H4 Hi/Lo Philips Lumileds

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2016 17:27 #1431980 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Toen het na een biertje en
Toen het na een biertje en een etentje afgelopen zaterdag pikkedonker was, heb ik nog een stukje dijkweg mogen rijden met de 940 van Adriaan.
Ik kan melden dat het lichtbeeld van achter het stuur perfect lijkt: feitelijk geen groter gebied dat verlicht is dan met normale H4's, maar wel een heel stuk helderder. En groot licht is gelijk GROOT licht, en het is grappig snel aan. De vertraging van een normale lamp merk je niet, totdat je dit verschil ziet... Absoluut een enorme verbetering, al ben ik inderdaad ook heel benieuwd of Adriaan ook mist-ervaring heeft.

Wel is het zo, dat het licht serieus wit is: dat past eigenlijk niet zo bij onze klassieke auto's, maar voor een dagelijkse auto vind ik dat maar een klein nadeel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2016 19:57 #1431985 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nooit
Hallo Adriaan

Jij schreef : Dit lijkt me nauwelijks een onafhankelijk warenonderzoek te noemen, Mathy.

Gek dat ik die opmerking nooit hoor als wordt beweerd dat Xenon op onze auto's hoe dan ook verblindend is.

groetjes

Mathy

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2016 20:19 #1431988 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Groot licht?
Hoezo is het groot licht opeens GROOT licht nadat alleen de dimlichten naar led zijn omgezet?
Of heb ik ergens overheen gelezen wat betreft het ombouwen van de groot licht halogeentjes naar led?

En @Marc; ja de fitting is inderdaad wel hetzelfde maar de lamp zelf is aanzienlijk langer. Lees 13.4mm vs 26.5mm. Even uitgaand dat je de witte hebt van Adriaan. www.immers.info/Webwinkel-Product-138501...smd--Wit-10-30v.html deze dus. Maar ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2016 22:29 #1431994 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Die xenon van Mathy was idd
Die xenon van Mathy was idd niet verblindend.
Ik Had er daarom ook geen last van, lampen stonden juist afgesteld.
Ze geven wel meer strooilicht maar dat Is inherent aan de na-inbouwsetjes.
Mijn vrouw zou er bijvoorbeeld wel problemen mee hebben.

Er zijn bagger h4 halogeen lampen, bagger xenon en bagger ledlampen maar van deze alle 3 ook juist goede setjes (meestal ook duurder).
Ik ben zelf geen fan van achteraf xenon inbouw wanneer de lamp er nier voor ontworpen Is maar als ik er geen last van heb dan mag van mij iedereen ermee doen wat ie wil.
Een fout afgestelde lamp of een goedkope halogeen waarin reflector in het h4 peertje door warmte verbogen Is Is veel hindelijker dan een juist ingebouwd vervangende lichtbron.

Ik ben overigens wel vam plan na aanleiding van dit topic een setje van deze leds aan te schaffen voor de 940 voor mijn vrouw.
Zij moet vaak in het donker vanuit Duitsland naar huis komen (pikke donker op binnenwegen daar).
Ze heeft daar erg veel moeite mee.
Nu hebben we beide die Philips ultra of night of doe maar wat vision (jullie weten wel welke ik bedoel) die voor mij prima voldoen maar voor haar eigenlijk te weinig leveren.
Overigen beide auto prima lampen/refrectors erin.

Ik laat haar en mijn bevindingen mtb led in vergelijk met halogeen hier wel weten.
Wordt vervolgd...

Btw:
Bestaan er ook al h3 ledlampen? Dan misschien tzt ook Ff mistlampen en verstralers proberen. Wordt wel een dure grap.
Momenteel daar orsam weet ik veel vision in zitten. Maakt wel verschil met een standaard h3 maar was niet zo'n groot verschil als met h4 standaard en h4 Philips vision.

Grtz Daniel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2016 00:53 #1431996 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helder momentje
Hallo Volvisti

Ik schreef : Mocht je trouwens ooit BA15d in LEDs tegenkomen die zowel oranje als wit licht uitstralen, dan hoor ik dat ook graag.

<a href=" www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/bl...y15d-switchback.html " target="_blank"> www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/bl...y15d-switchback.html
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2016 00:57 #1431997 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Daniel
Hallo Daniel
Mistlampen in LED met verschillende fittingen, o.a. ook H3.
<a href=" www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/dimljus/ " target="_blank"> www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/dimljus/
groetjes
Mathy

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2016 08:24 #1431999 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Group-buy?
Met veel nieuwsgierigheid en enthousiasme volg ik dit draadje.
Ik ga ze waarschijnlijk ook aanschaffen, en wat ik zo merk ben ik niet de enige.
Misschien eens informeren voor een groupbuy om de toch wat hoge prijs te drukken?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2016 09:54 #1432000 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ook besteld
Nog 1 setje op voorraad

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2016 10:21 #1432002 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Goed idee
Goed idee, een group buy. Ik herinner me dat Immers inderdaad korting geeft bij afname van méér dan één exemplaar. Ben benieuwd welke korting ze geven bij een group buy.
Vergeet in dat geval niet om tegelijk met de H4-Led ook de stadslicht-ledlampjes te bestellen. Omdat die een perfecte match zijn met de led-koplampen. Elke andere kleur stadslicht oogt direct 'geknutseld'. Ook warmwit ledlicht oogt als 'oeps, vergeten aan te passen'.

www.immers.info/H4-BI-Led-Canbus-koplamp....000-lumen-Flex-cool (externe link)

www.immers.info/Webwinkel-Product-138501...-x-BA15s--13x2835smd ... (externe link)

Overigens - en dat is hier al eerder opgemerkt - bereik je het beste resultaat alleen wanneer de reflectoren in onberispelijke staat zijn. Maar dat geldt evenzeer voor H4 halogeen. Dure ledlampen in matige lampbehuizing is geld verspillen!

Succes!

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2016 14:13 #1432006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bewijzen
Ik ben benieuwd naar de resultaten. Zowel op foto als in het echt.
Zoals bekend hou ik helemaal niet van Xenon van de Action, maar als dit zo goed is als beweerd wordt is het natuurlijk een optie.
Wel zonder het koppijn veroorzakende blauwe licht, en zonder te verblinden natuurlijk .

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC