Transit Connect beter dan Volvo 945?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien dat 't afhankelijk is van (de kwaliteit van) de veerbollen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Hydraulisch geveerde Citroens kunnen (bijna) allemaal hard de hoek om, juist vanwege de lange soepele veerwegen. Of je het durft is wat anders...
Een eend gaat voor je gevoel hard de bocht om, bij de laatste die ik had waren de eindstoppen weggerot. De spatborden achter hadden mooie schuurrandjes aan de onderkant . Gaat me met de 940 niet lukken.
groeten, Chris
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar hoe verbeter je de wegligging van een 945 van modeljaar 1991? (zonder de auto te verlagen of de velgmaat te vergroten)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergeet de turbo stay niet.
Ow en Mathy , jij hebt nog geen achter stabi toch?
Begin daar eerst maar mee denk ik dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mischien ligt het aan de feedback die deze auto geeft , deze stuitert vind ik veel meer waardoor je een beter gevoel krijgt met de weg.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Achterstabi ligt ergens in de garage. Heb nog geen driehoekjes. Maar komt er wel op.A_A schreef : Ow en Mathy , jij hebt nog geen achter stabi toch?
De stay heb ik ook, met schroeven, maar helaas wat krokant. Maar er komt wel een stay op.
Niveaumaten zijn nog niet zo heel lang (in kilometers geteld) geleden vervangen. Schokdempers vóór zijn nog niet vervangen.
Langere reactiestangen liggen hier voor me. Komen er ook nog op.
De plaatjes uit de 960 (de groene op de foto, waarop de stay rood is ingekleurd), komen er ook nog op.
Een veerpootbrug wil ik liever vermijden. Geeft te veel de indruk dat het een sportwagen cq racemonster is.
Verlagen wordt het ook niet, net zo min als PU.
De rubbers van de voorste stabi heb ik in Gemert vervangen. Door nieuw rubber. Net als de stabistangetjes en hun rubbers.
Rubbers in de achterwielophanging vervangen werd me afgeraden in Gemert. Maar er kraakt iets achter in de auto. Zodra ik erachter ben wat dat is, wordt ook dat vervangen.
Ooit ga ik misschien van de Omega's (15") naar 16" wielen. Die zouden dan weer niet bij de langere reactiestangen passen. Maar voorlopig blijf ik waarschijnlijk bij de 15" wielen.
Dat even als opsomming.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo niet zou ik zeggen, schroef het er op en probeer het nog een keer!
Zeker als je alles hebt liggen op wat details na
Veerpootbrug zien mensen alleen als je de motor kap open doet toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik in een auto van m'n werk rijdt naar een klant, dan voelt het net alsof ik in een kart rijdt. Dat zijn gewoon grote moderne auto's, Opel Insignia, VW Golf's et cetera.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leg 'ns uit?Mathy schreef : Ooit ga ik misschien van de Omega's (15") naar 16" wielen. Die zouden dan weer niet bij de langere reactiestangen passen. Maar voorlopig blijf ik waarschijnlijk bij de 15" wielen.