Auto staat stil

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2009 22:39 #783758 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil
toen ik je koppeling vervangen heb zaten ze iig goed, heb er naar gekeken en anders had dat er met de rijtest toch wel direct uit gekomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2009 22:52 #783759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto staat stil
Ask me......ik ben ook ietwat flabbergasted......:wtf2:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 19:46 #783998 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Auto staat stil
Heb je achter ooit de membraamtest oid. gedaan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 22:18 #784018 door V300 register
De slangen bleken dus toch goed gezeten te hebben. Wegrijden ging als de beste, maar terugschakelen naar lagere toeren als de snelheid bereikt was gebeurde nu niet meer. Alsof je in zijn 1 50 per uur rijdt...... Dus toch maar even wat gechecked, en inderdaad. Dus slangen weer teruggewisseld.
Ik vond het ook al raar, goedgekeurd door Anjo en het zou fout zijn ???? Ondenkbaar ! :D
Kan zo'n emvk aan een kant kapot zijn ? Dat hij in een hoge versnelling blijft staan als je vaart mindert ? Of dat er een stuk electronica geen signaal geeft waardoor de emvk zijn werk niet doet ? Want het lijkt er op dat hij gewoon in zijn "3" staat bij gasgeven. En nu ik eraan denk: bij gas loslaten voel je ook geen weerstand (hoe zeg je dat ? Dat ie in zijn riemen gaat "hangen" en terugschakelt)
En uiteraard gebeurt het niet altijd. Soms doet ie het wel goed. Lijkt wel of het wat vaker goed gaat tegenwoordig.

Erik: membraantest : je bedoelt in de slangen blazen ? Ja, gedaan, er ontsnapt geen lucht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 22:32 #784025 door V300 register
Waarschijnlijk trekt de EMVK continu terugschakelvacu?m. Als je daar de slang voor de opschakelzijde op zet, dan schakelt je vario weliswaar op... maar niet terug zoals het hoort. Slangen dus weer terugzetten waar ze horen, en dan vervolgens Anjo moeilijke vragen gaan stellen over het tachorelais enzo :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 22:33 #784027 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Auto staat stil
Maar Niels, tot die conclusie was 'ie toch net zelf gekomen?

:D :humor: :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 22:57 #784036 door V300 register

Mike Leonardus;109059 schreef : Kan zo'n emvk aan een kant kapot zijn ? Dat hij in een hoge versnelling blijft staan als je vaart mindert ? Of dat er een stuk electronica geen signaal geeft waardoor de emvk zijn werk niet doet ? Want het lijkt er op dat hij gewoon in zijn "3" staat bij gasgeven. En nu ik eraan denk: bij gas loslaten voel je ook geen weerstand (hoe zeg je dat ? Dat ie in zijn riemen gaat "hangen" en terugschakelt)

Nog niet helemaal als ik dit verhaal lees Joost :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 23:08 #784048 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil

Mike Leonardus;109059 schreef : De slangen bleken dus toch goed gezeten te hebben. Wegrijden ging als de beste, maar terugschakelen naar lagere toeren als de snelheid bereikt was gebeurde nu niet meer. Alsof je in zijn 1 50 per uur rijdt...... Dus toch maar even wat gechecked, en inderdaad. Dus slangen weer teruggewisseld.
Ik vond het ook al raar, goedgekeurd door Anjo en het zou fout zijn ???? Ondenkbaar ! :D

mag ik een emailadres van de kerel die die slangen verwisseld heeft en het bedrijf waar hij werkt, dat geintje icm hangende bergrem kost je namelijk op iets langere duur je koppeling:)

ik zou even de techniekpagina doorlopen mike, zal vast wel wat uit komen rollen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2009 18:20 #784823 door V300 register
EMVK toch nog maar eens uit elkaar gehaald, en wat zie ik ? Klephoedje aan de terugschakelzijde (dikste slang) is los. Oooooooooooh, ja, dan snap ik dat ie 't niet doet. Ik snap alleen niet dat ie 't soms wel deed. En toen ik de vorige keer checkte zat ie nog goed. Er zal toen wel iets anders kapot zijn geweest. Lijkt of er verschillende onderdelen bijna tegelijkertijd het niet deden, en da's wel frustrerend bij de diagnosestelling....

Zijn er tips om de zaak te repareren ?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-06-2009 19:04 #784826 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Auto staat stil
Wat bij mij tot nu toe prima werkt: druppeltje secondelijm op het asje, klepje er heel voorzichtig op en even laten drogen.

Dit heb ik zelf bij zowel de opschakel als terugschakelkant gedaan.

Zie ook mijn topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3326&page=19

Post #466.

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC