Motor wordt heet of toch niet?

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-03-2019 12:48 #1453256 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Wat betreft dat hikje, dat
Wat betreft dat hikje, dat komt me bekend voor.
Ik merk het eigenlijk alleen bij stationair, en heb altijd de CIS-klep verdacht.
Of het gasklephuis, welke ik 100.000 km geleden voor het laatst schoon gemaakt heb....

Het irritatie-niveau is bij mij nog niet dermate hoog dat ik de tijd en zin gevonden heb er iets aan te doen...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2019 13:15 #1453260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha ha ha klopt rij al een
Ha ha ha klopt rij al een poosje rond met dat plankje werkt super!!

Ik zelf zit meer aan bdp sensor te denken, deze is ook al flink oud heb de mantel van de bedrading al eens helemaal opnieuw omwikkeld met een speciaal soort isolatie tape omdat de originele isolatie begon af te breken.

Voor mijn gevoel is het ook meer een elektronisch probleem omdat je de toerenteller en dus de hik in de motor ook heel abrupt is je ziet de toerenteller dan nog geen halve seconden zakken en weer terug gaan.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2019 14:50 #1453265 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Opvallend
Er staat hier een hele historie. Wat ik daar in mis is het vlakken van de kop. Na een demontage is het n de meeste gevallen noodzakelijk om de kop te (laten) vlakken. Wat ik ook mis, maar er zijn profeten die het niet met mij eens zijn, is om de kopbouten (en zeker in latere modellen zijn dat rekbouten) te vervangen door nieuwe, volgens fabrieksvoorschrift (over origineel gesproken).

Gezien ervaringen uit een rijk verleden doe ik dit altijd, de paar tientjes wegen niet op tegen de ellende langs de snelweg, het laten afslepen en de kop te moeten demonteren, laten vlakken en nieuwe kopbouten en pakkingen aan te moeten schaffen, om vervolgens het montagewerk nog eens over te moeten doen. Goedkoop duurkoop. En voor wie zoekt geldt dat deze de hoofdprijs niet betaalt voor goede merkonderdelen..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2019 16:29 #1453270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jur, nee jho heb ik
Hoi Jur, nee jho heb ik allemaal niet gedaan de kop die je op de foto ziet heb ik gewoon met scotch Brite gedaan op de flex, heb de oude pakking er weer tussen gezet want deze was niet lek en overigens heb ik de kop bouten bij de gamma gehaald waren wel iets aan de korte kant heb ze dan ook maar met 40 nm vast gezet ha ha ha

Wil overigens wel via deze weg een bedankje doen aan,

Allle forumleden die mee hielpen in het bedenken van oplossingen speciaal Adrian die het al snel bij het rechte eind had (temp sensor)

De heer T Smith voor de tips en advies en het uit lenen van gereedschap plus de lekkere koffie

Vmt veldhuizen motortechniek voor het vakwerk wat ze geleverd hebben

En speciaal mijn schoonouders waar ik weer eens op de oprit onder de carport een halve auto uit elkaar mocht slopen. Sorry voor de overlast

Nogmaals bedankt

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC