960 Koelvloeistof verlies, wat oliegebruik, bubbels in kV-tankje bij gasgeven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Redblocks zijn denk ik inderdaad in 'een hoop' veel gemakkelijker, maar volgens mij zijn er eerder verbouwingen en draadjes te vinden over T6-blokken die in 960's gaan, zowel op buitenlandse draadjes als ook hier:T6 in een 960 lepelen, (on)mogelijk ??solexpaul schreef : ...Word eens tijd dat er iemand een deugdelijke how to maakt hoe een redblock in een 960 te lepelen...
Interessant , maar voor mij nu te off-topic...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dank voor jullie input. Mooie site over de koppakking-vervanging in die 850. Ik heb maar 1 cilinder meer
Na overleg besloten dat we, zeker gezien de korte tijd, de kop na de vakantie aan gaan pakken. Dan meteen alles netjes, goed en mooi maken en meteen slangen etc. vervangen (die heb ik toch al liggen) en alles wat we nog meer tegenkomen.
Onderweg gewoon rustig aan doen, regelmatig ff checken of de KV en olie nog op niveau zijn en "met alle zegeningen van boven" hopen dat 't goed gaat.....
Het resultaat zal ik over een paar weken wel plaatsen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je die toch al hebt liggen, zou ik ze zeker meenemen! Hopelijk voor niets, maar als er toch iets ernstigers mis gaat, heb je de juisten bij je. En klemmen niet vergeten...Daliem schreef : ...slangen etc. vervangen (die heb ik toch al liggen)...
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat het voldoende is om op en neer naar Spanje te gaan!
En ja, ik neem de nodige spullen mee, handig zo'n karretje achter de auto. Kan ik er altijd nog een watertank van maken, dan heb ik vast genoeg kV bij me
Zelfs t overloop slangetje heb ik reserve bij me,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmorgen bij Sweden-parts in Montfoort m'n automaat laten flushen. Heel prettig contact met Frank, neemt alle tijd, legt netjes uit, overlegt, checkt meteen allerlei zaken, geeft tips etc. En €190 voor de complete flush is voor mij in ieder geval zeer acceptabel. Voor mij zeker een aanrader.
Qua flush: mooie zwarte oliedrab die, na spoelen met reinigingsmiddel, inmiddels vervangen is door 15 liter mooie rode Kroon ATF IID. Uiteindelijk zit er iets minder in, maar het verschil is direct al merkbaar. Bak schakelt veel soepeler, dus die klus is ook weer gedaan en bak moet er weer een paar ton tegenaan kunnen.
Frank nog gevraagd naar de koppakking en hij gaf ook al aan niet te veel zorgen te hebben. Zolang het KV-verbruik goed gemonitord wordt kan er in principe vrij weinig misgaan. Motor loopt soepel dus zou in principe nog tijd door kunnen draaien.
Ik ga nu nog ff laten uitlijnen en balanceren, kijken of we 'm zonder trillingen en zonder naar rechts trekken lekker over de Autoroute kunnen laten toeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Top-reisgehad, GEEN koelvloeistof gebruikt, wel een klein litertje olie, maar verder geen centje pijn.
Automaatje schakelt als een zonnetje, dus voorlopig alles van een leien dakje gegaan, zelfs met de nodige files op de autocoureur, uiteraard in volle soleil