H4 Hi/Lo Philips Lumileds
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 10:01 #1432109
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Anders relais
Ik las het al ergens in een andere post, maar het snelle knipperen kan worden opgelost door een ander knipperrelais: Niet de ronde, maar de vierkante die in je bak zit. De versie die ook gebruikt wordt voor het aanhangerknipperlichtje (scrabble) werkt blijkbaar met een timer voor het knipperen en niet met de stroom via de knipperlichten zelf. Heel toevallig heb ik dat relais van het weekeinde zelf ook vervangen en merkte ook daar een verschil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 16:54 #1432120
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ander relais
Klopt. Heb ter vermijding van melding defecte lamp, ook een ander knipperrelais geïnstalleerd voor led. Daardoor ook geen foutmeldingen meer. Enige verandering na installatie van rondom ledverlichting was dat de cruise control vanzelf uitschakelt bij (zelden) seinen met / inschakelen van grootlicht. Valt mee te leven.
Adriaan
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 17:19 #1432121
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Osram H4 LED
Qua constructie is dit een vergelijkbare H4 LED-lamp. Alleen dramatisch goedkoper (sale, circa €35). Of ze evenveel licht geven als die van Immers, hangt natuurlijk van het soort gebruikte chips af. Leverancier vermeldt merknaam Osram. De K-waarde en het aantal vermelde Lumen (lichthoeveelheid oftewel lichtsterkte per Watt) ligt bovendien hoger. Produceert mogelijk fractie kouder (blauwer) licht.
En gratis verzending is ook nooit weg...
nl.aliexpress.com/item/72w-pair-Hi-lo-Be...categoryId=200002080
Overigens wordt de kleur van ledverlichting voor het oog mede bepaald door externe omstandigheden zoals het buitenlicht. Zo kan het gebeuren dat LED-licht overdag de ene keer helder wit is en op een andere (bv bewolkte) dag aan de randen een lichte blauwzweem vertoont.
Adriaan
En gratis verzending is ook nooit weg...
nl.aliexpress.com/item/72w-pair-Hi-lo-Be...categoryId=200002080
Overigens wordt de kleur van ledverlichting voor het oog mede bepaald door externe omstandigheden zoals het buitenlicht. Zo kan het gebeuren dat LED-licht overdag de ene keer helder wit is en op een andere (bv bewolkte) dag aan de randen een lichte blauwzweem vertoont.
Adriaan
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 18:32 #1432125
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Oslamp H4
Let erop; Het is niet de merknaam Osram MAAR Oslamp
Maar de LED's zijn van het merk Cree. Dit is een veel gebruikt merk in de printplaat industrie. Dus wat LED's betreft zal het denk ik wel goed zitten. Maar ben eerder benieuw naar de behuizing.
Maar de LED's zijn van het merk Cree. Dit is een veel gebruikt merk in de printplaat industrie. Dus wat LED's betreft zal het denk ik wel goed zitten. Maar ben eerder benieuw naar de behuizing.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 19:14 #1432128
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Oslamp
Hoe kon ik eroverheen lezen. Precies de reden waarom ik blij ben met m'n LED-verlichting: m'n slechter wordende ogen...
Adriaan
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 12:18 #1432149
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Resultaat?
Jerry en Marc al iets te melden over het resultaat van H4 LED in vergelijking met jullie oude verlichting? Lees het graag. Heb zelf net H3 LED gekocht. Duurt even voor dat binnenkomt. 6000K, 4500 Lm.
Adriaan
Adriaan
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 13:26 #1432150
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Eerste ervaringen positief
Voor zover ik het kan zien is het een behoorlijke verbetering t.o.v. de Xtreme Vision die ik eerst erin had. De LEDs hebben een groter bereik dan de voorgangers, en ook de borden naast de weg zijn veel beter zichtbaar. Ik heb nog niet op een onverlicht stuk gereden, dus hoe ze het daar doen weet ik nog niet.
Heb nog geen tijd gehad om foto's te maken helaas.
Groeten,
Heb nog geen tijd gehad om foto's te maken helaas.
Groeten,
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 14:54 #1432151
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Oud Led vs Nieuw Led
Zoals Adriaan al schreef, de afbakening / randen van deze leds zijn scherper dan bij mijn oude leds (en die waren al scherper dan xenon)
Zou denken inderdaad APK waardig.
Zou denken inderdaad APK waardig.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 16:14 #1432154
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Leverancier
Ik ben wat aan het grasduinen geweest op internet om het merk/leverancier te achterhalen van deze lampen. En deze heb ik zojuist gevonden.
De enige prijs die nu vermeld stond was voor 10 stuks, waarmee de prijs op ongeveer 55,- per set zou komen incl. verzendkosten. Ik heb inmiddels de eerste mail de deur uit gedaan om te informeren naar staffel-prijzen/mogelijkheden. Zo kunnen ze ook H3 en andere maten leveren.
Vanaf 10 setjes moet het dus sowieso mogelijk zijn ze te bestellen, maar omdat ik twijfel of we deze aantallen gaan halen heb ik maar gelijk naar kleinere aantallen geïnformeerd.
Zodra ik meer hoor, laat ik het weten.
De enige prijs die nu vermeld stond was voor 10 stuks, waarmee de prijs op ongeveer 55,- per set zou komen incl. verzendkosten. Ik heb inmiddels de eerste mail de deur uit gedaan om te informeren naar staffel-prijzen/mogelijkheden. Zo kunnen ze ook H3 en andere maten leveren.
Vanaf 10 setjes moet het dus sowieso mogelijk zijn ze te bestellen, maar omdat ik twijfel of we deze aantallen gaan halen heb ik maar gelijk naar kleinere aantallen geïnformeerd.
Zodra ik meer hoor, laat ik het weten.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 16:37 #1432155
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic H3
Hallo Noppen,
Zijn het dezelfde H4 LED-lampen als die ik bij Immers heb gekocht? Dat zou dan inderdaad een dramatisch prijsverschil zijn. Voor eventuele gegadigden is het wel handig om de productbeschrijvingen te weten. En een afbeelding helpt ook.
Zelf ben ik bijvoorbeeld wel geïnteresseerd in de H3 LED-versie, waarvan ik er eventueel wel een aantal wil afnemen. De set die ik vandaag heb besteld (om te beoordelen of ze bevallen), zijn 6000K en 4800 Lumen (ipv 4500 zoals ik eerder vermeldde) enkost $40 (€36,19).
Adriaan
Zijn het dezelfde H4 LED-lampen als die ik bij Immers heb gekocht? Dat zou dan inderdaad een dramatisch prijsverschil zijn. Voor eventuele gegadigden is het wel handig om de productbeschrijvingen te weten. En een afbeelding helpt ook.
Zelf ben ik bijvoorbeeld wel geïnteresseerd in de H3 LED-versie, waarvan ik er eventueel wel een aantal wil afnemen. De set die ik vandaag heb besteld (om te beoordelen of ze bevallen), zijn 6000K en 4800 Lumen (ipv 4500 zoals ik eerder vermeldde) enkost $40 (€36,19).
Adriaan
Moderators: Jerry Stam