940 automaat ervaringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2016 21:30 #1430900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Adrian: Een AW71L heeft geen
@Adrian: Een AW71L heeft geen rembanden meer.
@William: Ok, dat kan natuurlijk wel, maar persoonlijk zou ik het in fases doen, 2 ltr. aftappen en dan weer 2 ltr. bijvullen tot het mooi rood is.
Mijn voorkeur is wat Adrian hierboven ook al zegt, aftappen (en dan af en toe de motor een slag laten draaien), en dan bij vullen. Zorg er dan voor dat je precies meet (oude jerry can o.i.d.) hoeveel je aftapt, dan weet je namelijk ook precies wat je er weer in moet gooien. Deze methode herhaal ik meestal na 2 weken nog eens, bevalt prima.
@William: Ok, dat kan natuurlijk wel, maar persoonlijk zou ik het in fases doen, 2 ltr. aftappen en dan weer 2 ltr. bijvullen tot het mooi rood is.
Mijn voorkeur is wat Adrian hierboven ook al zegt, aftappen (en dan af en toe de motor een slag laten draaien), en dan bij vullen. Zorg er dan voor dat je precies meet (oude jerry can o.i.d.) hoeveel je aftapt, dan weet je namelijk ook precies wat je er weer in moet gooien. Deze methode herhaal ik meestal na 2 weken nog eens, bevalt prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2016 19:23 #1431588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké allen bedankt voor het
Oké allen bedankt voor het meedenken.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2016 22:49 #1431592
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic flushen
lijkt mij gewoon Engels voor doorspoelen en dat ligt voor de hand om te doen met ATF.
totdat er alleen nog maar schone ATF inzit.
totdat er alleen nog maar schone ATF inzit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2016 10:34 #1431624
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik mijn 940 kocht werd
Toen ik mijn 940 kocht werd de automaat gesploed, dus het verschil heb ik nooit gemerkt. Maar wat me wel opvalt is dat de automaat laat doorschakelt, makkelijk 4000 toeren als ik naar de 80 ga. Is dit normaal? En is het mogelijk de automaat aan te passen, zodat deze eerder doorschakelt?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 18:38 #1431683
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is veel te laaat, als ik
Dat is veel te laaat, als ik ervan uitga dat je niet volgas probeert op te trekken. Het moment van doorschakelen wordt geregeld met e ickdown kabel: ik denk dat die bij jou veel te strak staat. Probeer die eens opnieuw af te stellen?
Bij licht gasgeven moet er al bij rond de 2500 toeren opgeschakeld worden.
Bij licht gasgeven moet er al bij rond de 2500 toeren opgeschakeld worden.
Moderators: Jerry Stam