H4 Hi/Lo Philips Lumileds

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-04-2017 21:17 #1436638 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Gegevens koplamphuis
Allereerst excuses dat t even heeft geduurd... hierbij alsnog de gegevens van de koplamphuizen die ik recent heb gekocht. Volgens t stickertje op bovenkant van lamphuis zijn ze van t merk VAIP. Op/ in t glas staat een logo. Lijkt dat er DJPUTO staat. Op de dozen kan ik (nog vaag) t logo van Van Wezel autoparts zien. Volgens mij zijn t wel de dozen waarin eea. initieel is geleverd.
Volvo-vriend Rudiger meldde mij dat hij ook lamphuizen van dit merk heeft (gehad?) en dat reflectors niet helemaal een scherp lichtbeeld opleverden (bij hem). Bij mij vooral uitdaging om de reflector(en) van 1 lamphuis dusdanig te stellen dat deze binnen apk norm te krijgen. Mogelijk ligt dat (ook) aan plaatsing door mij want lamphuis moet je erin schroeven en mogelijk is er iets een beetje verbogen (1 pilaar is immers vrij fragiel).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 07:03 #1436660 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic DJPUTO kan DJAUTO zijn? Dat
DJPUTO kan DJAUTO zijn? Dat is wel een bekend merk aftermarket glazen, en daar heb ik op zich wel goede ervaringen mee. VAIP ken ik niet, en zo te horen mag dat zo blijven...

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 17:13 #1436697 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Geen probleem
In de 96er zitten deze units al ruim 2 jaar. Lichtbeeld bij dimlicht is iets vlekkerig. Vandaag bij de apk gevraagd de lampen af te stellen, had ik zelf met de hand gedaan. Geen opmerkingen gekregen van de garage.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-04-2017 17:51 #1436699 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Vlekkerig beeld
Het vlekkerige beeld bij dimlicht hoorde ik Volvovriend Rudiger ook opmerken tijdens afstellen van de lampen tijdens laatste sleuteldag bij Nordicar.
Misschien nog goed om op te merken: zoals Adriaan al aangaf waren de klemmetjes om lampen op zijn plaats te houden niet echt stevig (understatement) en zijn daarvoor de klemmen van de oude lamphuizen gebruikt (die daarvoor gedeeltelijk bijgebogen dienden te worden). Daarnaast heb ik de afsluitdeksels / afsluitkappen van de oude lamphuizen gebruikt ter hoogte van de H3 lampen. De meegeleverde deksels / kappen sluiten niet echt goed / strak. Het deksel voor de H4 lamp lijkt wel meer ruimte te bieden aan de lamp.

@Adrian: heb jij electrisch verstelbare koplampen (dus met een motortje?) Ik krijg de 'doppen' waar de verstelmotor ingeschroefd / ingeklikt moet worden namelijk niet los. Als ik aan die 'doppen' trek / draai zie je de reflector erg verbuigen, maar echt kracht zetten heb ik tot op heden niet aangedurft.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 21:19 #1436708 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Praktijk
De houder van Volvo in de 98er gaf bij mij meer problemen door het losschieten van de klemring. Met twee schroevendraaiers de ring op zijn plek weten te forceren. De oude units van de 96er zitten in mijn diesel. H3 heb ik niet dat geloof ik wel. Gebruik dat licht bijna nooit.
De 98er heeft werkende verstelbare koplampen de 96er niet.
Op de sloop zal ik een paar klemringen van Volvo scoren voor de 96er. Just in cases.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 08:09 #1436723 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zou het niet mogelijk zijn om
Zou het niet mogelijk zijn om de reflectoren in een originele unit te vervangen door nieuwe? Desnoods uit zo' set met minderwaardig plastic? Of zijn die vlekkerige reflectoren daar ook niet goed genoeg voor?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 09:15 #1436726 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic koplampafstelmotor
Wanneer je de koplampafstelmotor wilt monteren in een nieuw koplamphuis verwijder dan eerst het koplampglas je kunt dan de reflector van de buitenkant op de drukpunten tegenhouden tegenhouden, want om de kogelkop van de motor in de zitting te drukken is veel te veel kracht nodig dan druk je de reflector door zijn aanslagpunten met alle narigheid van dien.
Zelf heb ik nieuwe Tye koplampen waar prima reflectoren inzitten, raak de reflector echter nooit met de vingers of zelfs niet met een doekje aan.Je hebt dan direct een vlek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 09:17 #1436727 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Reflectoren zijn prima
De kunstverlichting doet het prima. Ik heb ook niet het idee dat het plastic minderwaardig is. Voelt wat zachter aan. De units zijn een betaalbare verbetering op verouderde Volvo units.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 16:54 #1451994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lumileds H4
Ha Volvofans,

Vandaag bij een ander APK station de 945 laten keuren.
Twee afkeurpunten werden geconstateerd: 1) de achterbanden, bij één het profiel ongelijk afgesleten (dat wist ik), bij beide banden krap profiel, maar ook droogtescheurtjes. Dus beide banden vervangen, want veiligheid voor alles. Michelins!
2) de Lumileds H4 moesten eruit, want geen scherp, maar vlekkerig lichtbeeld bij dimlicht.
Twee confessionele Philips H4 lampen laten plaatsen. Bij het APK station van vorig jaar, viel men niet over de Lumileds H4!

Ik ga eerst weer even testen hoe de gewone H4's presteren en ik denk dat ik dan heel snel de Lumileds H4 weer monteer.

Allemaal nog een mooi, gezond en veilig (Volvo) 2019 gewenst!
Groet,
Hans, lidnr 54

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 18:52 #1451999 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Hier
geen APG problemen gehad met de H4 Leds van XenonJan voor 59 euro de set.
Monteren zonder dremelen , Nu al 1,5 jaar erin zonder sores.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC