Bladveren 960-II exit?? EDIT: Nope, bijna!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het een triest verhaal. Misschien moeten we eens contact leggen met Vovlo NL in Beesd en vragen of zij eens een onderzoek willen starten naar de vraag van dit onderdeel maar dan moet je wel van goed ijs beslagen komen.
Punt is met de 960-II en V90 dat die serie echt heel kort in productie is geweest. Heeeel kort. De ontwikkeling van de multilink-II kostte jaren en handen vol geld en na een kleine 4 jaar is de productie van het model gestopt. Ten spijt. Ander probleem is de B6254F, die is slechts een heel krappe 3 jaar in productie geweest, kan dat nog nazoeken in de documentatie. Het zijn mooie auto's maar wel moeilijk in onderdelen.
Grt,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mede daarom heb ik toch weer voor een 940 gekozen. Maar, die veer verliest geen stijfheid als hij niet gespannen is lijkt me. En in opslag is hij denk ik niet gespannen?Gebruikt lijkt het me net zo'n verhaal als een radiateur of airco compressor. Kan nog jaren goed gaan of hij blijkt na korte tijd net zo slecht als degene die je ermee vervangen hebt.robertm schreef : Het zijn mooie auto's maar wel moeilijk in onderdelen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Heb je al eens geinformeerd naar Monroe Kinetics?
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De onderdelenvoorziening komt er, omdat bepaalde onderdelen niet meer te krijgen zijn. Aangezien ik er niet vanuit ga dat Nederlandse Volvoverenigingen kunnen toveren, zullen ze die onderdelen zelf moeten (laten) maken. Een sierlijstje van een 760 is leuk, maar technisch niet noodzakelijk. Dus waarom zou je dan naast bijvoorbeeld sierlijst niet ook de bladveren laten maken?Wytze schreef :
Maar Mathy, ze zijn er niet meer. Dus magazijnvorming lukt dan ook niet meer.Mathy schreef : We zouden toch een onderdelenvoorziening opbouwen? Daar past een stapeltje nieuwe bladveren prima tussen.
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Maar dit is geen stalen veer die elke verenfabrikant kan maken op basis van een voorbeeld.
Weet ook dat je dan minimaal 50 stuks moet bestellen.
Deze kunststof bladveer is echt een hightech onderdeel dat door slechts weinig fabrikanten gemaakt zou kunnen worden.
Omdat je de specs moet hebben zal je via Volvo Zweden moeten proberen herproduktie te krijgen.
Vrees dat je van goede huize moet komen, met goede kosten baten garanties, om de herproduktie te realiseren..
Het zou me niet verbazen als die herproduktie veren tussen de 500 en 1000 euro gaan kosten zou je het al voor elkaar krijgen.
Vandaar mijn idee om te zoeken naar alternatieve oplossingen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er zijn wel meer auto's die een dwarsliggende kunststoffen veer hebben. Ik denk dan vooral aan de Corvette. In de U.S.A. is voor iedere Amerikaanse auto wel een fabrikant te vinden die bepaalde onderdelen maakt. Of vervanging daarvoor. Die zouden zoiets (kunststoffen veer of alternatief) ook voor onze Volvo's kunnen maken. Minimaal 50 stuks hoeft geen probleem te zijn. Mocht je niet, tegen meerprijs, aan niet-leden willen leveren, dan zou je kunnen overwegen, om contact te zoeken met Volvo verenigingen in het buitenland. Afnemers zijn altijd te vinden. Want je wilt toch geen auto laten staan, omdat er geen veren meer voor te krijgen zijn? En we hebben het hier niet over een middenklasse auto, maar een auto uit het luxere assortiment. De S90/V90/960 meer nog dan de andere modellen uit onze vereniging. Een echte liefhebber realiseert zich dat en zal geen 9(6)0 kopen als ie daar geen geld voor over heeft.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Die hebben al veel alternatieven voor volvo onderdelen.
Misschien springen ze in het gat of hebben ze al een alternatief.
Is wel lastig qua verzendkosten en BTW, ik weet het, maar beter als niets.
Piet
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Ik kan mij voorstellen dat ik eerdaags mijn vader over de aanschaf van 'een nieuwe' auto moet adviseren, dus ik hou dit onderwerp scherp in de gaten.
'89 760 GLE
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Mathy schreef : Hallo Wytze
Er zijn wel meer auto's die een dwarsliggende kunststoffen veer hebben. Ik denk dan vooral aan de Corvette. In de U.S.A. is voor iedere Amerikaanse auto wel een fabrikant te vinden die bepaalde onderdelen maakt. Of vervanging daarvoor. Die zouden zoiets (kunststoffen veer of alternatief) ook voor onze Volvo's kunnen maken. Minimaal 50 stuks hoeft geen probleem te zijn. Mocht je niet, tegen meerprijs, aan niet-leden willen leveren, dan zou je kunnen overwegen, om contact te zoeken met Volvo verenigingen in het buitenland. Afnemers zijn altijd te vinden. Want je wilt toch geen auto laten staan, omdat er geen veren meer voor te krijgen zijn? En we hebben het hier niet over een middenklasse auto, maar een auto uit het luxere assortiment. De S90/V90/960 meer nog dan de andere modellen uit onze vereniging. Een echte liefhebber realiseert zich dat en zal geen 9(6)0 kopen als ie daar geen geld voor over heeft.
groetjes
Mathy
Ik help het je allemaal hopen.
Maar je weet uit eigen ervaring hoe lastig het kan zijn met buitenlandse leveranciers tav diverse afspraken, kwaliteit etc.
Vooralsnog lijkt me zoeken naar alternatieven ook een leuke bezigheid. Rober gaat daar denk ik ook plezier aan beleven als ik naar al zijn volvo avonturen kijk.
Verder denk ik dat de onderdelenvoorziening voor recente wagens, >2010, in de toekomst letterlijk killing zullen zijn. Auto's van nu worden geen klassieker.