koeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 13:45 #1104061
door V700 register
koeling is gemaakt door V700 register
Beste mensen, zou het zin hebben om middels een extra aansluiting de koelventilator van de radiateur op voorhand aan te zetten als er bijv. een file dreigt of een andere omstandigheid waarin weinig rijwind koeling te verwachten is?
Zo Ja, waar zou je die extra draad moeten aansluiten. Ik heb geprobeerd ze te volgen bij mijn 960 maar uiteindelijk verdwijnen ze in de wirwar van alles. Neem aan dat het geschakeld moet worden met een massadraad.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Gr. Joop
Zo Ja, waar zou je die extra draad moeten aansluiten. Ik heb geprobeerd ze te volgen bij mijn 960 maar uiteindelijk verdwijnen ze in de wirwar van alles. Neem aan dat het geschakeld moet worden met een massadraad.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Gr. Joop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 13:53 #1419661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet nodig de koeling van
Niet nodig de koeling van onze Volvo's is zwaar overbemeten. Nog nooit problemen ermee gehad ook niet met dik twee ton erachter bij 35 graden en volgas in drie de ketelbrug op 

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 17:25 #1419665
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn 6 cilinder diesel
Mijn 6 cilinder Diesel TDIC heeft nog een intercooler en een condensor voor de radiator zitten. Bij langdurig heuveltje op blazen hier in Bretagne is toch echt zichtbaar dat de Volvo temperatuurmeter naar drie kwart trekt.
Nu heb ik een visco fan erop zitten maar denk er (ook) aan om er een extra electrische fan bij op te zetten als ik weer in NL ben.
De 6 cilinders op benzine van Volvo hebben geen turbo met intercooler en alles erbij dat voor de radiateur zitten. Dat zal waarschijnlijk beter koelen dan mijn combinatie.
Groetjes,
Gerben
Nu heb ik een visco fan erop zitten maar denk er (ook) aan om er een extra electrische fan bij op te zetten als ik weer in NL ben.
De 6 cilinders op benzine van Volvo hebben geen turbo met intercooler en alles erbij dat voor de radiateur zitten. Dat zal waarschijnlijk beter koelen dan mijn combinatie.
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 17:51 #1419666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Visco ventilator is denk ik
Visco ventilator is denk ik net zo oud als de auto vervang die eerst maar eens voor een nieuwe. Of radiateur verstopt.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 19:33 #1419667
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Tropical fan clutch
Gerben,
Dat is waarom Paul en ik de tropical fan clutch hebben.
Jerry
Dat is waarom Paul en ik de tropical fan clutch hebben.
Jerry
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 20:23 #1419669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mensen, ik ben gerustgesteld.
Mensen, ik ben gerustgesteld.
@Paul, er zijn geen mankementen en hij wordt ook niet te warm. Ik had, bij de huidige temperaturen, alleen de gedachte om de fan uit voorzorg te laten draaien.
Bedankt allemaal.
Gr. Joop
@Paul, er zijn geen mankementen en hij wordt ook niet te warm. Ik had, bij de huidige temperaturen, alleen de gedachte om de fan uit voorzorg te laten draaien.
Bedankt allemaal.
Gr. Joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 20:28 #1419671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of de airco aanzetten, maar
of de airco aanzetten, maar dan niet te koud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2015 22:44 #1419672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thermo contact
Slurpje heeft een visco en een elektrische fan.
Deze elektrische fan kan ik inschakelen bij file rijden en hij wordt aangestuurd door een thermostaat waarvan je de temperatuur kunt instellen.dit laatste is wel handig want als je een lange rit hebt gemaakt en de auto staat geparkeerd dan blaast de fan altijd nog even na.Zo houd Slurpje z,n hoofden koel .(lees koppen)
Deze elektrische fan kan ik inschakelen bij file rijden en hij wordt aangestuurd door een thermostaat waarvan je de temperatuur kunt instellen.dit laatste is wel handig want als je een lange rit hebt gemaakt en de auto staat geparkeerd dan blaast de fan altijd nog even na.Zo houd Slurpje z,n hoofden koel .(lees koppen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2015 12:04 #1419675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Self starting fan
De 960 heeft toch een zogenaamde self starting fan? Ik heb bij mijn S90 nog nooit meegemaakt dat ie na moest draaien als de motor uit stond. Nou wacht ik altijd wel even als de motor nog draait en de fan ook totdat deze uitgaat. Daarna nooit een spontane draaiende fan actie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2015 13:40 #1419679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe heb je dat gedaan bij
Hoe heb je dat gedaan bij slurpje?
Gr. Joop
Gr. Joop
Moderators: Jerry Stam