Group-buy H3 en H4 LED (inschrijving GESLOTEN)

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2018 12:45 #1445161 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Zorgvuldiheid montage beïnvloedt levensduur!
Over de wel erg korte levensduur van sommige H4 ledlampen het volgende. Vandeweek ontving ik van NSSC (de fabriek) het aanbod tot aanschaf van de opvolger van onze 5S+ series H4 ledlampen, de 6S+.

Nadat mijn contactpersoon bij NSSC, mevrouw Ashley in 2016 op staande voet was ontslagen omdat ze - kennelijk tegen de verkoopregels in - orders accepteerde van minder dan 20 stuks, heb ik geen contact meer met NSSC gehad. Ashley is vervangen door een zekere mr. Roger G.

Op mijn opmerking over de wel erg korte levensduur, legde Roger me uit dat dit vooral een gevolg is van het bij montage onvoldoende spreiden van de koelstrips. Mijn ledlampen zitten er sinds oktober 2016 in (nu circa 18 maanden) en functioneren als op dag 1. Ik heb daarom - exemplarische onvolkomenheden daargelaten - het sterke vermoeden dat dit veel zoniet alles te maken heeft met de zorgvuldigheid van de montage. Dit is wat Roger er over mailde:

”As we found, there are several failure of 5S+ happend because of not evenly spread the copper belts heatsink in application.
Small heat dissipation area caused LEDs & PCB has higher temp than we designed. Please do not worry, as a main product in 2016-2017, 5S+ defective rate is very low. We will also send free replacement at next shipping.“

Dus kan het geen kwaad om alsnog te controleren of de koelstrips binnen de beschikbare ruimte eventueel nog beter zijn te spreiden. Ze eerst goed openvouwen en pas daarna op hun plek buigen. Daarbij liefst zo min mogelijk contact met naastliggende strips om ’hotspots‘ te vermijden.

Niet dat ik in de verleiding kom, maar de 6S+ versie is vooral verbeterd op het punt van warmtegeleiding en -afgifte door de kunststof delen te vervangen door metalen. Bovendien claimt NSSC een 20% (!) hogere lichtopbrengst, iets waar ik niet warm voor loop cq geen behoefte aan heb. Dit alles bij gelijkblijvende prijs.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2018 13:30 #1445163 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Zorgvuldi----heid
Hahaha... over zorgvuldigheid gesproken....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2018 14:24 #1445197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spreiden? vaag verhaal hoor!
Is het niet zo dat iedereen de strips wel heeft moeten spreiden omdat anders de deksel niet meer op de lampunit past? Daardoor zitten de strips in elke 940 toch noodgedwongen op dezelfde manier gemonteerd?
En Adriaan jij hebt ze er nu 18 maand in maar als je ze bij wijze van spreken nooit aan hebt zegt die 18 maand niet zo veel. Het gaat om het aantal branduren. Ik rij bijna 25.000 km per jaar en had het dimlicht altijd aan staan. Beide dimlichten zijn nu “volledig gedimt”. Het vreemde is dat 1 dimlicht bij extreme kou (Noorwegen) stuk is gegaan, je zou eerder verwachten dat ze bij warm weer sneuvelen.

Trouwens, Adriaan, heb jij altijd het dimlicht aan staan of rij je in plaats daarvan ook met mistlampen aan? Dat kan ook nog verschil maken.

Met andere woorden. Ik denk dat de 5s+ niet volmaakt is. Ze komen niet voor niets met een versie die de hitte beter kan afvoeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2018 15:59 #1445201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2Xdezelfde tekst komt door
2Xdezelfde tekst komt door het mobiel gebruik.

Trouwens, dat aanbod van noppen dat hij wil kijken of er wat te regelen valt is wel heel genereus. Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk iets kan regelen.

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-04-2018 09:19 #1445218 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Het contact verloopt nogal
Het contact verloopt nogal moeizaam, waar ikzelf mede schuldig aan ben door chronisch tijdgebrek ;)
Maar maak langzaamaan vorderingen.

Omdat er verder weinig defecten zijn vind ik het wel frappant dat ze bij jou alle 2 stuk zijn. Statistisch gezien is de kans erg klein dat het toeval is. Oorzaak is mij verder totaal onbekend... maar zou het niet aan de spanning in jou auto kunnen liggen?

Zo merkte ik dat bij mij de lampen gingen knipperen toen mijn (defecte) accu onder de 12v kwam. Dat knipperen is volgens mij alles behalve goed voor leds.

@Anton, ik zal proberen deze week nog even mailtje te sturen met een update.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-04-2018 12:20 #1445232 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Laserverlichting
Geloof me Anton, uit ervaring weet ik dat, ondanks de beperkte ruimte, de H4 leds er op vele manieren kunnen worden ’ingepropt‘. Jij zult het ongetwijfeld netjes hebben gedaan. En ik vergelijk mijn situatie qua jaarkilometrage bepaald niet met de jouwe, noch met die van iemand anders. Inderdaad rijd ik ’slechts‘ circa 20k km, de helft minder dan een jaar geleden. Doorgaans op onverlichte, provinciale wegen met zowel dimlicht als mistlampen aan. Dat geeft - mits goed afgesteld - een zeer ’comfortabele‘ diepreikende en brede vlek voor de auto. En voor een twintig jaar oude baksteen staat dat bovendien samen met de led stadslichten erg fraai en imposant. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Wat pleit voor het strakke led-lichtbeeld: nog geen enkele tegenligger die daar een probleem mee had. Overdag rijd ik inderdaad met alleen de ’mistlampen‘ als dagverlichting.
Over die ’mistlampen’ merkte ik al eerder op dat Volvo ze bij de 960 type II niet slechts uit cosmetische overwegingen weer terug (zoals ze ooit bij de 740 zaten) onder de bumper heeft gemonteerd. Bij de 940 en het oude type 960 zitten ze, ondanks het neerwaarts gerichte lichtbeeld, bij dichte mist écht te hoog gemonteerd. Daardoor schijnen ze slechts deels onder een eventuele mistdeken door.
En dat de 5S+ nu een opvolger heeft: de eerste H4 ledlampen hadden nog een fors koellichaam en zelfs een ingebouwde ventilator. De 6S+ is niet zozeer een correctie alswel een bewijs van voortschreidende techniek. Over vijf jaar biedt de accessoire-markt laserverlichting aan...

Adriaan

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2018 16:09 #1445283 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nabestellen setje
@noppen20 zou het mogelijk zijn om nog een (aantal) setje(s) lampjes mee te bestellen als er een garantie order komt? Of wil je dit niet aangaan vanwege het gedoe met regelen van geld en de tijd die hierin gaat zitten? Zou dit zeker begrijpen maar gevalletje van nee heb je, ja kun je krijgen.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-04-2018 18:47 #1445316 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nieuwe bestelling 6S+ H4 LED
Omdat ik overweeg losse LED mistlampen bij ze te bestellen, wil ik bij voldoende belangstelling bij NSSC ook een aantal H4 sets meebestellen. Van het nieuwe type 6S+ series. Naast betere koeleigenschappen schijnt ook de lichtopbrengst hoger te zijn dan van de 5S+, volgens de fabrikant welteverstaan. Zelf heb ik geen problemen met het oude type, heel tevreden zelfs, maar ben wel nieuwsgierig naar de prestaties van de 6S+. Dus er staan om te beginnen sowieso twee sets (voor mijn 945 en 960) op de bestellijst. Zodra er meer belangstelling is, kan ik onderhandelen over de stukprijs.
Voor de goede orde: dit betreft NIET de afhandeling van eventuele garantiegevallen. Dat laat ik graag over aan Noppen20.

Adriaan

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2018 22:22 #1445322 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aangezien ik mijn
Aangezien ik mijn oorspronkelijke H4 setje heb doorverkocht, doe ik wel graag mee. Dat maakt drie setjes.
Mocht je kans zien ook H1 te bestellen, dan doe ik daarvoor ook graag mee.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-04-2018 09:49 #1445326 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic ook overleden
helaas is ook bij mij 1 van de H4 ledlampen overleden. Voordat het 'licht uitging' (wil gezien de fantastische lichtopbrengst niet spreken over kaars(je)) had deze lamp een paar dagen knipper problemen bij inschakelen.
Is er al wat meer bekend over hoe we - uiteraard liefst gezamenlijk - aanspraak willen gaan maken op de garantie?

Moderators: Jerry Stam