Transit Connect beter dan Volvo 945?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat precies?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als dat het is, moet ik naar Volvo verwijzen. Ik meen in Vadis (of iets dat gebruik maakt van dezelfde informatie) gezien te hebben, dat bij de langere reactiestangen staat "niet in combinatie met 16" wielen".
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Als je de dempers vóór nog nooit hebt vervangen dan zou ik daar eerst eens mee beginnen. Er is een goede kans dat die nog "origineel" zijn en na zovele jaren en kilometers zijn die echt op. Stays, dikke stabi's en veerpootbruggen helpen niet echt veel als je dempers slecht zijn.
Ik weet van mijn buurman Coen, toen die een keer met mij meereed, dat hij bij de eerste de beste wat snellere bocht in de handgrepen hing omdat hij verwachte dat we eruit zouden vliegen. Bij zijn 940 ('98 en >300Kkm) was dat namelijk het geval. Ik kan me dat zelfde gevoel ook nog herinneren vóórdat ik nieuwe dempers voor geplaatst had
Sinds het vervangen van de dempers (en ook PU-paddestoelen) bij de laatste sleuteldag bij Nordicar kan Coen opeens ook veel harder door die bocht en voelt de 940 heel veel stabieler.
Dus vervangen die hap en een keer goed laten uitlijnen en dan praten we weer verder
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik maar drifter's en rallyauto's bouwen
Wat stom van mij..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat adviseer je, als ik erbij zeg dat ik achter niveaumaten heb? En voor rubber kies i.p.v. PU in verband met het comfort? Gewoon origineel? Als ik de auto aan de voorkant/zijkant indruk, merk ik dan dat ie aan vervanging toe is?
groetjes
Mathy (die de reactiestangen gaat LATEN vervangen. Vooral vanwege de champignonrubbers>)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom ik niet nu al aan de 16" wielen wil? En waarom "waarschijnlijk"?Michael Oud schreef : Precies dat. Veel meer was er niet uit te leggen toch?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ook mooi blijft (vind ik) is met 120+ uitvoegen en dan remmend de bocht nemen. Mijn 944 blijft nu zo mooi constant stuurbaar met hard remmen!
Wat ik wel gemerkt heb, als ik hard rem bij hard rijden dat ik teveel op het stuur leunde en daardoor dacht dat de auto niet goed stuurde bij hard remmen.
Dus nu , leunen tegen je gordel , stuur relaxed vast blijven houden, remmen en sturen.
Daarnaast, blijf ik heg gevoel houden dat het grootste verschil bij onze gemiddeld 20 jaar oude Volvo's het meeste winst hebben met goede dempers en evt veren. Dat maakte echt het meeste verschil.
Die heb ik vervangen (voor, laten doen) en toen was het al zo'n stuk beter!
Daarna is de rest er op gekomen.
Turbo stay zorgde vooral voor minder trillen bij remmen (kromme schijf gevoel weg)
En! Heel raar misschien maar mijn nieuwe stuur helpt ook enorm voor het gevoel!
Ik had het standaard stuur er in, hard en dun. Nu een 1997 leren standaard dikker stuur met leder. Dat voelt ook veel fijner, degelijker oid.
De pu toevoeging maakt het dan af.
Maar als basis, de schokdempers , zeker voor!
En ja dan wil ie lomp hard door de bochten hoor!
Op deze manier zelfs zo dat ik de s80 van m'n middelste zoon in bochten voor blijf.
En ja, die kan 240 maar, is ook uit 1999 en zal ook z'n dempers wel op hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, maar dat zouden vragen zijn die er niet toe zouden doen. Beetje vergezocht. Wijsneus.Mathy schreef : Waarom ik niet nu al aan de 16" wielen wil? En waarom "waarschijnlijk"?
groetjes
Mathy