Horten, stoten en verzuipen.... OPGELOST! :-)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2015 15:12 #1416135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jawel, uitlezen gelukt!!!!
Resultaat:
- (A6) 2-2-4 NE : 1 Signaal motor - temp. sensor ontbreekt/fout
- (A2) 1-2-3 NE : 1 Signaal motor - temp. sensor ontbreekt/onjuist
Maar, de temperatuursensor is al een keer vervangen, in eerste instantie met een niet originele Volvo sensor, en omdat daar niets mee opgelost was, wel een originele Volvo sensor.
Nu zijn we erachter gekomen dat wanneer je de eerste temperatuursensor losmaakt de koeling begint te draaien, maar............ en nu komt het, wanneer je de tweede temperatuursensor losmaakt begint ook de koeling te draaien, dat kan toch eigenlijk niet? Iemand ideeën??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2015 15:23 #1416136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hebben
Hebben jullie de codes eerst gewist, toen gereden en daarna uitgelezen, met alle sensoren aangesloten? Anders kunnen die codes ookhet resultaat zijn van eerdere testpogingen waatbij de sensor is losgenomen.

De E-fan gaat draaien als deze wordt ingeschakeld door de airco (en airco gaat ook aan bij ontwasemen, als je zelf de airco niet hebt ingeschakeld) of door de ECU. De airco stond niet aan en niet op ontwasemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2015 21:17 #1416145 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic massa verbinding bedrading sensor
Schiet lekker op zo.
De efan gaat ook draaien wanneer de temperatuur in de kop hoog oploopt. De weerstand waarde van de sensor gaat dan richting 0 Ohm. Of te wel een massa verbinding(kortsluiting met aarde in de bedrading) geeft hetzelfde effect.
Tap de grijs/witte draad bij de ecu nou eens af en meet het voltage. Je begint met een koude motor en kijkt naar het verloop tot een warme/hete motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 12:37 #1416152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk: Ik heb het laten doen
Henk: Ik heb het laten doen bij een gespecialiseerd Volvo bedrijf, zij kunnen alle typen Volvo uitlezen en hebben daar ervaring mee dus ik dacht dat ze wel zouden weten hoe dat in zijn werk gaat. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik erop kon wachten, maar de auto is niet de werkplaats uitgeweest, ze hebben 'm wel een keer opnieuw gestart, is dat dan niet voldoende? Airco stond niet aan, en volgens mij had ik alles verder op automatisch gezet (heb ik meestal).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 12:40 #1416154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaan we proberen Adrian!
Gaan we proberen Adrian!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 16:33 #1416161 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Die twee codes duiden er op
Die twee codes duiden er op dat de temp sensor los geweest is.
Er zitten namelijk 2 sensoren in een huis. Een gaat naar de ontsteking, de andere naar de injectie.
Het gaat er bij mij niet in dat ze beiden stuk zin of dat die bedrading dit veroorzaakt.
Ik had ook al ergens gelezen dat je hem los had hangen.
Als je er een los aansluit dan zit hij niet aan massa en zal dus die 2 codes genereren.
Deze blijven dan in het geheugen staan.
Bij deze storing gaat de fan aan (op vol vermogen denk ik) en blijft gedurende x minuten (10?) doordraaien als het contact al uit is.
Bij airco gaat de fan niet zo snel en blijft volgens mij niet (of niet heel lang) doordraaien als het contact uit is.
Als ik nog een gok mag doen, dan is het in de richting van de ontsteking, verdeler, kabels, bobine, bougies.
Bij veel storingen die hier op de site over slecht lopen gaan komen we uit bij iets met de ontsteking.
Het slecht lopen van mijn auto bleken uiteindelijk de bougies te zijn die niet eens echt oud waren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 17:21 #1416164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik denk dat je niet helemaal goed zit Marius met die sensoren.

Als ik het goed heb gaat om een LPT met B230FK blok. Die hebben twee losse sensoren die op een 10cm oid van elkaar in de kop geschroefd zitten. Die zitten dus niet in één huis (of je moet de kop bedoelen). Tevens is de ene sensor voor de injectie maar de andere is NIET voor de ontsteking maar voor de meter in het dashboard.

Ik deel jouw vermoeden dat de codes komen doordat er getest is waarbij de sensor is losgenomen. Vandaar mijn vraag of de codes gereset zijn alvorens uit te lezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 18:11 #1416166 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Ect sensor
Heeft 2 sensoren in een huis, een voor de injectie en een voor de ontsteking. Bij loskoppelen kunnen er dus twee foutcodes ontstaan. Voor beidesensoren wordt massa via de kop verzorgt. Van de 2 draden die er aan zitten gaat er een naar de LH en de ander naar de ontstekingscomputer beide plus stromen. Het is dus noodzaak dat de kop een goede aarde verbinding heeft. Die vlechtdraadjes moeten goed zitten, anders kan dat ook de oorzaak zijn.
Die andere sensor voor de meter heeft wel een plus en min draad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 18:39 #1416168 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic toch wel
De ene is voor de meter in het dashboard en de andere is een behuizing die 2 sensoren bevat. Een voor de ontsteking en een voor de injectie.
Dus eigenlijk is er sprake van 3 sensoren totaal. Maar nogmaals 2 in 1 behuizing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2015 18:49 #1416169 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Plaatje
Kijk uit het wiring diagram op deze site nog twee plaatjes geknipt.
Ik hoop dat de plaatjes blijven staan eerdere uploads verdwenen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD