Sportstuur montage

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2008 22:33 #702820 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sportstuur montage
Hoi ja dat is misschien ook wel een optie ja, als je dat tzt wilt doen dan betaal ik je er uiteraard voor, tis tenslotte voor jou ook een hoop precisiewerk om het voor elkaar te krijgen, tis wel de mooieste oplossing.

Ja ik keek via; www.autosportcompany.nl/ naar die claxonbuttons, zou net niet in een vrij plakje dashboard passen maar zijn op zich rustig ogende knoppen, hier hoeft geen veer achter toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 23:16 #702822 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Sportstuur montage

Ralphies;49874 schreef : Hoi ja dat is misschien ook wel een optie ja, als je dat tzt wilt doen dan betaal ik je er uiteraard voor, tis tenslotte voor jou ook een hoop precisiewerk om het voor elkaar te krijgen, tis wel de mooieste oplossing.

Ja ik keek via; www.autosportcompany.nl/ naar die claxonbuttons, zou net niet in een vrij plakje dashboard passen maar zijn op zich rustig ogende knoppen, hier hoeft geen veer achter toch?

als het goed is zit er al een veer in bij zo'n apparaat. ik ga de mijne zelf vervaardigen maar dat is het gemak van een draaibank hea:)

die schakelaar die ik bedoel, ik heb een schakelaar in het model van de originele schakelaars die al in het dashboard zitten (oa voor mistachterlicht, achterruitverwarming etc.) en dan verend, dus als ik hem indruk dan gaat die luchthoorn loeien, laat ik hem los dan stopt de luchthoorn met loeien.

overigens, als ik op die link klik dan moet ik een .php bestand opslaan die ik vervolgens nergens mee kan openen. kun je proberen om die link als afbeelding toe te voegen aan je bericht zoals ik hierboven gedaan heb?, dan kan ik tenminste ook zien wat voor claxondop je in gedachten heb whaha:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2008 19:27 #702860 door V300 register

voila, dit bedoel ik dus, handy en vrij snel gemonteerd lijkt me (als diameter holte naaf/stuur met dit item overeenkomt uiteraard).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 19:57 #702865 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Sportstuur montage

Ralphies;49915 schreef :

voila, dit bedoel ik dus, handy en vrij snel gemonteerd lijkt me (als diameter holte naaf/stuur met dit item overeenkomt uiteraard).

jaah okee, die worden dus bovenop je stuur geschroefd met dezelfde boutjes die de naaf in gaan, dan zit waarschijnlijk aan de onderkant van die schakelaar een tweetal connectoren om die schakelaar aan te sluiten. dus je heb idd een tweetal draden nodig in de naaf..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2008 12:49 #702905 door V300 register
Ja idd wel een claxonring ervoor nodig, wie weet dat er er misschien bij zit omdat het een zelfgebouwde sportnaaf is. Dat zie ik van de week dan, hopelijk wel is het aansluiten en klaar is Kees.
Anders moet deze er nog in betaalbewerkt worden (geen nederlands woord :S ).
En dan is van merk Poli die afdekkap met toeter mooi, zitten ook verlengde boutjes bij standaard, kosten 15 euro nieuw als setje).

Je hebt ook wel een claxon QMS ofzoiets en die is 5 euro zonder sierring dan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2008 14:19 #702914 door V300 register
Hoi nog even voor ik het vergeet, welke maat moer moet er op het stuur?

Ik heb nu een moer herbruikt met blauwe kunstof borg-gedeelte, in onderdelenboek staat enkel art. nr. , maar welke maat moer moet ik navragen bij de ijzerboer??

De circlip in onderdelenboek zit bij mij niet meer onder moer bevestigd zag ik ooit.
Als iemand de maat stuurmoer weet, hoor ik het graag!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2008 15:15 #702921 door V300 register
ik zou zo'n poli geval overigens wel overplakken met een grote stoere Volvo V.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2008 18:55 #702932 door V300 register
Haha ja idd, verkopen ze die trouwens los van die soort kunstof Volvo badges? Je ziet ze wel eens op sportvelgen zitten die niet eens van volvo zijn maar wel een V-je erop, verkopen ze deze bij velgen-zaken ofzo? Of bestaat dat niet vanwege patentrechten?

Ik heb al een plek gevonden voor een evt. externe claxon-knop: mijn asbakkie!! ik rook niet meer dus kan ik handig daar een push-button in verwerken (is ook nog redelijk in handbereik als je snel moeten toetten).
En voor bedrading gaatje boren en via achterlangs naast mijn economy-meter slang mooi door schutbord richting motor, zie je er verder nix van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2008 21:47 #702957 door V300 register

Ralphies;50001 schreef : Ik heb al een plek gevonden voor een evt. externe claxon-knop: mijn asbakkie!! ik rook niet meer dus kan ik handig daar een push-button in verwerken (is ook nog redelijk in handbereik als je snel moeten toetten).

Niet dat ik vervelend ofzo wil zijn, maar mag dat zomaar? Komt ie daarmee door de APK, wil ik maar zeggen... Weet iemand dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2008 00:39 #702985 door V300 register
claxon moet werken en te bedienen zijn vanaf de bestuurderspositie.

zover ik weet wordt zelfs zo'n 'knijpbalg' toeter nog goedgekeurd :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC