Auto staat stil

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:03 #767769 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil
bij een defect aan het tacho zou je niet de koppeling mogen ruiken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 20:16 #767801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto staat stil
-- wat nog kan is dat de microswitch onder de pookknop een beetje gaar is en af en toe blijft hangen --

Ik heb gekeken of ik de rubberen kap bovenop de schakelpook eraf kan krijgen, ik kan hem een stukje omhoog trekken maar op een gegeven moment blijft hij hangen. Ik weet niet of ik door kan trekken zonder iets te beschadigen. Zit de schakelaar meteen onder de knop of wordt ?e bedient met een stangetje en zit hij in het schakelmechaniek aan de voet van de pook ? Oftewel: hoe kom ik erbij en hoe herken ik 'm.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 20:27 #767803 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil
uh, vollegus mij was dat ding amper te demonteren, ik heb wel eens een kapotte gehad, en dat was vervolgens "met een lange worp richting het ronde archief" omdat ik een reserve had liggen. ik heb er nooit naar omgekeken in ieder geval..

als je de vloerbedekking stukken die naast de pookbak zitten en onder het dashboard doorlopen lostrekt (zit met klitteband vast) dan kun je als het goed is een stekker zien, welke draden het zijn weet ik ff niet uit m'n hoofd. maar daar kun je de microswitch ook nameten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 20:44 #767807 door V300 register
Hm, ik heb al onder het afdekkapje lopen kijken en het ziet er als een solide blok uit. Nu ja, morgen maar verder proberen. Nu te donker. Overigens heb ik je "milde produktiefout" (slang ontkoppelaar die tegen metaal schuurt) ook maar even beken, en er begint inderdaad een deukje in de slang te komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 21:59 #768066 door V300 register
makkelijker is de tunnelbak even los te nemen dan kun je overal goed bij .
Het witte draadje is dan eventueel ook gemakkelijk weer vast te solderen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 21:41 #768466 door V300 register
Het witte draadje was ok. Maar het bruine draadje (andere kant vd schakelaar), daar was de isolatie van door. Net of je hem ingeknipt had om 'm te strippen. Het koperdraad was wel nog intact. Evengoed maar vervangen.
Voor de rest: met koude motor (ook als de choke al uit is) doet ie het perfect. Als ik een stuk gereden heb begint het wat slomere oppakken en het af en toe knarsen bij schakelen weer. En soms ook weer niet. :mad:
Net of het vermogen niet direct bij de wielen komt.
Grmpf grmpf.
Oftewel: toch microswitch onder de pookknop ? Ergens een gaatje in een vacuumleiding ? Begint een eindeloze zoektocht te lijken. Bijzonder frustrerend omdat ik het vermoeden heb dat het iets kleins is. Ik zou bijna willen dat ik een handbak had. Maar goed, morgen een nieuwe dag, dan zoek ik verder.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 21:47 #768468 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Auto staat stil
Succes morgen. Er is eigenlijks niks heerlijkers dan een goedwerkenden traploze automaat. Vooral als je in de file of in de stad rijd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 21:54 #768469 door V300 register
Dat weet ik.....daarom is het ook zo irritant dat ie het niet altijd perfect doet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 23:04 #768487 door V300 register
klinkt eerder als een gare afstelling van de carburateur (te hoog stationair, niet goed oppakken)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2009 22:14 #783752 door V300 register
Weer een vervolg. Auto is apk gekeurd nu (niks aan de hand, dus onderhoud begint vruchten af te werpen) en tijdens die apk heeft de monteur een blik onder de motorkap geworpen. En blijkbaar zaten twee slangen verkeerd......Hij "schakelde" dus niet terug.
Oh my God....Of all things. Hij trekt nu weer op zoals het hoort.
Ik loop me nu dus alleen het hoofd te breken wanneer die slangen verwisseld kunnen zijn.
Tijdens de eerste 5000 km dat ik de auto had, heb ik niet aan de slangen gezeten. Zekerste weten. En toen liep ie goed. Toen begon ie met inhouden bij het optrekken. Toen ben ikzelf gaan kijken, waarbij ik terdege lette op het niet verwisselen van slangen. Theoretisch kan ik ze hier dus verwisseld hebben en zou het vanaf hier fout moeten gaan. Maar hij ging al de fout in hiervoor.
De enige andere keer dat er iets gebeurd kan zijn is tijdens de eerste apk (3000 km, bij een ander bedrijf) maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Dat wordt weer met een vage blik in de verte staren en m'n herinneringen doorspitten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC