H4 Hi/Lo Philips Lumileds
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 13:36 #1436350
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ook de
Ook de kritische APK-testers van Timen in Vaassen die mijn vorige Xenon en Leds hadden afgekeurd, keurden de LEDs van Immers zonder opmerkingen goed. En die mannen kijken alles echt heel serieus na met de "koplampmeetbak" (of hoe dat d ing ook heet).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 08:38 #1436389
door V700 register
Wat goed Coen. Ik dacht even dat het niet meer goed zou komen. Wat een verschil hé!
Groetjes Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Wat goed Coen. Ik dacht even dat het niet meer goed zou komen. Wat een verschil hé!
Groetjes Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 09:14 #1436391
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H3-led in mistlampen en verstralers past net niet in 940
Ik ben er nu al een tijd mee bezig geweest maar mijn conclusie is dat dat H4 goed past maar de H3 in mist en verstraler niet. Dat is mijn conclusie.
Hoe goed je het ook positioneerd er staat te veel spanning op de afsluitende deksel. Het is gewoon net te krap. Op zich geeft dat niet maar er is dan onvoldoende ruimte om de lampen in hoogte te verstellen. (Het omhoog kantelen met de middelste knop kan niet.) Als je toch omhoog gaat verstellen, wordt het verstel mechanisme uit elkaar gedraaid. De lampen heb ik inmiddels een paar keer helemaal uit elkaar moeten halen om het verstelmechanisme weer in elkaar te zetten.
Als je H3 wil in mist en verstraler en je wil het met voldoende ruimte monteren dan moet de sluitende deksel "gemodificeert" worden. Maar dat is mijn conclusie he !
Hoe goed je het ook positioneerd er staat te veel spanning op de afsluitende deksel. Het is gewoon net te krap. Op zich geeft dat niet maar er is dan onvoldoende ruimte om de lampen in hoogte te verstellen. (Het omhoog kantelen met de middelste knop kan niet.) Als je toch omhoog gaat verstellen, wordt het verstel mechanisme uit elkaar gedraaid. De lampen heb ik inmiddels een paar keer helemaal uit elkaar moeten halen om het verstelmechanisme weer in elkaar te zetten.
Als je H3 wil in mist en verstraler en je wil het met voldoende ruimte monteren dan moet de sluitende deksel "gemodificeert" worden. Maar dat is mijn conclusie he !
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-04-2017 10:06 #1436422
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dat verbaast me, Anton. Het
Dat verbaast me, Anton. Het vereist in vergelijking met montage van de H4 inderdaad wel enige extra aandacht, maar ik kreeg de H3 led zowel mist als verstralers er zonder problemen in. Ook het kapje sloot zonder extra spanning. En het verstellen verliep moeiteloos. Nog belangrijker: mooi lichtbeeld. Ik rijd regelmatig overdag met alleen mistlampen aan als "dagrijlicht". Samen met stadslichten in zelfde kleur, strakke combinatie. Overigens weet ik inmiddels dat bij de 940 niet alle koplamphuizen gelijk zijn. Coen bijvoorbeeld heeft nieuwe koplamphuizen via een clublid gekocht en dat resulteerde bij de montage van de ledlampen in veel gehannes en het noodgedwongen vervangen van sommige onderdelen vanwege matige/slechte kwaliteit van de koplampunits. Maar ook bij hem is het uiteindelijk goedgekomen.
Adriaan
Adriaan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2017 19:27 #1436462
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Welke?
Hallo Adriaan
Heb jij originele koplampunits? En zo niet, welke heb jij dan? Het lijkt me handig om even vast te leggen welke units beter en welke slechter zijn. Want de komende jaren zullen waarschijnlijk heel wat mensen hun koplampunits (of i.i.g. de reflectoren) willen vervangen.
groetjes
Mathy
Heb jij originele koplampunits? En zo niet, welke heb jij dan? Het lijkt me handig om even vast te leggen welke units beter en welke slechter zijn. Want de komende jaren zullen waarschijnlijk heel wat mensen hun koplampunits (of i.i.g. de reflectoren) willen vervangen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2017 22:39 #1436467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Had nog niet gemeld, hier de H4 leds in 240 prima door de APK. Viel ze geneens op, behalve dat het erg netjes wit licht was! Gecontroleerd met Hella tester.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 10:32 #1436480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 centimeter extra nodig
Als je de verstelmogelijkheid na montage volledig wil benutten moet de deksel van de verstraler/mistlicht ca. 2 cm naar achteren. Als je de lampen naar de grond laat schijnen is er voldoende ruimte maar zodra je de lampen naar boven verstelt komt de zaak klem. En zoals geschreven bij maximaal omhoog is er 2 cm de ruimte te kort achter de verstraler. De maximale verstelmogelijkheid heb je natuurlijk niet helemaal nodig maar ik kreeg ze ook niet meer op de juiste hoogte. Draai je toch door, dan draai je de "kogelgewrichten" van de verstelmogelijkheid uit elkaar. Dat betekent dan de lamp helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Na een keer of 5 wordt je daar wel handig in.
Ik heb uiteindelijk de bodem van deksel verstraler/mistlamp er uit gezaagd en 2 cm naar achteren gezet en het past weer als spit in Greet.
Maar dat zijn dus mijn ervaringen bij mijn auto/koplamp. Het is een 940 van 1998. Waarschijnlijk heeft dit type een krappere koplamp behuizing? Anders kan ik het ook niet verklaren want bij Adriaan past het wel.
Al met al blijft het een geweldige upgrade !
Ik heb uiteindelijk de bodem van deksel verstraler/mistlamp er uit gezaagd en 2 cm naar achteren gezet en het past weer als spit in Greet.
Maar dat zijn dus mijn ervaringen bij mijn auto/koplamp. Het is een 940 van 1998. Waarschijnlijk heeft dit type een krappere koplamp behuizing? Anders kan ik het ook niet verklaren want bij Adriaan past het wel.
Al met al blijft het een geweldige upgrade !
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 19:59 #1436519
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Orgineel
Hallo Anton, heb de 945 drie jaar geleden van eerste eigenaar gekocht met volledige (Bluekens Breda) onderhoudsgeschiedenis. Ik neem dus aan dat units orgineel zijn. Wat pasvorm en kwaliteit betreft, adviseer ik om in ieder geval niet de units te kopen die Coen heeft (min of meer flutkwaliteit ). Waar hij ze heeft gekocht, zou je hem moeten vragen. Liefst via pb.
Ook mijn ledverlichting bij Volvodealer met behulp van lichtbak afgesteld. Zonder problemen.
Adriaan
Ook mijn ledverlichting bij Volvodealer met behulp van lichtbak afgesteld. Zonder problemen.
Adriaan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 20:46 #1436523
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Leverancier hoeven we niet te
Leverancier hoeven we niet te weten, maar als die units van Coen een merknaam hebben, dan is het wel fijn als die publiekelijk gedeeld wordt. Dan is iedereen gewaarschuwd dat ze die lampen beter kunnen mijden, wie ze ook aanbiedt.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 20:35 #1436635
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Prima idee
Prima idee, Willem. Nu Coen nog.
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam