Koppakking B6xx4 vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2019 09:15 #1453578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top werk,
Top werk,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2019 13:43 #1453581
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic goed bezig
beter voorzichtig, langzaam en goed voorbereid, dan ff snel zonder goed voorbereid te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2019 07:33 #1453594
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooi werk
Mooi dat het goed loopt.
Kopbouten zijn bij mij altijd afgebroken omdat ze niet in beweging willen komen.
Met een breaker bar zet ik dan al meer kracht dan bij de andere kopbouten die wel goed los zijn gekomen en toch wil de bout niet bewegen.
Soms probeer ik dan de kopbout een paar keer te laten schrikken met behulp van een slagschroefmachine met instelbaar moment maar dat heeft tot dusver nooit geholpen.
Uiteindelijk zit er dan niet veel meer op dan extreem veel kracht te zetten op de breaker bar want die bout moet los.
Maar dan weet je eigenlijk al dat het fout gaat en dat de bout gaat breken.
Vaak zie je dan achteraf resten KVS lekkage rondom de bout en corrosie van de schroefdraad.
Piet
Kopbouten zijn bij mij altijd afgebroken omdat ze niet in beweging willen komen.
Met een breaker bar zet ik dan al meer kracht dan bij de andere kopbouten die wel goed los zijn gekomen en toch wil de bout niet bewegen.
Soms probeer ik dan de kopbout een paar keer te laten schrikken met behulp van een slagschroefmachine met instelbaar moment maar dat heeft tot dusver nooit geholpen.
Uiteindelijk zit er dan niet veel meer op dan extreem veel kracht te zetten op de breaker bar want die bout moet los.
Maar dan weet je eigenlijk al dat het fout gaat en dat de bout gaat breken.
Vaak zie je dan achteraf resten KVS lekkage rondom de bout en corrosie van de schroefdraad.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2019 08:55 #1453596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dan wat doe je dan?
en dan wat doe je dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2019 08:58 #1453597
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het afgebroken deel uitboren
Het afgebroken deel uitboren
Piet
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
22-03-2019 18:42 #1453623
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic 46
boutjes ???
Nu snap ik dat een 960 duurder was dan een 940. ( en zwaarder)
Maar mooi dat het goed vordert!
Nu snap ik dat een 960 duurder was dan een 940. ( en zwaarder)
Maar mooi dat het goed vordert!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2019 21:03 #1453629
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Toch weegt die hele zespitter
Toch weegt die hele zespitter minder dan een redbock...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
23-03-2019 00:38 #1453638
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ja
ik had het over de auto in algemene zin en niet over het blok.
Denk ook dat 't de reden is dat ie eerder stuk gaat.
Gietijzer vs alu.
Denk ook dat 't de reden is dat ie eerder stuk gaat.
Gietijzer vs alu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
23-03-2019 01:00 #1453640
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem
Je schreef: "Maar er zijn aftermarket koppakkingen die voor de S3 wel, en voor de S2 niet geadviseerd worden. Dat moet in principe betekenen dat er inwendig toch iets is veranderd, koelkanalen oid."
Misschien om te voorkomen, dat de kop scheef gaat trekken bij demontage...
groetjes
Mathy
Je schreef: "Maar er zijn aftermarket koppakkingen die voor de S3 wel, en voor de S2 niet geadviseerd worden. Dat moet in principe betekenen dat er inwendig toch iets is veranderd, koelkanalen oid."
Misschien om te voorkomen, dat de kop scheef gaat trekken bij demontage...
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2019 08:20 #1453642
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, dan zouden ze
Nee, dan zouden ze uitwisselbaar zijn, en dus ook voor de S2 bruikbaar. Je kunt best een MLS koppakking in een motor schroeven die dat oorspronkelijk niet had. Dat is precies wat oa KG Trimning levert voor de B6304S3...
Dat ze niet voor die toepassing staan betekent 99% zeker dat de koelkanalen anders zijn, want boringen ed zijn wel gelijk.
Dat ze niet voor die toepassing staan betekent 99% zeker dat de koelkanalen anders zijn, want boringen ed zijn wel gelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





