Toekomstvisie Volvo 700 vereniging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2015 11:16 #1416875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zal toch wel......
Duidelijk zijn dat ik me hiervoor uiteraard ook wel aan meld, en indien gewenst deel zal nemen in dit groepje van enthousiaste mensen.
Laat maar horen Lex, fantastisch intitiatief!!
Laat maar horen Lex, fantastisch intitiatief!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2015 22:13 #1416921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdens ALV
Tijdens ALV vroeg iemand om een ideeenbus.
Nu die hebben we al op het forum en daar vond ik ook dit draadje over de toekomst V700.
volvo700vereniging.nl/node/53397
Nu die hebben we al op het forum en daar vond ik ook dit draadje over de toekomst V700.
volvo700vereniging.nl/node/53397
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 08:03 #1416922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed gevonden Frits! Ik kon
Goed gevonden Frits! Ik kon hem niet vinden, maar daar duidde ik op toen ik zei dat ik er al eerder iets over had gezegd. Er staan nuttige ideeën tussen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 09:47 #1416927
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed dat de ideeënbus weer
Goed dat de ideeënbus weer boven is komen drijven. De ideeënbus zullen we gebruiken bij het maken van de concept-visie.
Daarbij wegen we de ideeën om tot een afgewogen visie te komen. Het indienen van ideeën wil dus niet zeggen dat ze (ongewijzigd) worden overgenomen. Als ideeën níet worden ingediend, kunnen we ze zeker niet meenemen.
Het gaat om een afgewogen visie. Dat wordt een document van naar schatting enkele bladzijden. Denk aan 5 a 10 pagina's. Langer, dat gaat niemand meer lezen. En korter dan 5 pagina's zou mooi zijn maar dan is elke vorm van nuance weg. Da's ook niet de bedoeling.
Daarbij wegen we de ideeën om tot een afgewogen visie te komen. Het indienen van ideeën wil dus niet zeggen dat ze (ongewijzigd) worden overgenomen. Als ideeën níet worden ingediend, kunnen we ze zeker niet meenemen.
Het gaat om een afgewogen visie. Dat wordt een document van naar schatting enkele bladzijden. Denk aan 5 a 10 pagina's. Langer, dat gaat niemand meer lezen. En korter dan 5 pagina's zou mooi zijn maar dan is elke vorm van nuance weg. Da's ook niet de bedoeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2015 23:03 #1416992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed
idee een die bus ,maar hoe doen we dat,zal wel een ideeen mail worden.
Groeten Ted.
Mocht het een echte ideeenbus moeten worden zal ik hem persoonlijk voor jullie maken.
Groeten Ted.
Mocht het een echte ideeenbus moeten worden zal ik hem persoonlijk voor jullie maken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2015 10:18 #1417007
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De meeste punten waarmee we
De meeste punten waarmee we te maken gaan krijgen zijn al wel benoemd. Wat betreft het milieupunt: in Duitsland zijn auto's met rote nummer ( klassiekerplaat) vrijgesteld voor de milieuzones. De gezamenlijke autoclubs zouden iets dergelijks ook hier in Nederland kunnen voorstellen. Het lastige daarbij is dat milieuzones bij ons lokale initiatieven zijn, en niet landelijk.
Wat betreft samenwerking: ik ben al jaren voorstander van een grote Volvo-vereniging, en zie dan ook het meeste in opgaan in de VKV. De versplintering in type-clubjes is weinig zinvol, en binnen de VKV zouden we als 700-900 register nog een behoorlijk eigen gezicht houden.
Zelf ben ik lid geworden van de VKV in de maand dat mijn 760 25 jaar werd...
Wat betreft samenwerking: ik ben al jaren voorstander van een grote Volvo-vereniging, en zie dan ook het meeste in opgaan in de VKV. De versplintering in type-clubjes is weinig zinvol, en binnen de VKV zouden we als 700-900 register nog een behoorlijk eigen gezicht houden.
Zelf ben ik lid geworden van de VKV in de maand dat mijn 760 25 jaar werd...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2015 20:58 #1417030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toekomst visie
Dag allen,
Ik ben zeker geen bekend gezicht binnen de vereniging maar ik heb wel een paar ideeën zoals hier wordt gevraagd, niet zozeer over de bestuurlijke zaken maar meer over hoe het nog leuker kan worden.
1. Stel dat de Volvo700 Vereniging een eigen stalling zou beheren (een oude schuur oid ergens in Nederland).
Waar je als clublid voor een (on-)bepaalde periode een auto (of meerdere auto's) geschorst kan stallen en waar we op die manier de huur voordelig kunnen delen met elkaar, zoiets lijkt mij best interessant.
Als ik zo de verhalen lees dan zou daar best animo voor kunnen zijn. Misschien kan je zelfs een speciale leden contributie hiervoor opzetten, dus dat je voor een vast bedrag daar recht op hebt als lid en kan daar als voorschot de huur (deels) mee worden gedekt.
2.Website. Ik ga hier vooral niet klagen over hoe de nieuwe site wel of niet goed werkt.
Wat ik wil aankaarten is (ook bij oude site) dat er jammergenoeg te vaak echt interessante topics niet goed worden afgerond, vaak mist de oplossing van het gestelde probleem. Bij 'Problemcar' krijg je een reminder na verloop van tijd of het probleem is verholpen en hoe, kan zoiets niet ook bij ons werken?
Het zijn maar een paar suggesties.
groet, Michiel
Ik ben zeker geen bekend gezicht binnen de vereniging maar ik heb wel een paar ideeën zoals hier wordt gevraagd, niet zozeer over de bestuurlijke zaken maar meer over hoe het nog leuker kan worden.
1. Stel dat de Volvo700 Vereniging een eigen stalling zou beheren (een oude schuur oid ergens in Nederland).
Waar je als clublid voor een (on-)bepaalde periode een auto (of meerdere auto's) geschorst kan stallen en waar we op die manier de huur voordelig kunnen delen met elkaar, zoiets lijkt mij best interessant.
Als ik zo de verhalen lees dan zou daar best animo voor kunnen zijn. Misschien kan je zelfs een speciale leden contributie hiervoor opzetten, dus dat je voor een vast bedrag daar recht op hebt als lid en kan daar als voorschot de huur (deels) mee worden gedekt.
2.Website. Ik ga hier vooral niet klagen over hoe de nieuwe site wel of niet goed werkt.
Wat ik wil aankaarten is (ook bij oude site) dat er jammergenoeg te vaak echt interessante topics niet goed worden afgerond, vaak mist de oplossing van het gestelde probleem. Bij 'Problemcar' krijg je een reminder na verloop van tijd of het probleem is verholpen en hoe, kan zoiets niet ook bij ons werken?
Het zijn maar een paar suggesties.
groet, Michiel
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2015 00:21 #1417034
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oude schuur
Hallo Michiel
Als de vereniging een oude schuur zou beheren, hebben we binnen de kortste keren lui in de vereniging die alleen in die schuur geïnteresseerd zijn. Of je daar iets mee op schiet.... En waar zou die schuur moeten staan? "Centraal" betekent voor nog al wat mensen een rit van twee uur. Leuk idee, maar veel mensen hebben er weinig aan.
groetjes
Mathy
Als de vereniging een oude schuur zou beheren, hebben we binnen de kortste keren lui in de vereniging die alleen in die schuur geïnteresseerd zijn. Of je daar iets mee op schiet.... En waar zou die schuur moeten staan? "Centraal" betekent voor nog al wat mensen een rit van twee uur. Leuk idee, maar veel mensen hebben er weinig aan.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2015 00:27 #1417035
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Samengaan
Hallo Volvisti
Samen gaan met andere verenigingen? Tenzij er een koepelorganisatie komt, waar alle andere verenigingen zich bij kunnen aansluiten, zonder dat de individuele verenigingen kunnen blijven bestaan, ben ik daar absoluut tegen. Andere Volvo's dan de onze interesseren me niet. Dat we kennis en faciliteiten delen, prima, maar niet op ons forum/onze site en ook niet in ons blad. Daarvoor zijn die (bijna) vijf tientjes me te dienbaar.
groetjes
Mathy
Samen gaan met andere verenigingen? Tenzij er een koepelorganisatie komt, waar alle andere verenigingen zich bij kunnen aansluiten, zonder dat de individuele verenigingen kunnen blijven bestaan, ben ik daar absoluut tegen. Andere Volvo's dan de onze interesseren me niet. Dat we kennis en faciliteiten delen, prima, maar niet op ons forum/onze site en ook niet in ons blad. Daarvoor zijn die (bijna) vijf tientjes me te dienbaar.
groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2015 08:01 #1417041
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Duidelijke verhalen:
Duidelijke verhalen:
- schuur bespreken we in het visie-clubbie
- samengaan c.q. samenwerken met andere Volvo-clubs komt zeker ook aan de orde.
In de visie zal ook aan de timing aan de orde komen. Zijn er zaken die nú gedaan moeten worden en zaken die op de langere termijn pas aan de orde zijn. De visie zal (net als de club) altijd uitgaan van het algemeen belang van de club, niet van het belang van één of enkele leden. Dat lijkt me logisch.
- schuur bespreken we in het visie-clubbie
- samengaan c.q. samenwerken met andere Volvo-clubs komt zeker ook aan de orde.
In de visie zal ook aan de timing aan de orde komen. Zijn er zaken die nú gedaan moeten worden en zaken die op de langere termijn pas aan de orde zijn. De visie zal (net als de club) altijd uitgaan van het algemeen belang van de club, niet van het belang van één of enkele leden. Dat lijkt me logisch.
Moderators: Jerry Stam