Transit Connect beter dan Volvo 945?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk, zo krijg je toch een aardige discussie los
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is een hoop te verbeteren aan een 700/900 onderstel. heul veel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als vergelijk, met mijn 144 kan ik behoorlijk driften (als het nat is bij droog heeft die niet de power daarvoor) en is dan perfect controleerbaar. Doe ik hetzelfde met de 940 merk ik toch dat die veel meer ineens de grip kwijt is en dan erg lastig is op te vangen. Nogmaals, dat is meer een ontwerpkeuze.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vertel!Jelmar86 schreef : Er is een hoop te verbeteren aan een 700/900 onderstel. heul veel.
BTW de Connect is ook niet verlaagd en heeft volgens mij ook bandjes met een redelijk normale hoogte/breedte verhouding. En met zo'n ding ga ik ook niet haaks de bocht om met 120 km/h.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat hoeft ook niet. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat een standaard Connect wellicht (niemand heeft immers in jouw auto gereden, wellicht is er wel iets mee aan de hand) beter is dan een standaard 940, maar dat een setje steviger rubber al wat verschil maakt. Zowel voor de grip, als voor de beleving.Mathy schreef : BTW de Connect is ook niet verlaagd en heeft volgens mij ook bandjes met een redelijk normale hoogte/breedte verhouding. En met zo'n ding ga ik ook niet haaks de bocht om met 120 km/h.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Wanneer je zelf goed kan sturen kom je net zo goed de bocht door.
In de jaren 70 plankte ik in iedere standaard auto klein en groot door iedere bocht. Dat mocht toen nog. Het ging zeker harder dan nu. Stonden die standaard auto's ook nog op smalle bandjes. Ze waren immers voor de verhuur en daar werd flink op de auto's bezuinigd.
Strakke ophanging helpt enorm, goede schokbrekers ook. Hoe stabieler hoe beter. Met een zwieper kun je net over de grens gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De V90 doet het stukken beter dan mijn 780 maar die laatste had zeker onderhoud nodig en de V90 houd ik wel bij.