond geraakt. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Maar ik ben blij te lezen dat het oude motto weer positief wordt opgepakt. Dat geeft energie.
Ik roep iedereen daarom graag op om positieve energie in de club te steken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 11:12 #1418169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig Dutchdoc bedankt
Geweldig Dutchdoc bedankt voor je aanbod !

Vind ik ook het leuke van de vereniging. Ik ontvang hier ook regelmatig nog onbekende medeleden met een probleempje of een klein klusje wat ze zelf niet kunnen. Doe ik gratis en vind het heel gezellig !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 12:27 #1418175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die goeie ouwe PKKKKKK dag :)
K van Kofferbakverkoop, Klusleed en de technische BBQ .
Arnhem zou wel een keer te doen moeten zijn, rijden we eerst naar Bennekom en ik dan daarheen.

Leuk initiatief!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 15:17 #1418179 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Alle kofferdeksels nog an toe
Alle kofferdeksels nog an toe! Dat gaat hard!! Leuk dat er zoveel enthousiasme opborrelt.
Datum prikken!! Wie wil Dutchdoc helpen met de voorbereiding?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 16:44 #1418181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arnhem - Zelhem en weer terug
Die afstand is voor mij prima te doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 16:51 #1418182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorbereiding?
Wat moet er gebeuren? Vanaf hier kan ik wel wat doen maar niet ter plekke :)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC