H4 Hi/Lo Philips Lumileds

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 00:26 #1433505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Upgrade
Zoals gezegd veeel meer licht. Hele goede upgrade!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-01-2017 10:31 #1433507 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Extra setje H4
Hallo Willem,
Als je zover bent, dan bestel ik graag één setje H4 als reserve.
Overigens kreeg ik van de week een berichtje van Ashley met de beste wensen en of "your friend Willem" nog van plan is om te bestellen want "I can make him a very good offer". Ben benieuwd wat dat inhoudt. Het kan in elk geval geen kwaad om alvast het animo onder potentiële deelnemers te peilen. Het aantal zal namelijk zeker de stukprijs bepalen. Één gegadigde heb je.
Succes!

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 10:46 #1433509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel tevreden
Ik ben heel tevreden met alleen H4 LED in mijn 940. Ik rij zelden met groot licht dus die H3 heb ik voorlopig maar even laten zitten, net als de breedstralers.
Flink meer licht direct voor je neus en borden veel beter verlicht en leesbaar. Vervang ook de stadslichten door 2W ledlichten. Ziet er véél beter uit samen met de witte dimlichten en de kosten zijn het niet.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-01-2017 00:37 #1433529 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Volvo zijn tijd ver vooruit
Rob, als Willem zover is, zou ik voor dat geld zeker ook H3-LED bij hem bestellen, te beginnen voor de mistlampen. Ik rijd daar nu al geruime tijd mee rond. En evenals de switch van halogeen H4 naar LED, is H3 LED een dramatische verbetering. Zoals de bermen dan worden uitgelicht is zeker op onverlichte buitenwegen voor zo'n oude Volvo 940 spectaculair. Alsof Volvo zijn tijd ver vooruit was en onze koplampunits speciaal voor LED zijn ontworpen. Evenals mijn initiatief/advies om op H4 LED over te stappen, zonder meer sterk aanbevolen.

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2017 19:57 #1433575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Hier in mijn 240 ook Led H4. Was eigenlijk meteen verkocht toen Adriaan hier met zijn 940 was en het H4 led licht liet zien. Werkt uitstekend.

Een lamp zat verkeerd in de klemming, moet dus nu zien hoe het strooilicht is nu alles netjes op zijn plek zit (kan niet anders zijn dan beter/minder/geen!).

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-01-2017 22:54 #1433615 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic H3 scheef in fitting
Door de zeer beperkt beschikbare ruimte voor de koelstrips in het H3 lamphuis achter de reflector, kan door niet gelijkmatige spreiding van de strips de lamp scheef in de fitting komen te zitten. Zelfs de borgveer kan dat niet voorkomen. Daardoor ontstaat een afwijkend lichtbeeld. Het vergt wat herrangschikken van de strips om spanning op de lamp op te heffen zodat die rechtstandig in de fitting blijft zitten.

Adriaan

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2017 18:39 #1433904 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Lichtbeelden
Belofte maakt schuld, dus hierbij wat photo's. Ze zijn niet geweldig scherp, maar het geeft een aardig idee. Aan de voorkant zijn het gewone licht en de breedstralers LED, grootlicht moet nog (iets voor de verjaardag :-)), en aan de achterkant is alles behalve het derde remlicht LED.

Tot zondag op de Nieuwjaarsreceptie.

Groeten,

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2017 10:44 #1433921 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic beeld
In mijn 945 zitten bovenin leds en onderin gloeilampen.
Bovenin links een duplo, mistachterlicht moet het ook doen, en rechts een enkele.
De leds zijn niet van Immers maar goedkope Chinese.

Over belofte gesproken, citaat van vriend noppen:

Alle facturen en betalingen worden gedeeld met alle deelnemers, en aan het einde wordt de balans opgemaakt, en mocht er dan geen importheffing op zitten dan zal dit te merken zijn bij het rest-bedrag wat betaald moet worden.

Ik ben nog steeds benieuwd wat de exacte gegevens zijn. Mede gezien de indertijd gevoerde discussie over de te kiezen leverancier.

Midden december hier per pb ook om verzocht, echter zonder resultaat tot nu toe.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2017 18:29 #1433939 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic geen discussie over de leverancier
Volgens mij was Noppen heel duidelijk over de leverancier, en zijn er mensen blijven vragen om andere leveranciers en heeft toen ook Mathy nog uitgelegd wat Noppen al een paar keer had geschreven en iedereen gevraagd dat te respecteren.
Als je mee wilde doen met zijn group-buy was het deze leverancier.

Mijn prioriteit ligt bij het danken van Noppen voor het organiseren van de buy, al het uitzoekwerk, het rekenwerk en het verzendwerk. De exacte gegevens staan in het laatste overzicht dat hij gestuurd heeft.

BEDANKT Noppen!

Ik wil verder liever geen bonnetjes, wat moet ik ermee?

Groetjes Reinier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2017 17:34 #1434462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindelijk de Lumileds H4 geplaatst!
Ja, na één witte kunststof ring met de rattestaartvijl bewerkt te hebben en de andere met de Dremel (dat ging veeeel sneller), heb ik gisteren eindelijk de Lumileds H4 geplaatst! Het ging vrij makkelijk! En meteen ruim 220 km gereden waarvan de helft terug, in het donker was. Veel beter licht, meer contrast, zijkanten of wegbermen beter verlicht, borden beter zichtbaar! Fantastisch!! Ik plaats tzt nog wel wat plaatjes.
Geen lichtseinen van tegenliggers, dus ik neem aan dat ze goed gepositioneerd zijn tov. het reflectorhuis. Ik laat ze binnenkort nog wel op afstelling testen, voor de zekerheid.
Nu de H3 leds nog, maar daarvoor moet ik eerst mijn metalen reflectoren vervangen. Het setje ligt al klaar!
Adriaan en Noppen20, hartelijk dank voor het initiatief, aanvullende info en de groupsbuy, respectievelijk!
En Adrian evenzo bedankt voor je extra info!

Groet, Hans

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC