Horten & stoten: het lambda probleem WEER NIET opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na een reset gingen we vandaag (op benzine) op pad en na 10 kilometer floepte het lampje weer aan.
Te koop tegen elk aannemelijk bod:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

soldeer nou eens die zekeringen door of hele bakje verwijderen en zwevende zekeringen ertussen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
zit de gasklep nog vast in zijn asje. Ik ben verschillende auto's tegengekomen die slecht stionair en rommelig op toeren liepen, waarbij de gasklep los was getrilt. Remedie: schroefjes met loctite insmeren en weer vast draaien.
gr. Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat ruiken maakt dus heel veel uit, je mag gewoon geen LPG ruiken tijdens draaien van de motor.
Dit duid op een lekkage, op benzine rijdend wordt wellicht valse lucht gezogen (lambda lampje aan) op gas stinkt de boel.
Bij een gasinbouwstation even met de "snuffelaar" erlangs en je weet meer.
Ik bied 600

- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
zelfs voor een niet-lid worden er rescue dagen georganiseerd. Nu ben ik een leek op het gebied van LPG, dus aan mijn hulp heb je niet veel. Kan wel veel domme opmerkingen maken
Is er dan niets te regelen dat deze auto gewoon binnen de club behouden blijft en dan wel goed functionerend ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik voel weer een Rescue Red Dragon Dag aankomen.......Willem V. schreef : zelfs voor een niet-lid worden er rescue dagen georganiseerd. Nu ben ik een leek op het gebied van LPG, dus aan mijn hulp heb je niet veel. Kan wel veel domme opmerkingen maken
Is er dan niets te regelen dat deze auto gewoon binnen de club behouden blijft en dan wel goed functionerend ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had wellicht even moeten knipogen bij 't.e.a.b', net als men (gelukkig) bij de biedingen heeft gedaan.
Mijn auto gaat nooit of te nimmer weg voor een spotprijs. Een liefhebber krijgt haar voor een mooie prijs. Dat wel.
Ik zal 'r rond de VKB te koop aanbieden, maar dat heeft te maken met mijn werksituatie die gaat veranderen.
Dit akkefietje is gewoon pech, maar ik ben haar glanzende rood nog altijd niet beu. Op benzine rijdt ze als een topper, dus ja...
Maar zolang m'n auto geen nieuwe verzorger heeft gevonden blijft ze gewoon in de oprit staan, onder een hoes en aan de motorverwarming
Goed. Hartverwarmend is de oproep tot een rescue. Gelukkig is er al een initiatief om te proberen het in een dag op te lossen.
Mocht dit door agenda's niet lukken, dan werk ik graag mee aan 'rescue red dragon' (mooi gevonden Bas).
Feit is dat de techniek van de auto kerngezond is en dat het 'm hoogstwaarschijnlijk in iets kleins zit. Zoeken en nog eens zoeken.
Dank voor alle reacties, ik houd u wederom op de hoogte.
Joost