Toekomstvisie Volvo 700 vereniging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 20:51 #1103508 door V700 register
Toekomstvisie Volvo 700 vereniging is gemaakt door V700 register
Beste leden,

Tijdens de ALV van hedenmiddag is er onder andere gesproken over de toekomstvisie van onze vereniging. Vanuit de zaal werd gevraagd wat onder andere het bestuur voor visie voor de toekomst heeft.

Na wat constructieve bijdragen van enkele leden is er besloten om op het forum een topic te plaatsen waarin leden hun toekomstvisie over de vereniging kunnen delen met elkaar en waar het bestuur samen met de leden haar voordeel uit kunnen halen.

Lex Stax heeft aangeboden dit proces te coördineren als "Visie Coördinator" waarvoor wij hem vast hartelijk bedanken.

Dus in dit topic kan je jouw mening en/of ideeën geven over de toekomsvisie van de vereniging.

Namens het bestuur,

Paul Aupers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 00:43 #1416844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbt techniek
Lex, goed bezig !
Mbt de techniek merk ik nu ik weer een 240 heb ik best redelijk wat onderdelen over en weer kan gebruiken.
Alleen ipv torkx gebruik je een kruiskop op de 240.
Dus, puur technisch zou ik de 2 serie een mooie partner vinden voor de toekomst.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 08:38 #1416845 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ontwikkelen van de V700 visie!
Beste Volvo-vrienden,

Tijdens de ALV bleek dat er zoveel aan het veranderen is, dat doorgaan op de automatische piloot termijn voor de vereniging niet goed is. Daarom zullen we het komende jaar gebruiken om een visie te ontwikkelen. De visie wordt tijdens de ALV van 2016 besproken met de leden. Wat daar uit komt, geeft de richting aan van de V700 Vereniging voor de komende jaren.
En onder de richting mag je verstaan: wat gebeurt er om ons heen, wat vinden we belangrijk om als club te zijn, wat voor soort activiteiten moeten we doen, hoe gaan we om met onderdelenvoorziening, moeten we samenwerken, hoe gaan we om met onderhoud, beheer van ons geld, wat is de rol van de website, moeten er werkgroepen komen en welke dan, et cetera. Afijn, dat soort zaken dus.

Het opstellen van de visie doen we in vier stappen:
Stap 1: Het forum: op het forum kunnen ideeën en signalen worden gegeven die je voor de club van belang vindt. Hier nemen we een ruime maand de tijd voor
Stap 2: Op papier: de bevindingen van het forum worden door een werkgroepje verwerkt tot een concept-beleid. Daar kun je je aanmelden bij mij. Mijn idee is om in mei voor de eerste keer bij elkaar te komen
Stap 3: Concept: De concept-visie wordt enige tijd voorafgaand aan de ALV ter beschikking gesteld aan de leden. Dan kan elk lid haar of zijn beeld vormen.
Stap 4: ALV: Tijdens de ALV wordt de visie besproken. Dan wordt pas bepaald of de visie de richting aangeeft voor de vereniging voor de komende jaren.

Een paar spelregels:
- Het maken van een visie is een positief proces dat constructief is voor de vereniging. Met negatieve opmerkingen kunnen we eigenlijk niks beginnen
- De visie gaat over de vereniging, nooit over individuen. Opmerkingen over personen, daar doen we niks mee want het hoort niet in de visie
- Deelname aan het clubje dat de visie op papier gaat zetten, betekent een aantal keren bij elkaar komen op verschillende plekken in het land. Hier krijg je geen kilometer-vergoeding of zo voor. Wel veel koffie natuurlijk ;-). Je moet dan ook bereid zijn om onderdelen van de visie uit te werken tot teksten of plaatjes
- Het gaat over het vormen van een visie, niet over je mening doorduwen. Dus het maken van de visie is een gezamenlijk proces waar ik zo goed mogelijk leiding aan zal geven. Onze auto's zijn hoekig, maar wij natuurlijk niet ;-)

Mocht je opmerkingen liever niet op het forum zetten maar direct naar mij sturen, in plaats van op het forum, dan kan dat via een PB of via een e-mail: lxx@online.nl.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 12:38 #1416848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben blij dat dit nu wordt
Ik ben blij dat dit nu wordt opgepakt en heb alle vertrouwen in je aanpak Lex!

Zoals ik al eerder op het forum en elders heb aangegeven, vind ik dat er een vervolg moet komen op aansluiting met een grote Volvo-vereniging. De VKV komt dan m.i. het meest in aanmerking, al is het maar vanwege de grootte..
Onze bakstenen worden in hoog tempo gesloopt en geëxporteerd en als we niet reageren, hebben we straks bijna niets meer om in te brengen, behalve wat 960 en V/S 90 en 780's plus verlengde versies. Je zou kunnen onderzoeken of het mogelijk is om als tussenvorm met de 240 club samen te gaan, maar het lijkt mij een onnodige tussenstap. De auto's van 25 jaar en ouder worden al in de VKV toegelaten, dus langzamerhand zullen ook onze bakstenen voor een deel naar die club verdwijnen. Als lid van de VKV met mijn oudere Volvo's staat mijn780 er al aangemeld trouwens.
Ik zou denken dat er met de VKV gepraat kan worden over het versoepelen van de 25-jaarsgrens en dan gaan werken aan een register binnen de VKV met zijn eigen bestuur en verder uit te onderhandelen bevoegdheden. Dan kun je ook de onderdelenvoorziening makkelijker op peil houden via de onderdelenshop, die nu nog niet zo slecht is, maar in de toekomst.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 13:14 #1416849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Samenwerken
Is mijn inziens de enige manier om de toekomst te overleven. Die 25 jaar is redelijk star maar als je niet het individuele voertuig maar het type als zodanig te benoemen dan ben je volgens mij vrij snel klaar met de 940 die 25 jaar geleden werd geïntroduceerd.

Vervolgens kun je de hier aanwezige kennis en kunde combineren in een werkgroep, afdeling, chapter, give the beast a name :}) die regelmatig bijeenkomt voor koffie en sleuteldagen maar waar ook anderen mogen koffiedrinken. De tijd die in de Faktor gestoken wordt kan dan deels worden ingebracht in een Volvo Achterwiel Magazine dat de leden elke 3-4 maanden verbijstert met informatie en advertenties. En mooie stukkies over de 700-900.

Het forum kan dan elders worden ondergebracht waarbij de informatie bestemd is voor leden die dan 10 of 20 euro per jaar betalen specifiek voor de 700-900. En wellicht kan het ingebouwd worden in de landelijke club.

Ik moet het de komende jaren wat rustiger aan doen met besturen en visie's buiten Middengroningen dus veel tijd kan ik er niet in steken.

Succes!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 19:07 #1416853 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bedankt voor de eerste
Bedankt voor de eerste reacties van jullie! Allemaal constructieve ideeën en opmerkingen. Daar is dit topic ook voor bedoeld. En het is leuk om dit te lezen.
Dankzij het forum blijven de opmerkingen mooi voor iedereen inzichtelijk en beschikbaar. Hiermee kunnen we medio mei aan de slag om een visie van in elkaar te sleutelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 19:37 #1416854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zit (voor dit soort dingen
Ik zit (voor dit soort dingen helaas..) te ver weg om aanwezig te zijn, maar als ik verder iets kan betekenen: call me!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 19:38 #1416855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vergeet te vertellen dat
Ik vergeet te vertellen dat ik binnen de VKV wel een aantal mensen ken. (net als dutchdoc en nog een aantal hier!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 22:20 #1416864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkgroeplid
Lex,

Ik wil wel mee helpen als werkgroeplid hoor.
Als het wat toevoegd kan ik tzt rondom Zwolle wel een plek bieden voor een overleg oid.

Mbt de samenvoeging met de 2 serieis dan misschien een wellicht overbodige tussenstap.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2015 10:03 #1416874 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Hartstikke goed dat iedereen
Hartstikke goed dat iedereen zo betrokken is. Ik heb dit weekend maar eens snel een rijtje gemaakt van ontwikkelingen die ik zie, c.q. die ik verwacht. Voor aanvulling bedoeld!

• Strengere milieu-eisen voor auto’s ouder dan 15 jaar
• In toekomst krijg je beperkingen waar je met je baksteen mag rijden i.v.m. milieu
• Steeds minder bakstenen rijden er rond
• Technische kennis over bakstenen verdwijnt (snel!)
• Verkrijgbaarheid onderdelen neemt af
• Waarde van de auto’s is laag
• Baksteen verandert van goedkope auto naar een klassieke auto
• Steeds minder bedrijven die je baksteen goed kunnen onderhouden
• Aantal clubleden zal dalen als er steeds minder auto’s komen
• Over 5 tot 10 jaar zijn er geen slopers meer
• Auto’s allemaal minimaal 17 jaar oud en maximaal 33 jaar en da’s best oud
• Baksteen is een auto voor een beperkte groep liefhebbers
• De sfeer in de club is in essentie heel goed
• Bezitters van bakstenen zijn gezellig!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC