uitvallen 965

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2015 22:57 #1422408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedachten, koffie, CISklep, nivo nul, vacuüm
Hoi Tom,
Even nog zo wat gedachten op een rij, kopje koffie erbij?
In het draadje '<a href=" volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/stationair-draaien " target="_blank">Stationair draaien' gaat het ook over de CISklep, misschien heb je daar nog wat aan. Daar was de oplossing overigens een smerig gasklephuis (kort samengevat).
Zelf heb ik overigens voor de inbouw van zo'n soortgelijke installatie gezorgd dat, na uitbouw van de eerdere LPG-installatie, de motor prima functioneerde op benzine. Misschien ook een tip voor bij jou: zorgen dat je de hele gasinstallatie bypassed (en dat is geen Nederlands, omzeilt wel) en dat de auto prima loopt op benzine, en dan de LPG-installatie er weer tussenhangen. Ik kan begin volgende week wel eens kijken hoe ik mijn LPG-installatie kan omzeilen (mooi Nederlands); wellicht kan dat bij jou op dezelfde manier. En anders zoeken naar een gepubliceerd schema van jouw installatie?
Andere tip, als je tijd hebt: een 'stage zero', nivo nul zeg maar. Alles langslopen, schoonmaken, vervangen, afregelen. Kan in stappen. Zo vind ik jouw toerental erg laag. Ik weet dat je hem volgens de afregelmethode op ongeveer 500 toeren zet, en de CISklep regelt dan bij naar 750 toeren. Toch blijf ik het vermoeden hebben van ergens een luchtlekje.
Affijn, weer wat leesvoer, hebbie weer wat te zoeken...
Groeten en succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2015 23:06 #1422409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuüm!
Net nog eens jouw laatste bericht doorgelezen, herinner ik me nu dat bij mijn huidige installatie, vergelijkbaar met de jouwe, er ergens een vacuüm-gestuurd klepje of iets dergelijks zat. Toen daar het motorvacuümslangetje af was, liep 'ie beroerd (dacht ik) en onduidelijk was of hij op gas of benzine liep, of allebei. Kan het nu even niet meer nakijken, maar volgens mij zaten er in ieder geval een vacuümaansluiting richting inlaatspruitstuk en een vacuümaansluiting richting LPG-verdamper. En daarnaast een electrische aansluiting richting LPG-computer. Kan er maandag wel een foto van maken, maar misschien kun je deze zo al vinden en controleren.
Ik zal sowieso begin volgende week (mocht het dan nog niet opgelost zijn) eens kijken of ik het schema van mijn installatie kan vinden/plaatsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 08:50 #1422414 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tom, als je het filmpje wilt
Tom, als je het filmpje wilt delen zou je het op youtube kunnen zetten.
Mocht je daar niet uitkomen dan wil ik het ook wel doen. In dat geval moet je me het filmpje even toesturen via bijvoorbeeld de website wetransfer.com.

Ik kan qua autotechniek niet zo veel hulp bieden, maar dit kan ik wel ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 08:51 #1422415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen moet ik dan niet mijn
Alleen moet ik dan niet mijn mailadres vergeten te plaatsen... puchelaar(at)gmail(punt)com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 17:03 #1422427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Bedoel je "met een halve tank doe ik een maand" dat je een halve tank benzine leegrijdt, terwijl je in principe altijd op gas rijdt? Dus dat die benzine verdwijnt alleen door het starten op benzine? Dat zou extreem veel zijn. Ik rij met mijn handgeschakelde 940LPT altijd op LPG, start alleen (automatisch) op benzine en ik schat dat ik per maand hooguit zo'n 5 tot 8 ltr nenzine verbruik, dagelijks tweemaal koud-starten. Het verbruik op LPG variëert tussen 1 : 7.8 tot maximaal 1 : 8.5. Zuiniger is mij nog nooit gelukt en dat zal voor een zes cilinder (met automaat?) niet gunstiger zijn.
Je zou ook alleen op benzine kunnen rijden door de stekkers van de gasinjectoren los te trekken en te kijken of je storing dan ook weg blijft. Het principe "eerst goed op benzine, dan op gas" is nog steeds een goed advies!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 21:25 #1422433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re:benzine
@Rversteeg: yep. Dat bedoel ik.. een halve tank, alleen voor de koude start. Ook 2 x per dag. Ik schreef al ergens bovenin, dat ik met anderhalve kilometer het dorp uit ben, de snelweg op. Vaak al bij begin van de oprit ervan over op gas. Terugrit duurt iets langer, kilometer of 4 omdat dit vrijwel zonder snelheidsverschil ( geen verkeerslichten en zo) voorbij gaat. Pas ergens bij de oprit schakelt de auto over op gas door pedaal wat te liften, bijvoorbeeld.
Ik heb inmiddels 2 filmpjes op youtube gezet. "Starten 965" en "Starten 965 2" .
Wat verbruik betreft; ik houd dat op gas wel bij. Dat zal niet tot 5 cijfers achter de komma nauwkeurig zijn maar 1 ; 8,5 gaat vrij eenvoudig.. Serieus. Wanneer ik rustig rijd ( en dat is vrijwel altijd..) en veel snelweg kilometers maak ik 1 : 9 een eitje. Zuinigst ooit was 1 : 9.6...
Maar goed. Ik heb vanmiddag een rit gemaakt. Geen uitval. Heb nog geen mogelijkheid gehad CIS klep te bekijken. Wel alvast ingelezen op forum middels andere draadjes. Ook zal ik slangen, klemmen, etc nalopen.
Wordt weer vervolgd..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 21:51 #1422437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn 940 nu zo'n
Ik heb mijn 940 nu zo'n 5000km/2 maanden. De benzinetank volgetankt bij ophalen. Onlangs voor het eerst een 150km alleen op benzine, verder start ik alleen op benzine. Mijn tank is nu nog > half vol op de meter. Kan natuurlijk dat die meter niet linear terugloopt, maar dan nog... een halve tank per maand alleen voor starten klinkt heel, heel erg ruim.
En lpg zit ik op zo'n 1 op 7,5 à 8.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2015 22:00 #1422438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lineair of niet..
@puchelaar : klopt hoor, meter loopt zeker niet lineair. Met de S90 rijd ik ook redelijk vaak. Volle tank is ca. 80 liter. Eerste 100 km gebeurt er met de brandstofmeter, zichtbaar, niet veel. Met 500 km staat die meter op half vol. In de S90 meestal op 850 - 900 km weer naar de pomp..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2015 10:28 #1422443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met een halve tank benzine
met een halve tank benzine deed ik een half jaar met twee keer starten per dag

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2015 11:54 #1422457 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Wat je nog kan uitproberen is
Wat je nog kan uitproberen is om zodra de auto op LPG is overgeschakeld even te stoppen en in het opbergvakje links achterin de connector van de brandstofpomp/brandstofmeter los te trekken. Dan kan de motor in ieder geval niet op dubbele brandstof gaan lopen. Kijken of het probleem dan misschien anders is of weg is.

Piet

Moderators: Jerry Stam