Auto staat stil

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2009 09:17 #785040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto staat stil
Hoedje er terug op gelijmd, en hij doet 't weer ! Nu ja, 8 van de tien goed en de andere twee keer bijna goed. Maar het rijdt een stuk beter. Bedankt voor de tip Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 09:41 #785197 door V300 register
Zoek een tweede emvk en pak het klepje van de terugschakelkant en plaatst die in jouw emvk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 20:24 #785675 door V300 register
Da's een idee. Ik zal eens op zoek gaan. Voor de rest: lijkt het of de zaak in orde komt. Hij doet het zoals het hoort nu, als ik tenminste maar normaal tot stevig afrem bij het tot stilstand komen. Als ik de auto gewoon laat uitrollen en het laatste stukje licht rem schakelt hij niet terug. Overigens schakelt hij dan wel vrij snel terug als ik een paar meter aan het rollen ben, en dan gaat het weer goed.
Zit er een sensor bij het gaspedaal voor het terugschakelen bij gasloslaten en zou het kunnen dat die het niet doet ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 11:09 #785745 door V300 register
Nee, dit klinkt volgens mij als een defect aan de sensor bij de rembekrachtiger of rempedaal. De vario zou ook bij uitrollen normaal moeten terugschakelen. Bij hard remmen doet hij dat iets sneller en remt dan ook op de motor af. Ik ben alleen leek op dit gebied, dus wacht even op een uitspraak van iemand van onze TC. Heb na twee-en-half jaar vario rijden nauwelijks problemen gehad, alleen 1 keer tachorelais defect.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 16:54 #785800 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil
haal de slangen achter op het emvk eens los, en waar de kleine van af komt (aan de motor zijde) voel je waarschijnlijk bij stationair lopen al vacuum.

ik denk klepje gescheurd in emvk zodat je motorvacuum ook onder de 1800 toeren hem in opschakelen trekt, en zodra je hard remt het kickdowncircuit bediend wordt en hij alsnog wat terugschakeld, een andere mogelijkheid is dat het relais in het tacho blijft hangen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC