960 Koelvloeistof verlies, wat oliegebruik, bubbels in kV-tankje bij gasgeven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 00:16 #1421075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5 extra gaten
Ik heb nu in mijn nieuwe 531 kop ook de 5 "folkracing" gaten geboord, dat moet ook zeker gaan helpen voor een meer gelijke flow, we gaan het beleven ;P
Maarruh, we zijn dit draadje aan het stelen nu.
Maarruh, we zijn dit draadje aan het stelen nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 10:10 #1421077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maleisië
Ik heb een paar jaar geleden nog een 940 met AC zien rijden in een gloeiend heet Kuala Lumpur. Als het in die contreiën goed gaat, maak ik mij niet zo druk in West Europa...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 17:19 #1421087
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic KL is niet NL
In KL minder risico, de airco staat daar altijd aan. Het gaat niet om de hitte maar om de ontbrekende luchtstroom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2015 01:26 #1421141
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarom?
Hallo Adrian
Komt dat doordat de radiateur deels afgeblokt wordt of door de warmte die uit de condensor komt (of beide)?
groetjes
Mathy
Adrian schreef : Airco aan geeft zo 10 graden verhoging van de kvs temperatuur in de retourbuis radiateur.
Komt dat doordat de radiateur deels afgeblokt wordt of door de warmte die uit de condensor komt (of beide)?
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2015 10:48 #1421159
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lucht opwarming
Hoi Mathy,
De koellucht stroomt van voor naar acteren door de rijwind of wordt er door de fan in die richting doorgeblazen. Wordt de airco gebruikt dan wordt de koellucht eerst opgewarmd. Moet de motor flink werken dan wordt de koellucht vervolgens opgewarmd door de inlaatlucht die de turbo gepasseerd is. Beiden resulteren in een verminderd koeleffect van de radiateur, waardoor de kvs in de radiateur minder gekoeld wordt. Het hele systeem kan het prima hebben en functioneert naar behoren mits er voldoende doorstroming van de koellucht is.
Het koelsysteem heeft tevens wat tijd nodig om de elementen af te laten koelen. Door het te laat aanzetten van de efan komt de motor in enkele situaties koelcapaciteit tekort.
De koellucht stroomt van voor naar acteren door de rijwind of wordt er door de fan in die richting doorgeblazen. Wordt de airco gebruikt dan wordt de koellucht eerst opgewarmd. Moet de motor flink werken dan wordt de koellucht vervolgens opgewarmd door de inlaatlucht die de turbo gepasseerd is. Beiden resulteren in een verminderd koeleffect van de radiateur, waardoor de kvs in de radiateur minder gekoeld wordt. Het hele systeem kan het prima hebben en functioneert naar behoren mits er voldoende doorstroming van de koellucht is.
Het koelsysteem heeft tevens wat tijd nodig om de elementen af te laten koelen. Door het te laat aanzetten van de efan komt de motor in enkele situaties koelcapaciteit tekort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2015 13:12 #1421164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Death valley...
Als het echt heel heet wordt....
Moderators: Jerry Stam