alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Voorbereidingen grote reis

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 17:04 #783433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbereidingen grote reis
In NL is er maar 1 koning vwb flitsmeldingen; 538. Gaat via RDS en is vrij goed up-to-date.

Q-music heeft vaak veel meer meldingen (ook rds) maar daarvan is dan vaak de helft al verouderd. m??r is dus niet beter...

Stubru heeft geen flitsers via RDS, en toen ik op de A67 zat kon ik er zo gauw helemaal geen vinden die dat wel heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 17:05 #783434 door V300 register
538 heeft altijd de beste meldingen vind ik, maar ze mogen vaker over RDS verschijnen net als Q-music doet vind ik.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 17:12 #783437 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voorbereidingen grote reis
het is toch veel gaver om de flitsapparatuur zelf te spotten en vervolgens hard in de ankers te gaan!!?? gaat bij mij tot nu toe altijd goed.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 17:35 #783446 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbereidingen grote reis
Ja leuk, en vervolgens van achteren aangereden worden :humor:

Afijn, als reserveonderdelen hebben we tot nu toe (gaat dus mee naar Frankrijk):

- d-riem en spanrol (nieuw)
- waterpomp (nieuw)
- carburateur
- olie

Daarnaast hebben we een sleepkabel tot 5000 kg, startkabels voor 200 Amp?re max en een compressor.

Vervangen als we gaan:

- d-riem en spanrol
- waterpomp
- complete aandrijflijn, incl. verse olie
- accu
- remmen gereviseerd
- nieuwe banden
- ....

Niets om te vrezen! Ohja, toch wel (schiet me nu te binnen); de brandstofpomp.
Toch nog maar een nieuwe opsnorren en meenemen!
Is die hetzelfde als van een 240?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 18:34 #783449 door V300 register
Nee je hebt gelijk, bij stubru is er niets via RDS! Maar wat een zalig station!!!!!

Seg joost, ik snap nu niet wat je nu met een D-riem gaat sleuren als je er net een nieuwe op hebt laten zetten, net zoals de waterpomp, beetje dubbel op! De olie kan ik begrijpen, ik zou ook nog een bus koelvloeistof meenemen, denk dat je dat gauwer nodig hebt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 20:19 #783460 door V300 register

AvdAkker;108454 schreef : het is toch veel gaver om de flitsapparatuur zelf te spotten en vervolgens hard in de ankers te gaan!!?? gaat bij mij tot nu toe altijd goed.

Dat gaat goed, tot een te beremmen snelheidsverschil van 20, uiterlijk 30 km/h

De laserhelden staan daarnaast vaak zo opgesteld dat je ze enkel en alleen vanaf de tegemoetkomende weghelft ziet staan; welliswaar steeds op dezelfde plekken maar je ziet het gewoon NIET aankomen.

daarom altijd schuin oog op de RDS :) en ook blijven opletten!

Als je door een multanova geflitst wordt heb je ook echt te hard gereden want blijkbaar de aanwezigheid van 'n driepoot achter de vangrail gemist = ook niet wakker genoeg om ongelukken te voorkomen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 00:17 #783515 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Voorbereidingen grote reis
Uit bovenstaande begrijp ik dat Joost een radardetector mee op reis moet nemen..........?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 08:04 #783519 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voorbereidingen grote reis

antiekeradio;108211 schreef : De grote test is natuurlijk voor die tijd een keer uit te voeren.
BLAZEN OP DE AUTOBAHN!!!
Met hoge snelheid test je het motor-en koelvermogen, de conditie van de banden (aanhechting van het loopvlak aan de rest) etc.

Voordat ik het gevoel krijg dat ik dat moet testen liggen er toch echt al nieuwe rubbertjes om hoor! :D

punkazz;108448 schreef : Vrouwelijke Belgische DJ's zijn ook veel beter dan Nederlandse, hier tetteren ze zo hard mogelijk de ether in, in Belgique hebben ze vaak een zachte, zwoele stem.

Inderdaad, die zijn vaak veel beter te beluisteren dan NL DJ's (M/V)...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2009 10:16 #783528 door V300 register
De meeste vrouwelijke DJ's zijn idd heerlijk om naar te luisteren, vooral op StuBru dan! Daar zitten er een paar met een zalige stem... MnM en Q zijn mij gewoon veel te druk en daar kramen ze alleen maar onzin uit!

Blazen op de Autobahn, allemaal goed en wel, maar in Joost zijn geval zou ik dan maar eerst alles op orde zetten, want nu zou ik van mijn leven niet gaan blazen!
Je test er idd vanalles mee, maar met die snelheden is wat niet 100% of 50%(voor de muggenzifters) ook zo kapot! Laten we dus samenvatten dat het de ultieme test is, na de uitgebreide test onder normale omstandigheden!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 10:24 #783529 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Voorbereidingen grote reis
Sinds mensen mij er steeds op gewezen hebben dat ik niet zo veel moet afdwalen in topic's valt het me ook steeds meer op hoe andere forummers afdwalen. Ik vind het nu jammer dat men mij er op gewezen heeft want ik vind het nu lastiger om op een afdwaling te reageren. Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC