Horten & stoten: het lambda probleem WEER NIET opgelost!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 17:42 #1211042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mispoes
Te vroeg gejuicht dus.
Na een reset gingen we vandaag (op benzine) op pad en na 10 kilometer floepte het lampje weer aan.

Te koop tegen elk aannemelijk bod:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 18:35 #1211048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 500 euro ? ;)   soldeer
500 euro ? ;)

soldeer nou eens die zekeringen door of hele bakje verwijderen en zwevende zekeringen ertussen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 19:14 #1211050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Code
Foutcodes denk ik weer over verkeerd mengsel ? Werkt de EGR 10 km ? Het lijkt mij aan de lange kant. Misschien kun je nog eens proberen m helemaal af te blinden.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 22:43 #1211088 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Speling gasklep/asje
Hoi,

zit de gasklep nog vast in zijn asje. Ik ben verschillende auto's tegengekomen die slecht stionair en rommelig op toeren liepen, waarbij de gasklep los was getrilt. Remedie: schroefjes met loctite insmeren en weer vast draaien.

gr. Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 23:03 #1211095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruiken?
Hallo Joost,
Dat ruiken maakt dus heel veel uit, je mag gewoon geen LPG ruiken tijdens draaien van de motor.
Dit duid op een lekkage, op benzine rijdend wordt wellicht valse lucht gezogen (lambda lampje aan) op gas stinkt de boel.
Bij een gasinbouwstation even met de "snuffelaar" erlangs en je weet meer.
Ik bied 600

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 23:13 #1211096 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Geen bieding
maar jongens toch,
zelfs voor een niet-lid worden er rescue dagen georganiseerd. Nu ben ik een leek op het gebied van LPG, dus aan mijn hulp heb je niet veel. Kan wel veel domme opmerkingen maken
Is er dan niets te regelen dat deze auto gewoon binnen de club behouden blijft en dan wel goed functionerend ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 23:14 #1211097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EGR ?
Het is misschien wel vergezocht maar mogelijk een verklaring: Klopt die EGR klep eigenlijk wel ? Misschien blijftie open staan waardoor misschien lpg onverbrand via de EGR leidingen in de uitlaat naar buiten kan komen ? Je hebt veel vervangen/uitgewisseld maar de klep zelf nog niet. Vervangen, ruilen of gewoon afblinden misschien een optie ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 00:15 #1211105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens

Willem V. schreef : zelfs voor een niet-lid worden er rescue dagen georganiseerd. Nu ben ik een leek op het gebied van LPG, dus aan mijn hulp heb je niet veel. Kan wel veel domme opmerkingen maken

Is er dan niets te regelen dat deze auto gewoon binnen de club behouden blijft en dan wel goed functionerend ?

Ik voel weer een Rescue Red Dragon Dag aankomen.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 08:58 #1211120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik?
Wat is het verbruik op lpg en op benzine?Scheelt dit erg veel?Als er 1 injector ergens lpg lekt dan komt op die cilinder ook minder lpg binnen en word het mengsel te arm op die cilinder.De lambda regeling zal het willen aanpassen maar dan word op de andere die cilinders het mengsel weer te rijk.De lambdasonde meet tenslotte niet van elke cilinder apart.Hij kan het mengsel dus niet goed krijgen.Op benzine zuigt hij wel een beetje valse lucht aan tot de turbo in komt maar de benzine injector lekt geen benzine naar buiten.Het mengsel is dan dus minder beinvloed.Ps ik denk zo maar even hardop mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 09:34 #1211122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps...
Oeps...neemt u mijn uiting van kortstondige frustratie niet te serieus...
Ik had wellicht even moeten knipogen bij 't.e.a.b', net als men (gelukkig) bij de biedingen heeft gedaan.
Mijn auto gaat nooit of te nimmer weg voor een spotprijs. Een liefhebber krijgt haar voor een mooie prijs. Dat wel.
Ik zal 'r rond de VKB te koop aanbieden, maar dat heeft te maken met mijn werksituatie die gaat veranderen.
Dit akkefietje is gewoon pech, maar ik ben haar glanzende rood nog altijd niet beu. Op benzine rijdt ze als een topper, dus ja... 
Maar zolang m'n auto geen nieuwe verzorger heeft gevonden blijft ze gewoon in de oprit staan, onder een hoes en aan de motorverwarming 

Goed. Hartverwarmend is de oproep tot een rescue. Gelukkig is er al een initiatief om te proberen het in een dag op te lossen. 
Mocht dit door agenda's niet lukken, dan werk ik graag mee aan 'rescue red dragon' (mooi gevonden Bas).
Feit is dat de techniek van de auto kerngezond is en dat het 'm hoogstwaarschijnlijk in iets kleins zit. Zoeken en nog eens zoeken.
Dank voor alle reacties, ik houd u wederom op de hoogte. 
Joost

Moderators: Jerry Stam