Motor wordt heet of toch niet?
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-02-2019 10:19 #1453094
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Put aan het einde van het kanaal in het onderblok?
Ik zie niet precies wat je bedoelt, maar als je de put aan het einde van het kanaal in het onderblok dat doodloopt bedoelt, dan is er niks aan de hand. Dat kanaal loopt bij andere blokken of koppen (16V?) gewoon door en dan zit daar ook geen afdichting. Het ziet er volgens mij schitterend uit? Het is een hoop werk en er kan bij het terugzetten altijd weer een extra of een nieuw probleem opduiken, maar vooralsnog zou je er zo weer 400.000 km tegen moeten kunnen?
Succes!
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2019 13:28 #1453095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Reinier ,laten we dat
Bedankt Reinier ,laten we dat hopen,
ik bedoel eigenlijks de put achter op de kop daar heeft de koelvloeistof een hoop aluminium weggevreten, maar kom net uit Vaasen en had de kop even mee genomen timen heeft het even bekeken maar de kop is goed gekeurd hij kan er dus weer op.
ik bedoel eigenlijks de put achter op de kop daar heeft de koelvloeistof een hoop aluminium weggevreten, maar kom net uit Vaasen en had de kop even mee genomen timen heeft het even bekeken maar de kop is goed gekeurd hij kan er dus weer op.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2019 21:52 #1453104
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Zie
viel mee.
Wist ik al maar een blik van Timen nooit verkeerd.
Al is het maar voor het gevoel. Met gerust hart monteren nu dus, succes!
Wist ik al maar een blik van Timen nooit verkeerd.
Al is het maar voor het gevoel. Met gerust hart monteren nu dus, succes!
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2019 06:35 #1453113
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Koelvloeistof aluminium wegvreten
Heb nog nooit gehoord dat KVS aluminium heeft opgevreten. Tenminste als je de juiste KVS gebruikt. Maar had je dat niet gedaan had je denk al wel eerder andere problemen gehad. Heb nog steeds geen idee ook over welke put je het nou precies hebt maar is denk gewoon een giet galletje ofzo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2019 10:39 #1453114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het redblock is een oud en
Het redblock is een oud en vertrouwd blok wat in het verleden voor vele type vovo 's is gebruikt alleen werden onze volvo 's steeds verder door ontwikkeld. Volvo deed dit vooral door veranderingen aan te brengen in de cilinderkop in onze 940 's zitten op de meeste koppen minder koelgaten dan in het onderblok, de koelvloeistof uit deze gaten staat tegen de kop aan te "beuken" de vloeistof veroorzaakt om sommige plekken flinke "gaten" onder in de kop vooral achterop de kop zit een flinke geul, maar zoals beschreven valt dit nog binnen de tolerantie.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2019 11:23 #1453116
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Alu
Zulke gaten heb ik wel eens provisorisch opgevuld met kneed aluminium, resultaat beter dan verwacht en heeft duizenden kms afgelegd zonder te lekken.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2019 17:38 #1453130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja had nog gevraagd inlassen
Ja had nog gevraagd inlassen maar was niet nodig zij men.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 00:45 #1453193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo de auto is weer klaar en
zo de auto is weer klaar en zoemt weer als een vrolijke bij ha ha. De storing waar alles mee begonnen is, is er gelukkig ook uit bleek dan toch achteraf de temp sensor te zijn. alles blijft nu tot nu toe ook mooi droog en motor is een genot om naar te kijken,alleen de achterste krukas keerring lekt/zweet nog maar ik vertik het om daar de bak voor onder uit te halen en nog een keer en nog een keer. Daarom maar weer mijn oude vertrouwde uitvinding geplaatst wat mij al een paar jaar prima bevalt (zie foto) Heb nog wel een vraagje als de motor stationair loopt of bijv ik laat hem deellast draaien dan lijkt het soms net als of hij soms even een vonki mist ik kan dat ook zien op de toerenteller die zakt dan ook in eens heel kort weg. Heb alles vernieuwd op ontstekingsgebied behalve bobine, ook zijn bijna alle slangen etc vervangen dus valse lucht kan het ook haast niet wezen. Dit heeft ook niks met het vervangen van de koppakking te maken want de auto heeft dit altijd al gedaan zins dat wij hem in bezit hebben, had alleen gehoopt dat dit weg zou zijn nu alles vervangen is maar dit is dus niet zo. weet iemand raadt? zo niet ook niet erg de motor snort verder als een tevreden kater
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0127.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0127.jpg
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0128.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0128.jpg
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0126.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0126.jpg
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0127.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0127.jpg
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0128.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0128.jpg
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0126.jpg "> volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/DSC_0126.jpg
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 00:50 #1453194
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mooi
Maar welke foto is dat ? met je vertrouwde uitvinding tegen dat lekje.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 12:40 #1453255
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik gok die laatste, die van
Ik gok die laatste, die van de houten plank welke de olie moet absorberen/opvangen.
Wat die niet absorbeert waait er vanzelf af op de snelweg...
Wat die niet absorbeert waait er vanzelf af op de snelweg...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam