alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Voorbereidingen grote reis

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 15:43 #783190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbereidingen grote reis
Ik kijk effe op maps.google.nl vanaf Nancy:

Nancy
Epinal
Lure
baume-les-dames
Valdahon
Pontarlier
(CH)
Renens
Gen?ve
(FR)
Annecy
Chamb?ry
Grenoble

maar dan; E712 volgen tot Veynes, en dan via Nyons naar Avignon

of E712 volgen via Sisteron / A51 tot Forcalquier en dan via Apt naar Avignon

Die laatste optie ziet er nogal "om" uit maar het is heel bekend terrein voor me, errrug mooi gebied.

Een gave optie als je van berggeiten houdt is om bij Grenoble richting Brian?on te gaan. Dat is eerst fucking hoog (col de Lauteret 2060 m)
gaat daarna een klein beetje terug naar beneden, maar blijft hoog (Brian?on is een van de hoogstgelegen steden van Europa)

vervolgens rij je vanuit Brian?on door een soort 'geul' naar Gap, Sisteron und so weiter via bovenstaande route. Nog verder om dan Grenoble-Forcalquier maar erg de moeite waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 15:44 #783192 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Voorbereidingen grote reis

Dendorssers;108144 schreef : Als je verrassingen uit wil sluiten, dan zou je beter nu al met de auto rijden! Je kan beter nu de problemen tegenkomen dicht bij huis ipv ergens op weg naar frankrijk in de hitte!

+1 voor Karsten

(ik ga ook met mijn 'goede' 480-zonder-opties op vakantie, in plaats van de 480-met-opties-maar-met-achterstallig-onderhoud)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 15:51 #783195 door V300 register
Ik moet er echt niet aan denken om ergens halverwege aan de kant te staan met lekke radiator, kapotte vlotterpakking, rotte benzine-slangen, aanlopende remmen, gloeiend hete wiellagers...
En dan kan je zoveel meenemen van spullen (olie, koelvloeistof...), het zal maar net dat ding zijn dat je niet hebt gedaan op voorhand...

De mijne vertrouw ik nog niet eens helemaal en heb er ondertussen al 5000km mee gereden en loop soms nog tegen dingen aan! Het zijn weliswaar allemaal kleine zaken waarmee je makkelijk verder kan, maar eerlijk gezegd wil ik die ook niet op vakantie! Die ga ik zeker nog aanpakken voor mijn vakantie in augustus! Mijn vriendin zou mij lynchen als we aan de kant van de weg stonden! Ik heb de luxe niet om tussen auto's te kunnen kiezen.
Mijn rit is mss in totaal maar 1200km, maar die wil ik dan ook zonder zorgen kunnen afleggen! Tegen kleine problemen ben ik opgewassen en een doppenset, olie en koelvloeistof gaan zeker mee, maar echt niet meer! Ofwel vertrouw ik het, ofwel leen ik wel van een kennis een auto... zo simpel is het!

En eerlijk Joost: Als het mijn auto was, dan zou ik nu niet met die auto gaan, maar gewoon eerst alles in orde brengen voor volgend jaar!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 16:12 #783201 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbereidingen grote reis
Argh!

Hoe vaak moet ik dat lijstje nu nog maken? Die wagen IS in orde tegen die tijd! :humor:
Zie de vele vorige berichten.

Het ENIGE wat NIET vervangen is aan de auto, is de startmotor en dynamo (tegen die tijd). En ja, we doen nog een rondje NL voor we gaan.

Enne, we gaan gewoon Route Du Soleil. Eerst over Duitsland, dan via Luxemburg en Metz. Vanaf Touls begint de tolweg. We nemen dan afwisselend RN en RdS.

Sowieso in de Rh?nevallei (onder Lyon) nemen we snelweg omdat de Route National daar to-t??l NIET opschiet.

De reden waarom we naar Zuid-Frankrijk gaan: het verblijf is gratizzz :D
Bovendien gaan we al jaren naar die streek, het is een tweede thuis.

Maar bedankt voor de suggesties en het meedenken, dat stel ik op prijs!
Alleen is het een budgetvakantie, dus een beetje rechttoe-rechtaan. De auto is wel in orde natuurlijk :)

Edit: maar begrijp me niet verkeerd, we gaan niet jagen! Gewoon een lekkere cruisesnelheid van 100/110 km/h. In z'n 5, is het geluidsniveau ook heerlijk laag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 16:18 #783202 door V300 register
De grote test is natuurlijk voor die tijd een keer uit te voeren.

Olie vers, motor warm;
BLAZEN OP DE AUTOBAHN!!!

En natuurlijk niet alleen het motorvermogen, maar ook het remvermogen duchtig aan de tand voelen.

Als dat in orde is en alles goed gaat, kun je gerust op pad met lagere snelheden. Met hoge snelheid test je het motor-en koelvermogen, de conditie van de banden (aanhechting van het loopvlak aan de rest) etc.

de remmen spreken voor zich, goed heet trappen (totdat je fading begint te voelen) blijft alles werken, is het ook voor een langere vakantie in orde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 16:30 #783204 door V300 register
Je moet er ook niet teveel over nadenken. Goede reisverzekering en gaan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 16:45 #783210 door V300 register
Het blijft wel een Volvo! Ik zal het even afkloppen, maar in mijn vakantie naar Frankrijk hadden twee vrienden van me pech met de auto gehad, waarvan 1 ook nog pech kreeg met de vervangende auto.... En maar lachen om mijn gebakje! Ik heb heerlijk gereden. Op euro 98 1 op 14/15.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 17:07 #783221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbereidingen grote reis

antiekeradio;108211 schreef : De grote test is natuurlijk voor die tijd een keer uit te voeren.

Olie vers, motor warm;
BLAZEN OP DE AUTOBAHN!!!

En natuurlijk niet alleen het motorvermogen, maar ook het remvermogen duchtig aan de tand voelen.

Als dat in orde is en alles goed gaat, kun je gerust op pad met lagere snelheden. Met hoge snelheid test je het motor-en koelvermogen, de conditie van de banden (aanhechting van het loopvlak aan de rest) etc.

de remmen spreken voor zich, goed heet trappen (totdat je fading begint te voelen) blijft alles werken, is het ook voor een langere vakantie in orde.

Zou kunnen, maar pas n? het "rondje Nederland".
Na een grote beurt en jaren stilstaan vindt 'ie plotsklaps 180 jagen niet zo leuk denk ik.

Maar wel een goede tip, en de Autobahn is hier de dichtstbijzijnde snelweg :yeah:
Komt er nog wel een keertje van dus (voor de vakantie).

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-06-2009 17:24 #783233 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Voorbereidingen grote reis
Jij hebt toch ook een 5 bak Joost? Dan ga je de 200 halen denk ik ;D

Op weg naar de BeemdRit vorig week ff uitgeprobeerd hoe hard de 360 nu gaat.. 176 op de GPS (dus echte kilomters) gehaald in de 5 met 4500 toeren, dus nog 1000 toeren tot het rode gebied over!
Moest helaas remmen voor ander verkeer. Tsja in Nederland zijn de snelwegen niet zo leeg...

achteraf had ik wel spijt, want toen zat de hele voorruit opeens vol met dode vliegjes :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 17:36 #783240 door V300 register
Je haalt niet veel meer dan 4500 toeren. Daar heeft de motor de kracht niet meer voor. Harder dan 180-185 zul je niet gaan dus. Dat deed mijn oude 5drs ook niet tenminste (185 echte km's)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC