Sportstuur montage

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2004 18:22 #624510 door V300 register
Sportstuur montage is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen,

Ik heb op de koninginnedag rommelmarkt een Momo Volvo Sportstuur gescoord. In prima staat! Maar.... hoe kan ik deze monteren? Is er een speciaal stuurnaafje voor nodig. Kan iemand me helpen met een beschrijving?

Alvast bedankt! Groeten, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2004 00:01 #637803 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sportstuur montage
Om te beginnen met je tweede vraag: ja, je moet er een naafje voor hebben. Dit is echter een kwestie van goed zoeken.

Demontage oude stuur:
-volvo plaatje in het midden lospeuteren
-dopsleuteltje ?24? geloof ik, maar kan ook 22 zijn, en een flink verlengstuk, bout onderin losdraaien
-stuur van de stuurkolom aftrekken (wel ff de positie onthouden, scheelt weer geklooi met dat je stuur raar staat als je rechtdoor rijdt...)
-Claxonring voorzichtig uit het oude stuur peuteren

-Claxonring als dat mogelijk is (desnoods met wat modificeren) op het naafje van je sportstuur klussen
-Naafje op de stuurpin/kolom duwen
-moer vastdraaien
-stuurtje op naaf vastzetten
-claxon aansluiten
-claxon op zijn plaats duwen.

Misschien dat ik nog iets ben vergeten, maar het wijst zich eigenlijk vrij vanzelf, als je eenmaal dat volvo-plaatje van je oude stuur hebt gepeuterd en hebt uitgevist welke dopsleutel je nodig hebt.

Oh ja, kijk bij het uitzoeken van een naafje enzo ook goed of er een "pin" op zit die de richtingaanwijzers laat terugschieten, zoals op je oude stuur zit. Wel zo relaxed! Suc6!

Mocht ik iets belangrijks vergeten zijn, dan hoop ik dat ik word aangevuld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2004 22:16 #637804 door V300 register
waar vind je nog zo'n stuur naaf ? zijn er geen naven van andere merken of type auto die ook op onze v300 serie passen !!1

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2004 03:14 #637805 door V300 register
Uhm... diep in mijn geheugen graven en dan komt het volgende boven... Peugeot 309/405, en mischien nog wel wat... correct me if I'm wrong!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2004 19:20 #637806 door V300 register
Ja, ja, ik denk dat ik het begin te snappen. De naaf die ik nodig heb zit al aan m'n Momo stuurtje gemonteerd! (Foutje, bedankt!) Het is inderdaad sleutel 24. Let op, je hebt een grote aansluiting nodig van je ratel, 1/2 in plaats van 3/8.

Over de claxon ben ik nog niet uit. Op de claxon schakelaar van m'n Momostuur zit een steker. En de originele claxon bestaat uit twee stekkertjes? Hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

Als het stuur erop zit plaats ik wel een foto!

Bedankt!, JAN

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2004 20:46 #637807 door V300 register
hehehe dop 24 met 3/8e inch aansluiting.. dat zou best maf zijn eigenlijk.

net zoiets als je 340 voorzien van een scooter
accu :-)

er bestaat ook 'heavy duty' gereedschap met 1 inch aansluiting!! maar dat gaat ook over de nog grotere maten meestal.

Onlangs een setje luchtgereedschap gekocht, heeft ook een 1/2 inch aansluiting. indien perslucht bij de hand het meest ideale spul wat er bestaat!! 40 euro bij v. Cranenbroek (was in de aanbieding) wielmoeren rakketakke--bzzz en los :-). echt een aanrader.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2004 21:27 #637808 door V300 register
als het goed is zou je een van de twee draadjes aan de claxonring moeten bevestigen, dan zou het moeten werken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2004 22:28 #637809 door V300 register
Yupz, een van de twee draadjes is aarde, dus als je de andere tegen de stuurpin aan houdt toetert ie ook! (had ik in het begin last van, gebrekkige isolatie op de +12V-draad in mijn stuur ;-) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2004 09:51 #637810 door V300 register
Hallo iedereen,

Het was ook te mooi om waar te zijn: een prachting Momostuurtje met naaf op de rommelmarkt in Soest voor 20 euro...... De naaf past niet. K*tzooi! De stuurpin is te dun.
Ik moet dus wel degelijk op zoek naar een passende stuurnaaf. Wie weet waar ik zo'n naaf eventueel kan vinden? Ik plaats zowiezo even hier een berichtije en op marktplaats.

Bedankt allemaal voor de tips!

Groeten, JAN

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2008 23:18 #702766 door V300 register
2004 topic maar goed beter een antwoord erop dan helemaal nix, wie weet heb je de volvo na al die jaren al niet meer ...

Ik zat te googlen, wou voor mezelf toch eens een sportstuur in d evolvo 340 hebben voor de beenruimte, idd als je van merk Poli gaat zoeken kom je bij peugeot 309 bouwjaar 86-89 uit, echter zonder claxon-mogelijkheid, dat wel...

5.HUB/858K Stuurnaaf Peugeot / Volvo: Peugeot 309 >86<89, Volvo 360 (alleen voor wedstrijd gebruik, claxon kan niet aangesloten worden).

60 euro voor deze naaf bij: www.autosportcompany.nl/

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC