Auto staat stil

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 20:13 #763783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto staat stil
Daar zou ik maar op ingaan, Mike, als Anjo het voor je fikst weet je zeker dat je weer een hele tijd kan rondrijden ?n dat je weet wanneer er weer iets aan moet gebeuren en wat er dan precies moet gebeuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 09:02 #764109 door V300 register
Even over nadenken hoor....of ik dat er nog in ga stoppen. Ik laat het je weten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 14:59 #764136 door V300 register
Om je te helpen:

Optie 1: 350 euro en je auto (die je al hebt betaald en waarvan je alles al weet) kan weer jaren mee

Optie 2: auto wegdoen voor oudijzerwaarde, nieuw gebakje kopen voor extra geld, repeat keuzemenu.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 19:11 #764170 door V300 register
yep... als je vario wilt rijden heb je ?f de keus om af en toe onderhoud te doen, of je blijft er mee rijden en het kost gewoon 'iets' meer.

bij een volgende auto zul je bij niet-onderhouden onherroepelijk tegen hetzelfde probleem aanlopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 20:10 #764180 door V300 register
Weet ik....ik had de afweging ook al gemaakt en dezelfde conclusie getrokken. Maar geef me even tijd om me mentaal voor te bereiden en afscheid te nemen van m'n eurotjes. We hebben een sterke band.

Overigens had hij net een beurt gehad, dus dat niet onderhouden valt wel mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 20:30 #764188 door V300 register
ja, het is wel een zure kostenpost natuurlijk. Zeker als je verder goed voor de auto zorgt eigenlijk...

Je kunt eventueel ook zelf op zoek gaan naar de benodigde onderdelen.
(ik ga uit van drukgroep en koppelingsplaat, eventueel vliegwiel)
Maar montage en afstelling vraagt toch specifieke kennis / materiaal, dus bij je eigen beun laten inbouwen is ook niet voor de hand liggend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 21:28 #766609 door V300 register
Inderdaad, maar als je het niet doet en door wil rijden, tja, dan komen de kosten. Wij hebben een verse bak (geloof ik, ik meen me te herrinneren dat erik die vervangen heeft), verse riemen, koppeling en ander blok voor onze kiezen gehad omdat er doorgereden was zonder kundig onderhoud.

Dit was er over van de koppeling:

Maar we zijn blij dat we het gedaan hebben. Het onderhoud was +- 4x de aanschaf, maar de wagen rijdt weer. Nog wat afstellen en ze rijdt weer perfect. ;D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2009 22:52 #766635 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Auto staat stil
Dan heb je een goede auto voor een mooie prijs. Dankzij onze gezamenlijke inzet is streepje (een bijzonder exemplaar) gered en gaat een goede toekomst tegemoet.

(P.S. het ploffen van die uitlaat kon ik echt niet voorzien!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 00:55 #766658 door V300 register

Mike Leonardus;95976 schreef : Weet ik....ik had de afweging ook al gemaakt en dezelfde conclusie getrokken. Maar geef me even tijd om me mentaal voor te bereiden en afscheid te nemen van m'n eurotjes. We hebben een sterke band.

Overigens had hij net een beurt gehad, dus dat niet onderhouden valt wel mee.

Achterstallig onderhoud hoeft niet pers? gelijk op jouw instelling te slaan he... Als je besluit je auto toch weg te doen en een andere te kopen, moet je maar hopen dat de vorige eigenaar er goed voor heeft gezorgd. Dat heb je botweg niet in de hand, bij je eigen auto w?l.

Bij oude auto's in het algemeen is het handig om een zakelijke band met je geld te houden. Investeren om de crisis het hoofd te bieden heet dat ;)
(en zo komen we van onderhoud met een mooi loopje bij de economie uit :D )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2009 16:57 #767227 door V300 register
Wel, hij rijdt weer. Nu alleen nog de ontkoppelingsklep en een bout voor de startmotor. Erik (uit Landhorst), heb jij die nog ? (En zo ja, wanneer zou ik 'm op kunnen halen ?). Een mailtje naar je sturen strandde op een volle mailbox..., dus vandaar maar op deze manier.

En uiteraard mijn grote dank voor Anjo, die in 4 uur tijd, in de regen, een nieuwe koppeling onder m'n 340 lepelde.

En nu ben ik natuurlijk zwaar benieuwd hoe ?e rijd als ie helemaal in orde is....

Bijlagen:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC