H4 Hi/Lo Philips Lumileds

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-01-2019 11:43 #1452091 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Reflectoren
Hans, na lezing van jouw APK afkeurpunt, was mijn eerste gedachte: ligt waarschijnlijk aan de conditie van de reflectoren. Ook een niet meer al te helder lampglas kan verstoring in het lichtbeeld veroorzaken. Na drie APK keuringen met H4 en H3 LED - waarvan na afmelden één met steekproef - alleen maar positieve opmerkingen over lichtkwaliteit gekregen. Volledigheidshalve: bij eerste LED-montage voor optimaal resultaat vooraf wél nieuwe lamphuizen gemonteerd en laten afstellen.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2019 16:02 #1452094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
Ook geen problemen med de LED"s met de APK en al 2 jaar er in,wel een keer de koplampen goed laten afstellen.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-01-2019 19:46 #1452095 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ook geen problemen met APK
Heb verschillende auto's rijden met de LED's uit deze Groupbuy.
volvo700vereniging.nl/electro/gesloten-group-buy-h4-led-6s
Geen enkel probleem met APK.
Ook nog nooit tegenliggers gezien die zich hinderen aan mijn led lampen.

Voor de liefhebber heb ik nog één nieuw setje liggen.
Ik had immers een aantal extra setjes gekocht om het inkoop aantal te vergroten om te voldoen aan verkoopvoorwaarden.

Ik denk dat APK keurmeester gewoon bang zijn als ze afwijkende verlichting zien. Makkelijkste is dan gewoon afkeuren. Loopt ie geen risico.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 12:37 #1431068 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Modificatie?
@Bouer: inderdaad filtert rood glas een groot deel van wit licht weg. Dat klopt.
Voor een goede lichtopbrengst moet het dus écht een rode led-lamp zijn, Chris.
Ben overigens benieuwd of de 'nieuwe estate' inmiddels ook is voorzien van LED. En ook de Azev's eronder?

@Jerry: H4 LED wordt flink heet, begreep ik. Vandaar het forse koellichaam dat aan de fitting zit gekoppeld, wel of niet voorzien van een ventilator. Omdat - vreemd genoeg - het armatuur van de H4 niet in het hart van het huis zit (waarom eigenlijk niet??? - zie foto), maar ruim twee centimeter richting de clignoteur, komt - zonder ingrijpende modificatie - ook het (hete) koellichaam tegen de zijkant van de behuizing aan. Hoe heb jij dat opgelost? Contact met de plastic behuizing lijkt me niet wenselijk. Of valt die warmte-ontwikkeling mee?

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 12:48 #1431546 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ik had het niet beter kunnen
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, Steef. En wat me daarnaast opvalt in het kader van verkeersveiligheid: in plaats van "ik kan nog wel even voor die ouwe bak met dat waxinelicht langs", wordt er nu keurig door het overige verkeer gewacht omdat de Volvo veel beter/opvallender zichtbaar is. En dat merk ik eveneens op de snelweg. Nu overdrijf ik behoorlijk met dat 'waxinelicht', maar ook de H4 Philips Extreme Vision en/of Osram Night Braker blijven qua lichtopbrengst opvallendheid vér achter bij deze 3500 lumen H4 BI-Led Luxeon lampen. Vooral 's avonds bij regenachtig weer onderscheidt de verlichting zich zoveel duidelijker van de overige straatverlichting. En is de belijning op buitenwegen driehonderd procent beter zichtbaar. Beste upgrade van 2016.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 12:52 #1431675 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic meeropbrengst
@ Coen 1970
Overigens vind ik de vraag of xenon een hogere lichtopbrengst heeft dan led minder relevant dan de vraag waar die eventuele meeropbrengst terecht komt: direct op de weg of etc...
Dan wint led het "hands down"

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 13:06 #1432070 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Spatbord
Ongetwijfeld wordt met 'paneel' het spatscherm of spatbord bedoeld. :-)

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 13:55 #1432745 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic @powerflux
Ja, dat klopt. Reed via A27 richting Kampen. Doorgaans groet ik 700/900 rijders wel. Was kennelijk elders met mijn gedachten. Vind bij de Estate de standaard peertjes achter overdag en zeker 's avonds écht te zwak. De sedan heeft daar tenminste nog dubbele achterlichten die - naar mijn smaak - veel meer opvallen. Vandaar de wat fellere, dieper rode achterlichten met duidelijk feller remlicht. Mede - vanwege al die nieuwere auto's met hun veel fellere achterlichten - uit oogpunt van verkeerveiligheid. Daartussen vallen bij druk verkeer die standaard peertjes nauwelijks meer op. Nu dus weer wel.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2021 13:59 #1432886 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic PASVORM H3 conversiekit
Wat opvalt bij montage van de conversiekit H3 ledlampen: de diameter van het kunststof voetje van de 5S+ H3 LED (21,7 mm) is kleiner dan het metalen voetje van de originele H3-halogeen (22,15 mm). Ook de beide uitsparingen in het kunststof voetje hebben een iets andere vorm. Veel maakt het weliswaar niet uit, maar toch voelt het kunststof voetje eenmaal in de fitting van de verstraler en mistlamp wat 'wiebelig' aan. Minder 'pas' dan bij de halogeen. Doordat de ruimte heel beperkt is, kan bij het wegwerken van bedrading en koelstrips daardoor spanning (lees druk) op de lampvoet komen te staan. Ondanks de druk van de borgveer, komt de lampvoet dan niet meer loodrecht in de fitting te zitten. Let daar dus op! Want wanneer één of beide lampen niet goed in de fitting zitten, geeft dat direct een verkeerd lichtbeeld.
TIP: om extra ruimte te maken bij het wegwerken (werkelijk iedere millimeter helpt!) kun je het massa-lipje dat aan de fitting van de verstraler zit (voor de ledlamp overbodig, zie eerste handleiding) met een tangetje omhoog buigen. Daardoor is bijvoorbeeld een starter makkelijker in de hoognodige ruimte achter dat lipje te schuiven dat anders maar in de weg zou zitten. Je merkt het vanzelf.
En wat ik al in de eerste handleiding aangaf: als laatste handeling de strips openvouwen en wegwerken langs de randen. Met lichte druk sluit het dekseltje dan zonder problemen.

Adriaan

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2022 18:09 #1469854 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Nog een setje H3
In de schuur vond ik nog een setje H3 leds van de group buy. Kunnen in de mistlampen of groot licht. Stuur maar een PB als iemand ze over wil nemen, zonde als ze hier stof staan te vangen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC