uitvallen 965
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2015 22:10 #1422155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda....
Dank jullie wel, Henk940 en Piet22. Ik heb ook het idee dat ik er bijna ben..
Het is een Amerikaanse uitvoering. Ik heb via de vereniging, toen ik hem net had gekocht, een instructieboekje weten te scoren; originele zat er niet bij. Dit boekje is van een '93 er... Daar staat wel in hoofdstuk 1.3 een Lambda controle lampje...
Ik zal morgen bij daglicht eens kijken of er in het echie daar op die plaats beneden in ook iets valt te ontwaren dat op een controle lampje lijkt...
Er brandt, buiten 'service' nu even niets..
Ik kom ook in dit instructieboekje niets tegen over welk motormanagementsysteem er is gebruikt.. Heb wel gelezen in één van de PDF's van jou, Piet, dat het meestal Motronic 1.8 is... Maarja, geen idee of dit destijds ook voor de USA versie gold..
Het is een Amerikaanse uitvoering. Ik heb via de vereniging, toen ik hem net had gekocht, een instructieboekje weten te scoren; originele zat er niet bij. Dit boekje is van een '93 er... Daar staat wel in hoofdstuk 1.3 een Lambda controle lampje...
Ik zal morgen bij daglicht eens kijken of er in het echie daar op die plaats beneden in ook iets valt te ontwaren dat op een controle lampje lijkt...
Er brandt, buiten 'service' nu even niets..
Ik kom ook in dit instructieboekje niets tegen over welk motormanagementsysteem er is gebruikt.. Heb wel gelezen in één van de PDF's van jou, Piet, dat het meestal Motronic 1.8 is... Maarja, geen idee of dit destijds ook voor de USA versie gold..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2015 22:21 #1422156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Service
Hoi Tom,
Eehhh, service? Roomservice? Dan graag extra zuurstof. Maarre, waar zit dat servicelampje dan bij jou? Ik heb een '96er met helemaal links een oranje lambdalampje. Gaat die wel aan als je kontakt aan hebt maar geen draaiende motor? Zal wel niet dan?
Eehhh, service? Roomservice? Dan graag extra zuurstof. Maarre, waar zit dat servicelampje dan bij jou? Ik heb een '96er met helemaal links een oranje lambdalampje. Gaat die wel aan als je kontakt aan hebt maar geen draaiende motor? Zal wel niet dan?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2015 23:14 #1422160
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lampje
Hallo Volvisti
Volgens mij zit bij de Amerikaanse uitvoering het "service" of "check engine" lampje waar bij de andere versies het lambdalampje zit. Het "service"-lampje is dus waarschijnlijk aan vanwege de genoemde foutcode.
groetjes
Mathy
Volgens mij zit bij de Amerikaanse uitvoering het "service" of "check engine" lampje waar bij de andere versies het lambdalampje zit. Het "service"-lampje is dus waarschijnlijk aan vanwege de genoemde foutcode.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2015 09:20 #1422165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic service lampje
Dat klopt, Mathy. Dat lampje gaat branden als ik de auto start. Maar na pakweg 30 seconden dooft het....
En ik heb, bij een vorige onderhoudsbeurt, dat lampje ook weer zien doven. Dat is te resetten en blijft dan, pakweg 10.000, 15.000 km uit.
Ik weet niet zeker of het doven van dit lampje dus een verband heeft met de code die ik heb afgelezen.
En ik heb, bij een vorige onderhoudsbeurt, dat lampje ook weer zien doven. Dat is te resetten en blijft dan, pakweg 10.000, 15.000 km uit.
Ik weet niet zeker of het doven van dit lampje dus een verband heeft met de code die ik heb afgelezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2015 15:49 #1422221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update nummer zoveel.....
Afgelopen zaterdag dacht ik dat ik het had gevonden... Nieuwe gasklepsensor erin. Starten, lopen, rijden. Prima. Geen uitval. Nada noppes. gewoon goed.
Tot vanmorgen.......
Uiteraard op weg naar het werk... Weer uitval. starten maar een poos ook niet stationair willen lopen...Direct na het starten weer afslaan. Bij wat flinker gas hoor je dat het blok er in stikt, lijkt het wel..
LMM er weer af gehaald. Slecht lopen, uiteindelijk ( maar dat zou ook zo moeten zijn) Stekker er weer in en dan gaat het weer. soms 500 meter, soms 3 km.
Weer starten en langzaam gas opvoeren zodat de motor op LPG over gaat. het helpt iets... maar harder dan 30 gaat t niet. Niet omdat hij dan afslaat... maar gewoon uit soort voorzichtigheid...
Computer geeft nog steeds alleen 2 1 2 als foutcode.......
Kan een LMM ook een 'beetje' stuk zijn?
Kan de foutcode 2 1 2 er wat mee te maken hebben?
Ik lees in een ander draadje, van André Swart, dat de ECU gereset is geworden en daarmee het probleem was opgelost?
Tot vanmorgen.......
Uiteraard op weg naar het werk... Weer uitval. starten maar een poos ook niet stationair willen lopen...Direct na het starten weer afslaan. Bij wat flinker gas hoor je dat het blok er in stikt, lijkt het wel..
LMM er weer af gehaald. Slecht lopen, uiteindelijk ( maar dat zou ook zo moeten zijn) Stekker er weer in en dan gaat het weer. soms 500 meter, soms 3 km.
Weer starten en langzaam gas opvoeren zodat de motor op LPG over gaat. het helpt iets... maar harder dan 30 gaat t niet. Niet omdat hij dan afslaat... maar gewoon uit soort voorzichtigheid...
Computer geeft nog steeds alleen 2 1 2 als foutcode.......
Kan een LMM ook een 'beetje' stuk zijn?
Kan de foutcode 2 1 2 er wat mee te maken hebben?
Ik lees in een ander draadje, van André Swart, dat de ECU gereset is geworden en daarmee het probleem was opgelost?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 13:57 #1422246
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Vervelend dit
Dit is vervelend. Een defect lambda sensor kan er inderdaad voor zorgen dat de ECU verkeerde info krijgt over de samenstelling van de uitlaatgassen en probeert bij te regelen. In mijn V90 met motronic 4.4 heb ik er 2, één voor en één achter de katalysator. Ik heb voor iedere sensor ook een aparte foutcode. Maar ik weet niet zeker hoe dat met een motronic 1.8 is en al helemaal niet bij een amerikaanse uitvoering. Kan je wel eenvoudig onder de auto zien.
Ik zou voor de zekerheid eerst nog even de LMM uitwisselen want dat is een eenvoudig klusje. Maar ik denk dat er niet veel anders opzit als de lambda sensor(en) vervangen. En die kunnen goed vast zitten.
Piet
PIet
Ik zou voor de zekerheid eerst nog even de LMM uitwisselen want dat is een eenvoudig klusje. Maar ik denk dat er niet veel anders opzit als de lambda sensor(en) vervangen. En die kunnen goed vast zitten.
Piet
PIet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 14:43 #1422247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re: vervelend dit
Piet, bedankt voor info!
Ik ga straks een andere LMM erin zetten. Heb ook gelijk een andere nokkenassensor meegenomen. Eerst maar de LMM erin, stroomloos zetten, starten en kijken welke code(s) er dan uit komen.
Zo nodig ook nokkenassensor uitwisselen.
Straks ook even op de brug zetten. Kijken naar die Lambda sensor(en).
Bedankt en wordt vervolgd!
Ik ga straks een andere LMM erin zetten. Heb ook gelijk een andere nokkenassensor meegenomen. Eerst maar de LMM erin, stroomloos zetten, starten en kijken welke code(s) er dan uit komen.
Zo nodig ook nokkenassensor uitwisselen.
Straks ook even op de brug zetten. Kijken naar die Lambda sensor(en).
Bedankt en wordt vervolgd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2015 16:02 #1422325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update III
Leden,
Een goed werkende LMM erin gezet. Foutcode bleef staan op 2 1 2.
Heeft mij inmiddels weer 300 km heen en weer gebracht. Zonder probleem.
Vanochtend van huis naar het werk. 104 Km. Ging prima. Ga bij het werk weg, naar een andere bestemming... nog geen 50 meter nadat ik de poort uit ben... stil...
Starten, afslaan. Starten, afslaan. Starten, flink gas, blijven lopen en de computer schakelde direct over op gas. 30 km gereden. Prima.
Toen ik van die bestemming weer op pad ging... starten, afslaan. starten, afslaan, starten, flink op toeren en plop, direct over op gas.. In het stukje terug van 30 km 5 x uitgevallen. dus ook weer op gas....
Wat opvalt is dat de motor eerst even op 5 loopt. seconden of 10 later weer op 6. Ik draaide de P plaats af en de stuurbekrachtiging dreunt op dat moment... neemt de snelheid wat toe dan is dat weg... maar soms dus ook de rest..
Een goed werkende LMM erin gezet. Foutcode bleef staan op 2 1 2.
Heeft mij inmiddels weer 300 km heen en weer gebracht. Zonder probleem.
Vanochtend van huis naar het werk. 104 Km. Ging prima. Ga bij het werk weg, naar een andere bestemming... nog geen 50 meter nadat ik de poort uit ben... stil...
Starten, afslaan. Starten, afslaan. Starten, flink gas, blijven lopen en de computer schakelde direct over op gas. 30 km gereden. Prima.
Toen ik van die bestemming weer op pad ging... starten, afslaan. starten, afslaan, starten, flink op toeren en plop, direct over op gas.. In het stukje terug van 30 km 5 x uitgevallen. dus ook weer op gas....
Wat opvalt is dat de motor eerst even op 5 loopt. seconden of 10 later weer op 6. Ik draaide de P plaats af en de stuurbekrachtiging dreunt op dat moment... neemt de snelheid wat toe dan is dat weg... maar soms dus ook de rest..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2015 16:28 #1422326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poe
Hé Tom,
Poe en ja hé, dat wordt een langlopend dingetje zou je bijna denken.
Overigens wordt een foutcode pas gereset nadat de spanning er vanaf is geweest dacht ik; hij leest volgens mij niet 'live' uit. Foutcode was meteen weer terug, of heb je de ECU niet 'gereset'?
En dan toch de lambdasondes verwisselen? Ik heb hier nog een nieuwe Bosch liggen, bij de Volvogarage vandaan, gekocht maar nog steeds niet ingebouwd. Kun je wel lenen en terugsturen of overnemen als blijkt dat dat het probleem was.
Zo doorlezend lijkt het erop dat de ECU ergens verkeerde waarden krijgt. Al eens gedacht aan het ruilen van de ECU? Van Motronic 4.4 zijn ze behoorlijk type-specifiek, ik weet niet hoe dat bij de oudere versies is.
Poe en ja hé, dat wordt een langlopend dingetje zou je bijna denken.
Overigens wordt een foutcode pas gereset nadat de spanning er vanaf is geweest dacht ik; hij leest volgens mij niet 'live' uit. Foutcode was meteen weer terug, of heb je de ECU niet 'gereset'?
En dan toch de lambdasondes verwisselen? Ik heb hier nog een nieuwe Bosch liggen, bij de Volvogarage vandaan, gekocht maar nog steeds niet ingebouwd. Kun je wel lenen en terugsturen of overnemen als blijkt dat dat het probleem was.
Zo doorlezend lijkt het erop dat de ECU ergens verkeerde waarden krijgt. Al eens gedacht aan het ruilen van de ECU? Van Motronic 4.4 zijn ze behoorlijk type-specifiek, ik weet niet hoe dat bij de oudere versies is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2015 16:30 #1422327
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou denk ik het benzine-onderbreekrelais van de LPG installatie er eens tussenuit solderen, als je Vialle LPi hebt. Dan weet je zeker dat het relais geen problemen geeft. Je rijdt dan wel even alleen op benzine.
Moderators: Jerry Stam