Links voor + achter vochtig/nat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt, maar daar moet ik nog echt op letten, vooral te zijn als ik rij. Dat van de bouten in de stoel ga ik even checken; de bedrading van de bestuurdersstoelverwarming is door een volvo-hater ooit kapotgetrokken, dus wellicht dat daar iets mee samenhangt?
Mocht het alleen zijn als ik stil sta, wat kan in hemelsnaam zo lek zijn dat het gebeurd als ik stilsta, zonder dat ik het merk? Hemel is droog; rondom de bekleding bij het schuifdak is zijn wel vochtkringen te zien, maar vochtig is het op dit moment niet, ook niet na alle regen en sneeuw van de laatste dagen, daar zit het dus zeker niet in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omgekeerd, als het er alleen in komt als je rijdt zou je het toch meer zoeken in bodem/kokerbalken oid. Misschien kachelventilator maar die zit aan de andere kant. Misschien die boutgaten (2 voor, 2 achter, onder kapjes), maar dat zou wel een beetje vreemd zijn. Wie zet ze nou niet alle 4 terug. Rubber mof in schutbord is meer een kwestie van stilstaan. Bij stilstaan drupt de regen of het smeltwater tussen motorkap en paravent op de kabels en kan langs de kabels door een slechte mof naar binnen lopen. Bij rijden wordt het vocht wel over die spleet geblazen.davidvdheiden schreef : Mocht het alleen zijn als ik stil sta, wat kan in hemelsnaam zo lek zijn dat het gebeurd als ik stilsta, zonder dat ik het merk?
tangslang en hogedruk aanwezig dus checken kan wel. Na het verwijderen van de bekleding.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar was ik weer. Na de vorstperiode (water bevroren?) met de recente buien toch weer last. Vanmiddag het ventilatiedeel onder de bestuurder losgemaakt, en tot mijn verbazinging was 1 gat (in het witte plastic) door de vorige bestuurder afgeplakt. Ik heb alle papieren en ook dit plakband verwijderd. Wellicht was dit door de vorige eigenaar bedoelt als symptoombestrijding, mits het water dan wel via deze opening binnen komt. Feit is dat het vlak ná deze opening in de bekleding het natste is, dus het vocht moet haast wel óf uit deze opening krijgen, of er moet onder de bekleding een 'gat' in de vloer zitten. Anyway: vervelend blijft het wel; nu leg ik regelmatig wat keukenrol neer om te voorkomen dat ik een daadwerkelijke plas krijg.
Ik heb een aardige krik maar zie dan geen gaten of scheuren. Als dit in de bodem zou zitten, wat is dan een logische plek om te zoeken? Is het bijvoorbeeld een optie de bekleding los te maken en eronder te kijken? (Of kom ik dan 8 lagen isolatie tegen en kom ik nog niet tot de harde bodem? Of loop ik dan het risico door bedrading heen te gaan? Of zit die alleen in het middenconsole?)
Hoop vragen, ik hoop dat jullie nog even willen meedenken!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik had een gat boven de chassis balk. Zo'n gat zie je alleen als je de vloerbedekking loshaalt,
Dat is echt makkelijk en geen spannende draden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben inmiddels wel zo 'ver' dat ik het best los wil snijder, zit immers nog een rubberen mat overheen en dichthechten kan altijd nog.
asatter schreef : je weet je mag altijd (wel bij temp. boven 0 en geen regen) langs komen in Neede
tangslang en hogedruk aanwezig dus checken kan wel. Na het verwijderen van de bekleding.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
ook als je er een matje overheen doet, trap je op den duur er toch een kuil in.
Amerfoort was het toch? is een uurtje sturen. valt toch wel mee?
Volvo C70 2006 226dkm