uitvallen 965

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 16:06 #1104416 door V700 register
uitvallen 965 is gemaakt door V700 register
Leden, goedemiddag,

Ik heb een raadsel met m'n 965 uit '92.

Auto valt zomaar stil.. alle stroom eraf voor een moment.. gebeurt onder het rijden. uit laten rollen. Stilstaan. Starten, meestal na 2 x en weer lopen. Zodra in D blijft de auto 'kruipen'. wat meer gas geeft eerste keer overschakelen. Als toerental richting 1700 gaat valt de boel weer stil.
Starten, lopen en hetzelfde gebeurt weer. Zowel op benzine als op gas.
Stationair kun je zonder uitval 2000, 3000 of meer toeren laten draaien. valt niet uit.
Een dergelijk probleem is altijd vervelend maar op dit moment heb ik de auto elke dag nodig. En ervan uit gaan dat je wel op bestemming aankomt, gaat nu niet.
Ik heb geen uitleesapparatuur voor een 960 type 1

Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 16:12 #1422024 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Contactslot, benzinepomp,
Contactslot, benzinepomp, verstopt benzinefiltertje roep ik maar even. Rijd je op benzine of gas?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 16:47 #1422025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebeurt op beide, Lex. Zowel
Gebeurt op beide, Lex. Zowel op benzine als op gas...
Wat ik niet begrijp is dat hij wel steeds start. En dat het bij pakweg 1700 t/m gedaan is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 17:19 #1422026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alle stroom eraf schrijf je,
alle stroom eraf schrijf je, echt alles op zwart dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 17:26 #1422027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerenteller zakt naar 0. Km
Toerenteller zakt naar 0. Km teller op 0. Controlelampjes gaan allemaal branden. Radio blijft aan.. Ik ben op enig moment een kilometer of 12 zo op vluchtstrook naar rustige en veilige plaats gehobbeld. In D zonder gasgeven bleef de auto wel rijden. Toch af en toe ook uitval. Alarmknipperlichten bleven ook bij wegvallen gewoon knipperen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 17:36 #1422028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor
Als de controlelampjes blijven branden valt mi simpelweg de motor uit. Geen rotte accu, accukabels of slecht contactslot denk ik.

Valse lucht zou je nog kunnen nakijken.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 17:48 #1422029 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Lijkt me iets met verstootde
Lijkt me iets met verstootde brandstoftoevoer of een verstoorde luchttoevoer. Aangezien het bij zowel gas als benzine gebeurt, zou ik naar de 'lucht' gaan kijken. Slangen nalopen, luchtfilter checken.

Iets anders: gooi eens de stekker van de luchtmassameter af. Is het probleem dan weg (motor gaat dan in een noodloop maar loopt dan best goed behalve bij vol gas en als veel vermogen wordt gevraagd)? Geeft geen schade, hier is de motor op ontworpen.

Op 3 oktober sleuteldag in Friesland. Dat kan wel eens nuttig zijn.
Je verstaat niks van die Friezen, maar helpen kunnen ze wel!

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2015 21:49 #1422039 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Een 960I heeft toch een
Een 960I heeft toch een diagnose kastje met leduitlezing onder de motorkap?

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2015 00:11 #1422068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zie nu dat mijn reactie van
zie nu dat mijn reactie van vanmorgen, per gsm via de site verstuurd, niet goed is aangekomen..
Zit inderdaad zo'n led kastje. Heb alleen geen apparatuur / kennis om dat uit te lezen. Wel heb ik vanavond de LMM eraf gehaald en gestart. Beetje beroerd lopen natuurlijk maar kon er gewoon mee rijden. Opschakelen gaat gewoon, ook boven 1700 t/m. warm gereden, op gas over geschakeld. Geen verschil.
Ik zie geen lampje van lambda branden. ( weet ook niet of dat al bij een '92 er al aanwezig is). (Toen de LMM van mijn S90 ermee ophield brandde er wel zo'n lampje. Maar die is van 97.)
Ben gestopt na de rit, de LMM weer aangesloten. Loopt wat mooier meteen en weer gaan rijden. Sloeg niet dood. Viel niet uit............... zeg t maar.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2015 11:20 #1422072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en helaas....
Vanochtend de auto mee naar het werk. Liep 30 km prima. Daarna eerste uitval. LMM stekker eraf. Liep weer goed maar ook dan na pakweg 20 km uitval... Het werd een lange rit naar het werk....
Wat nog opvalt.. met en zonder stekker : je voelt de auto wat inhouden. Gas geven geeft reactie in verhoging van het motor toerental. Toerenteller blijft staan op het aantal toeren van dat moment. Duurt ca. 5 seconden. Snelheid neemt natuurlijk af... en na die 5 seconden zakt de toerenteller tot stationair, om daarna uit te vallen. Dan duurt het even voordat de controle lampjes aan gaan. Stilstaan en weer starten.
Tot overmaat dan ook nog een lekke band achter.. maar dat is simpel(er) op te lossen...

Moderators: Jerry Stam