Auto staat stil

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2009 17:41 #767234 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto staat stil
in de regen? ja in de regen:D

zo doen we dat!

ik kon het n?et laten en ook de carburateur moest er even aan geloven. de acceleratiesproeier mocht 6!!!!!! slagen vaster, hij piste meer benzine in de 2etrap als in de eerste, niet normaal gewoon! ook zat er een draadeind van de carb voet compleet los, en de overige 3 moeren zaten ook niet deugdelijk vast:) eigenlijk vind ik dit bijzonder raar, want de auto heeft net een onderhoudsbeurtje gehad. wordt de werking van de carburateur dan niet even gecontroleerd???

nu nog even een nieuwe ontkoppelaar (Erik meet ook even met een multimeter of je in D pas spanning krijgt op het moment dat de pook knop ingedrukt wordt) ik had helaas geen multimeter bij me, anders had ik dat uiteraard zelf al even doorgemeten.

mike, bedankt voor de heerlijke koffie en veel plezier met je rijdende auto!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2009 17:48 #767236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto staat stil

AvdAkker;96652 schreef : in de regen? ook zat er een draadeind van de carb voet compleet los, en de overige 3 moeren zaten ook niet deugdelijk vast:) eigenlijk vind ik dit bijzonder raar, want de auto heeft net een onderhoudsbeurtje gehad. wordt de werking van de carburateur dan niet even gecontroleerd???

Daar kijk ik dus echt niet vanop Anjo, ik heb het ook gehad, de week ervoor alles vastgezet en na een ritje van 20 km autostrade, bokken en slaan, uitvallen en weet ik veel wat. 1 van de 4 moeren gewoon kwijt, 3 helemaal los. Nog al wiedes dat hij niet meer reed! Gewoon borgmoeren op zetten, probleem opgelost! Die tip heb ik van een lid van de Technische commissie! Oh ja, dat was jij!:nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2009 17:50 #767237 door V300 register

Mike Leonardus;96645 schreef : Wel, hij rijdt weer. Nu alleen nog de ontkoppelingsklep en een bout voor de startmotor. Erik (uit Landhorst), heb jij die nog ? (En zo ja, wanneer zou ik 'm op kunnen halen ?). Een mailtje naar je sturen strandde op een volle mailbox..., dus vandaar maar op deze manier.

En uiteraard mijn grote dank voor Anjo, die in 4 uur tijd, in de regen, een nieuwe koppeling onder m'n 340 lepelde.

En nu ben ik natuurlijk zwaar benieuwd hoe ?e rijd als ie helemaal in orde is....

Zie ik dat nu niet goed, of was er van de koppeling gewoon niets meer over! Ik zie de plines, maar ik zie verder geen voering meer... Allemaal weg!? Heuh!:crazy1:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2009 17:58 #767240 door Anjo van den Akker
jep dat zie je goed.

koppeling ala streepje, maar dan zonder een in 3en gebroken drukgroep

jammer wouter:D

antiekeradio;95562 schreef : als ik het 'vastgeslagen koppeling' verhaal zo zie, denk ik dat dit misschien wel de tweede vario met in 3 stukken gebroken drukgroep zou kunnen zijn.

zeker gezien de metaalachtige geluiden...

nog net niet:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2009 18:08 #767242 door V300 register
Mooi werk, Anjo.

@Mike: je bent toch zeker wel ter plekke lid geworden, of niet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2009 01:50 #767343 door V300 register
wat een werkomstandigheden!
petje af dat je dat zo voor elkaar krijgt.

hoe steun je de motor af?? (blokken onder het carter ofzo?)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 09:22 #767348 door Anjo van den Akker
2 assteunen bij de wielophanging, en de krik direct op de aftapplughoogte bij het carter, je tilt enkel het gewicht van de motor op met de krik om het koppelingshuis naar achteren te kunnen trekken dus dat gaat prima:)

het is inderdaad even flink bikkelen om het op deze manier te doen, het scheelt dat ik er al nogal wat gedaan heb...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 11:17 #767354 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Auto staat stil
Idd. petje af. Voorheen had ik een putje van een halve meter en een 1,5 meter breed. Dat was altijd erg klein met veel gewicht boven het hoofd.
En dan die regen. Da's ook niet geweldig.

Is het een idee om bij mij in de werkplaats een vario-afsteldag te organiseren; 2 vario's per uur (max 12 op een dag?).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2009 11:32 #767358 door V300 register
op de laatste sleuteldag hebben we er ook al een stuk of 5,6 gedaan.

we moeten gewoon meer sleuteldagen hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 09:41 #767535 door V300 register
Hij doet het weer ! Gisteren bij Erik een andere ontkoppelklep erin gezet en hij trok weer goed op. Alleen heb ik de indruk dat ook deze klep niet altijd werkt.....Af en toe lijkt het of hij niet pakt. Maar het is al een hele verbetering, al is het beter om er een helmaal goede in te zetten. Zijn die dingen te reviseren ?
Erik: bedankt voor de hulp ! En de klep natuurlijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC