Links voor + achter vochtig/nat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 16:36 #1076608 door V700 register
Links voor + achter vochtig/nat is gemaakt door V700 register
Goedendag,

Ik heb een 740 uit '89.

Zowel links onder de bestuurdersstoel/mat als achter waar de passagier de voeten plaatst is het erg vochtig. Na een paar ritten in de regen zelfs echt nat. Nu is mijn dak verder droog, dus het moet van onderen komen. 

Is dit een bekend euvel (bepaalde leiding oid die ik dicht kan maken?), of moet ik rekening houden met scheurtjes oid in de bodem?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 16:40 #1248531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtklep linksvoor?
Kán het zijn dat de luchtklep bij de voeten linksvoor de boosdoener is? Maar ook defecte portierrubbers kunnen het euvel veroorzaken. Kwestie van zoeken, vrees ik. Alle bekleding er uit halen en de tuinslang er vanbuiten op zetten...
Groet, Lieme Huib

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 22:58 #1248611 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic vocht in auto
Hallo David,

Bij mijn 740 estate hetzelfde euvel. Wat bleek: doorgeroest!!!
Onder motorkap kijken, kitnaad rechts (als je voor de neus staat) tegen schutbord, ook te zien vanuit linker wielkast. Prik er eens in met een lange schroevendraaier oid. Het zou zomaar kunnen dat je er doorheen gaat. 
Controleer voor de zekerheid ook maar de bodemplaat.

Succes.

mvh

John B

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 07:50 #1248623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik al vaker gehad...
heey, heb ik ook gehad.
het gat in het schutbord waar de kabel van de motorkap<bediening>, zal wel roest zitten. beetje stom gemaakt, er blijft daar precies water instaan. maar ff beetje schoon maken en dicht kitten eromheen.
ik hoor het wel,

Mvg, paul
940lpt 0.7bar

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 12:29 #1248641 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic koelvloeistof?
Ik zou er ook even zeker van zijn dat het geen koelvloeistof is (voelt vettig en ruikt zoet), dat kan duiden op een lekke kachelkraan.

GG,

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 13:57 #1248651 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Lekkage 740
Ik heb er twee versleten en beide 740's hadden hetzelfde probleem : de luchtklep bij de voeten linksvoor veroorzaakte lekkage. Ik heb toen de zaak volledig dichtgekit maar misschien is dat wat rigoreus. In ieder geval toen wel opgelost 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 14:32 #1248655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
Ik heb ze links en rechts eruitgehaald en dichtgekit beide waren lek, de zwarte kleppen.
mvg
Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 13:33 #1255032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic naar alle waarschijnlijkheid
naar alle waarschijnlijkheid is de ventilatieopening onder de bestuurdersstoel de boosdoener; als ik met mijn vinger ín deze opening voel is het zeiknat. Links voor is dit niet zo, dus is het aanemelijk dat de bekleding vóór ook nat is geworden door de opening onder de passagiersstoel?

Auto op dekrik gehad, maar aan de onderkant zie ik niets geks. Hoe kan ik de opening het beste helemaal dichtmaken? Volproppen met XXX en dan afkitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 15:47 #1255039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij waren ook de voor en
Bij mij waren ook de voor en achtermat nat.
alle bekleding eruit gehaald, en het was overal zeiknat, kwam in totaal een halve emmer water uit  !
de ventilatieklep bij de voeten aan de bestuurderskant blijkt helaas te lekker, weliswaar in een hele kleine mate.
ik zou nog eens goed naar de ventilatieklep kijken, want dat gat wat jij bedoelt onder de bestuurdersstoel, kan ook een plek zijn waar het water zich ophoopt. het water kan vrij van voor naar achteren lopen, en van links naar rechts. als het dus lekt, is vaak alles nat. haal alle bekleding er gewoon uit, want bij mij waren de matten aan de bijrijderskant kurkdroog, maar onder de matten ziten de isolatiematten, en die laten geen water door. alles daaronder was ook zeiknat . met als gevolg laswerk....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 14:41 #1255163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het gekke is dat voor, onder
het gekke is dat voor, onder de ventiliatieopening, alles kurkdroog is. De bekleding is daar aan de bovenkant zelfs nog droog, pas wat meer richting de plek waar ik mijn voeten neerzet is de bekleding wel nat, dus gevoelsmatig kan het niet deze opening zijn (dan zou het daar direct onder ook al vochtig moeten zijn lijkt me).

het is niet zo dat het water bij de achterbank 10 cm hoog stond, dus ik heb niet het idee dat het vocht er op die manier is 'ingelopen'. 

Wat wel mijn nieuwsgierigheidheeft getrokken is de opmerking over het losmaken van de bekleding: hoe kan  ik dit het beste aanpakken?

Moderators: Jerry Stam