Horten & stoten: het lambda probleem WEER NIET opgelost!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 09:46 #1211123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdoppen
Ik heb ook een afgedopte EGR volgens mij, zou dat toch een proberen of dat niet hlept.
Bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 09:47 #1211124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdoppen
Ik heb ook een afgedopte EGR volgens mij, zou dat toch een proberen of dat niet hlept.
En mocht er een rescue komen, ben graag van de partij. Erg intressant onderwerp.

Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 09:56 #1211127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dop

bas850 schreef : Ik heb ook een afgedopte EGR volgens mij, zou dat toch een proberen of dat niet hlept.

Het rijden met afgedopte EGR hebben we uitgeprobeerd en dat maakte geen verschil.
Joost

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-09-2008 22:13 #1211249 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic LPI is dus kennelijk de boosdoener
He Joost
Ik heb nog even alles doorgebladerd.
Er is dus uit te sluiten dat het een benzine probleem is? Of heb jij die conclusie nog niet getrokken.
Nu heb ik ergens gelezen dat er ook met een LPI gereden kan worden met daaraan vast de laptop voor analyse van het gedrag van de LPI installatie.
Is dat geen optie om eens te proberen.
Of ben je nog (steeds) niet overtuigd van een LPI probleem?
Ook zou ik Jan-Geert zijn advies ook eens uitproberen om dat ook uit ten sluiten. Is immers een betrekkelijk kleine moeite die zekeringen.
Ook begrijp ik dat de fout zich ook zo snel voordoet dat je met een proefrit van enkele km's al een beeld hebt wat er gebeurd?
In dat geval wil ik best eens een stuk met je rijden om te kijken of ik iets merk in de loop van de gebeurtenissen. Dit vind ik langzamerhand wel heel erg bizar.
Hoor van je

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 10:51 #1211270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn...
...dat je weer wilt helpen Wytze.
Inmiddels is vrijwel duidelijk dat er twee problemen zijn:
- op benzine rijdt hij perfect, maar na plm. 10 km. gaat het lambda lampje branden en gaat als gevolg stationair steeds minder lopen omdat de ecu in de war is.
- op LPG blijft hij schokken en slecht lopen. Er is dus een zeker een lpg/lpi probleem. Dit voel je meteen als je op hogere snelheid komt.
De adviezen/aandachtspunten die zijn gegeven in deze post heb ik op een rijtje gezet: o.a. de rij zekeringen, de onlangs vervangen lambda sonde en alle mogelijkheden voor valse lucht (inlaatspruitstuk, injectoren).
Morgenavond breng ik mijn auto naar Timen en die gaat ermee aan de slag. Hij zal op basis van de symptomen eerst z'n eigen pad bewandelen, maar alle adviezen van clubleden staan in het document wat in de auto ligt. Er zijn immers ook al aardig wat zaken uitgesloten.
Tijdgebrek noopt mij om het helemaal uit te besteden. Mijn hoop is nu gevestigd op de expertise van Timen, maar ik blijf natuurlijk open staan voor suggesties en tips
Groet,
Joost
(die de twee onderdelen gauw weer terugbrengt, sorry dat 't wat lang duurt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 16:06 #1211288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik volg het
nog steeds. IK ben dus ook reuze benieuwd wat het is. Verder gooi ik er nog een mogelijk stomme vraag tussendoor: De ruil/testonderdelen die je hebt gebruikt waren die 100 % zeker in orde of lagen die ergens in een "reserveonderdelenschap" en afkomstig van een sloper waarvan iedereen is vergeten wat daar mis mee was?
In ieder geval.. succes en groeten, Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 16:28 #1211291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderdelen
De ruil- en testonderdelen komen uit auto's waarmee is proefgereden voordat ze werden gesloopt en komen bovendien van een betrouwbare leverancier.
Neemt niet weg dat er eentje toch kapot kon zijn. Maar het hoort bij het principe van 'eerst de meest eenvoudige weg'. 
Ik sluit dan ook niet uit dat we sommige van die onderdelen alsnog moeten vervangen om resultaat te boeken.
Joost

Moderators: Jerry Stam