Sportstuur montage

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2008 17:11 #704075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sportstuur montage

slb_340;51127 schreef : Eerst had ik een vierbak, dan kan je je rechterhand wel lekker laten rusten op de pook.. die staat dan helemaal naar onder en in t midden.. maarja nu staat ie rechtsboven.. dat zit niet echt comfortabel met je arm helemaal naar voren:D

Slecht voor de versnellingsbak, die kan dan de trillingen enzo niet goed kwijt. Hoe leg ik dit uit? :no_comment: Geen idee, maar ik heb van meerdere monteurs/leraren autotechniek geleerd dat het niet oke is om de pook vast te blijven houden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2008 23:05 #704143 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Sportstuur montage

Dutchie;51209 schreef : Slecht voor de versnellingsbak, die kan dan de trillingen enzo niet goed kwijt. Hoe leg ik dit uit? :no_comment: Geen idee, maar ik heb van meerdere monteurs/leraren autotechniek geleerd dat het niet oke is om de pook vast te blijven houden.

dit om te voorkomen dat je in een potentiele schrik situatie zonder ontkoppelen de motor uit zijn versnelling brengt? ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat als je de pook vast blijft houden dit slecht zou zijn voor je bak. alsof je arm een ietwat trillende pook tegen kan houden, je arm trilt dan gewoon mee. zou dit echt slecht zijn dan waren we waarschijnlijk allang allemaal overgestapt op elektro-pneumatische versnellingsbakken.

tralalalalalaaaa ik moet nog steeds beginnen aan mijn claxondop ontwerp/draai/frees werk tralalalallaaaaaaaa

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 17:50 #704171 door V300 register
Ja en als het gelukt is..... fotoooos !!!! :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 21:16 #704197 door Anjo van den Akker
nou ik blijf denk ik nog wel een weekje of 2 a 3 met m'n luchthoorn spelen ipv de normale claxon, heb het bizar druk met werk en school dus een leuk dopje ontwerpen zit er voorlopig helaas niet in denk ik hahahaha, leuk hoor zo'n examenjaar..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 21:45 #704202 door V300 register
Haha ja eindexamen gaat voor, da's weer garantie voor doekie voor later, hoe meer geslaagde examens , hoe meer volvo's :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2008 21:16 #704501 door V300 register
als je de pook vasthoudt tijdens het rijden zet je druk op de schakelgaffels. dit is een glijlagering ten opzichte van de schakelklauwen en niet gemaakt om langdurig belast te worden.

in extreme gevallen (vaak als je de pook "in de versnelling" moet houden) gaan de schakelvorken etc blauw aanlopen en snel wegslijten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2008 19:05 #726116 door V300 register
Nog een kleiner stuurtje....

Zo omdat mijn huidige sportstuur nog lang geen fitnessen is met ong 33/34cm heb ik binnenkort een 30cm doorsnede Luisi sportstuur, even de 6 inbusboutjes los en hoppa dat kleine Luisi 30cm stuurtje erop!

Als het klaar is zal ik weer eens een foto maken en het zal nog wel te sturen zijn die 33/34cm vind ik nog steeds licht gaan dus het zal wel loslopen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2008 21:09 #726129 door Anjo van den Akker
zozo! toe maar, mijn stuurtje (1cm kleiner in doorsnede als std) icm de 195 breed banden vind ik al aardig hangen, erg leuk bij het parkeren maar niet heus

en ik moet potverdikkie nog steeds een claxondop fabriceren:D op dit moment zijn 2 losse draadjes m'n toeter...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2008 08:38 #726147 door V300 register
Bij mij stuurt mijn 33cm stuurtje eigenlijk prima, alleen bij inparkeren wat zwaar idd.
Maar, hebben jullie geen last van dat dat stuurtje voor je klokkenwinkel zit?
Ik kan een deel van mijn indicatielampjes (o.a. de richtingaanwijzers...) en de twee klokjes bovenin in de hoek niet aflezen vanuit een normale stuurpositie, en dat vind ik wel irritant eigenlijk.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2008 12:44 #726168 door Anjo van den Akker
ik ben niet zo lang als jij diede:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC