H4 Hi/Lo Philips Lumileds
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-12-2016 12:09 #1432805
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Enige juiste plek
Heren, op- en aanmerkingen met betrekking tot de group buy en afwikkeling van betaling en verzending etc. graag in het betreffende draadje posten. Lijkt mij de enige juiste plek en voorkomt verwarring. Dit draadje is - dunkt me - bovendien al lang genoeg.
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 15:17 #1432889
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Met de pasvorm geen probleem gehad
Ik heb van het weekend met de pasvorm geen probleem gehad.
Ze gingen bij mij er redelijk strak in.
Als grote electro-no-no doe ik misschien iets wat eigenlijk niet goed is.
Maar ik heb de aarde nét iets anders aangesloten.
Vanuit de fabriek zat de bruine draad bij mij aangesloten op de mistlamp, en is doorgelust naar grootlicht. Met voor elke aansluiting zo'n klemmetje.
Ik heb vervolgens elk van de klemmetjes voor 1 van de LED lampen gebruikt. Dan hoef je dat klemmetje niet te verbouwen om voor 2 stuks passend te maken. Eigenlijk is het dus net zo aangesloten als het origineel zat.
De eerste zijde monteren duurde bij mij een uurtje...maar dat kwam meer omdat het de eerste keer was én ik mijn koplampglas moest vervangen ivm flinke barsten. De andere kant was met 15 minuutjes zo gedaan (ik heb geen koplampwissers overigens)
Min of meer dezelfde procedure gevolgd; grill er uit, knipperlicht eruit...2x dopsleutel 10mm op de boutjes achter de knipperlichten, en 2x dopsleutel 10mm op 2 boutjes die achter de grill schuil gingen (ik heb die 2x torx laten zitten, het zal om het even zijn welke je los maakt denk ik)
Sierstrip onder de koplamp heb ik ook gewoon laten zitten, doek er onder en koplamp zo kantelen dat deze met het glas op de bumper ligt (met doek ertussen)
Daarna begint het feest van de draadjes...het past allemaal precies. 2e keer ging wel een stuk sneller, en inderdaad pas als laatst de koelstrips weg moffelen.
Ze gingen bij mij er redelijk strak in.
Als grote electro-no-no doe ik misschien iets wat eigenlijk niet goed is.
Maar ik heb de aarde nét iets anders aangesloten.
Vanuit de fabriek zat de bruine draad bij mij aangesloten op de mistlamp, en is doorgelust naar grootlicht. Met voor elke aansluiting zo'n klemmetje.
Ik heb vervolgens elk van de klemmetjes voor 1 van de LED lampen gebruikt. Dan hoef je dat klemmetje niet te verbouwen om voor 2 stuks passend te maken. Eigenlijk is het dus net zo aangesloten als het origineel zat.
De eerste zijde monteren duurde bij mij een uurtje...maar dat kwam meer omdat het de eerste keer was én ik mijn koplampglas moest vervangen ivm flinke barsten. De andere kant was met 15 minuutjes zo gedaan (ik heb geen koplampwissers overigens)
Min of meer dezelfde procedure gevolgd; grill er uit, knipperlicht eruit...2x dopsleutel 10mm op de boutjes achter de knipperlichten, en 2x dopsleutel 10mm op 2 boutjes die achter de grill schuil gingen (ik heb die 2x torx laten zitten, het zal om het even zijn welke je los maakt denk ik)
Sierstrip onder de koplamp heb ik ook gewoon laten zitten, doek er onder en koplamp zo kantelen dat deze met het glas op de bumper ligt (met doek ertussen)
Daarna begint het feest van de draadjes...het past allemaal precies. 2e keer ging wel een stuk sneller, en inderdaad pas als laatst de koelstrips weg moffelen.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 16:02 #1432890
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Vele wegen naar Rome
Als het allemaal werkt en het lichtbeeld in orde is, valt het met dat elektro-no-no dus reuze mee....
)
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 16:36 #1433131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatsing H4 Philips LumiLed canbus
Ik heb de witte kunststofring pas gemaakt met ronde vijl, zoals Adriaan beschreef, zodat die mee ingebouwd kan worden.
Uit de beperkte, geïllustreerde beschrijving, bijgevoegd in de lampverpakking begreep ik dat de schaalvormige kapjes bij de ledchips met hun holle binnenkant naar de bovenzijde van de reflector/het lamphuis gericht moeten zijn. Heb ik dat juist?
Een foto bijgevoegd.
Hans van Oostveen
Uit de beperkte, geïllustreerde beschrijving, bijgevoegd in de lampverpakking begreep ik dat de schaalvormige kapjes bij de ledchips met hun holle binnenkant naar de bovenzijde van de reflector/het lamphuis gericht moeten zijn. Heb ik dat juist?
Een foto bijgevoegd.
Hans van Oostveen
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 19:43 #1433138
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Kapjes in de richting
De lampen(ledjes) moeten in lijn liggen met de brede pal van vatting. Dit staat ook beschreven in de handleiding bij de lampen. Deze brede pal gaat naar boven in de vatting van de koplampen.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 20:25 #1433139
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Juist Hans, en dan komt ie zo als op de foto in de reflector.
Eigenlijk kan dat niet anders, want 1 van de drie lipjes is breder en een van de uitsparingen ook.
Bij mij is het lichtbeeld fatastisch! Dankjewel Sietse dat je al deze moeite voor ons hebt gedaan!
Groet reinier
Bij mij is het lichtbeeld fatastisch! Dankjewel Sietse dat je al deze moeite voor ons hebt gedaan!
Groet reinier
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 20:30 #1433140
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Kunsstof ring? (niet) nodig?
We zijn nu allemaal bezig meer of minder gebrekkig ( ik heb het met een freesje gedaan, na eerste en paar minuten met een te klein vijltje geklooid) de kunststof ring te vernaggelen. Is het niet veel handiger om die hele kunststof ring weg te laten en de lamp vast te zetten met de metalen ring, die je met een schroevendraaier toch al het makkelijkst in zijn borgje draait? de ring zit met twee klemmetjes aan het metaal vastgeklikt.
Wat is jullie visie?
Wat is jullie visie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 20:57 #1433141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kunststof ring? (niet) nodig?
Ha Reinier en 1up,
Dank voor jullie reacties.
Ik meen dat eerder in dit draadje, Jerry (Leidsekade) meldt dat hij de kunststof ring heeft weggelaten. Ik denk dat deze dus niet echt nodig is.
Dank voor jullie reacties.
Ik meen dat eerder in dit draadje, Jerry (Leidsekade) meldt dat hij de kunststof ring heeft weggelaten. Ik denk dat deze dus niet echt nodig is.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2016 22:21 #1433143
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kunststofring
De kunststofring is niet nodig maar wanneer je het gat in de ring wat vergroot is het wel wat gemakkelijker vastzetten.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-12-2016 09:45 #1433147
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Héééél lang...
Gemakshalve de kunststof ring nu maar verwijderen, omdat je geen zin hebt in een paar minuten vijlen, kan je eventueel later opbreken. Een goede halfronde vijl zal je bij de Gamma de kop niet kosten. Drie weken gewacht op de lampen en het er nu -rats, rats - in vijf minuten willen inzetten, kan ook in je nadeel uitpakken. Nu zal dat met ledlampen nog wel héééél lang duren, maar mocht je ooit 's avonds onderweg in het donker een defecte H4 ledlamp moeten vervangen ( bijv voor een H4 halogeen noodlamp, om een bekeuring te voorkomen), dan gaat dat zeker een stuk eenvoudiger wanneer de kunststof ring nog aan de metalen borgring vastzit.
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam