Voorbereidingen grote reis
- V300 register
- Verbannen
-
Q-music heeft vaak veel meer meldingen (ook rds) maar daarvan is dan vaak de helft al verouderd. m??r is dus niet beter...
Stubru heeft geen flitsers via RDS, en toen ik op de A67 zat kon ik er zo gauw helemaal geen vinden die dat wel heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Afijn, als reserveonderdelen hebben we tot nu toe (gaat dus mee naar Frankrijk):
- d-riem en spanrol (nieuw)
- waterpomp (nieuw)
- carburateur
- olie
Daarnaast hebben we een sleepkabel tot 5000 kg, startkabels voor 200 Amp?re max en een compressor.
Vervangen als we gaan:
- d-riem en spanrol
- waterpomp
- complete aandrijflijn, incl. verse olie
- accu
- remmen gereviseerd
- nieuwe banden
- ....
Niets om te vrezen! Ohja, toch wel (schiet me nu te binnen); de brandstofpomp.
Toch nog maar een nieuwe opsnorren en meenemen!
Is die hetzelfde als van een 240?
- V300 register
- Verbannen
-
Seg joost, ik snap nu niet wat je nu met een D-riem gaat sleuren als je er net een nieuwe op hebt laten zetten, net zoals de waterpomp, beetje dubbel op! De olie kan ik begrijpen, ik zou ook nog een bus koelvloeistof meenemen, denk dat je dat gauwer nodig hebt!
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;108454 schreef : het is toch veel gaver om de flitsapparatuur zelf te spotten en vervolgens hard in de ankers te gaan!!?? gaat bij mij tot nu toe altijd goed.
Dat gaat goed, tot een te beremmen snelheidsverschil van 20, uiterlijk 30 km/h
De laserhelden staan daarnaast vaak zo opgesteld dat je ze enkel en alleen vanaf de tegemoetkomende weghelft ziet staan; welliswaar steeds op dezelfde plekken maar je ziet het gewoon NIET aankomen.
daarom altijd schuin oog op de RDS

Als je door een multanova geflitst wordt heb je ook echt te hard gereden want blijkbaar de aanwezigheid van 'n driepoot achter de vangrail gemist = ook niet wakker genoeg om ongelukken te voorkomen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voordat ik het gevoel krijg dat ik dat moet testen liggen er toch echt al nieuwe rubbertjes om hoor!antiekeradio;108211 schreef : De grote test is natuurlijk voor die tijd een keer uit te voeren.
BLAZEN OP DE AUTOBAHN!!!
Met hoge snelheid test je het motor-en koelvermogen, de conditie van de banden (aanhechting van het loopvlak aan de rest) etc.

Inderdaad, die zijn vaak veel beter te beluisteren dan NL DJ's (M/V)...punkazz;108448 schreef : Vrouwelijke Belgische DJ's zijn ook veel beter dan Nederlandse, hier tetteren ze zo hard mogelijk de ether in, in Belgique hebben ze vaak een zachte, zwoele stem.
- V300 register
- Verbannen
-
Blazen op de Autobahn, allemaal goed en wel, maar in Joost zijn geval zou ik dan maar eerst alles op orde zetten, want nu zou ik van mijn leven niet gaan blazen!
Je test er idd vanalles mee, maar met die snelheden is wat niet 100% of 50%(voor de muggenzifters) ook zo kapot! Laten we dus samenvatten dat het de ultieme test is, na de uitgebreide test onder normale omstandigheden!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-